Elfyn Evans očekává v Monte Carlu těžký start do jeho první sezony ve WRC. "Sbírat zkušenosti se lehko řekne, ale těžko dělá."
Za ani ne tři týdny odstartuje Elfyn Evans na Rally Monte Carlo do svojí první celé sezony ve WRC. 24letý Welšan pro nadcházející sezonu dostal tovární sedačku u M-Sportu poté, co vloni předváděl pěkné výkony ve WRC2 a při Italské Rally dojel při premiéře s vozem kategorie WRC na šestém místě. Jeho kolegy u M-Sportu budou Robert Kubica a Mikko Hirvonen.
Představa kompletní sezony v továrním týmu je pro mladíka, který je vítězem WRC-Akademie (dnešního Junior-WRC) z roku 2012, stále ještě trochu nepředstavitelná. "Často jsem myslel na to, co se stane, až nadejde Monte Carlo... je těžké si to představit. Je lehké o tom mluvit a říci: 'Oh yeah, World Rally Car pro příští rok'. Ale je to pořádná výzva a já pořádně neumím popsat, jak moc se na ní těším," řekl mladík, na jehož otce Gwyndafa Evanse si někteří ze seriálu WRC také vzpomínají, pro britský Autosport.
"Díky tomu se dostávám do té nejlepší pozice pro naučení se věcí. Myslím, že Monte Carlo bude určitě tou nejtěžší soutěží roku. Je důležité, abych získal zkušenosti, ale při soutěži s tolika proměnnými se to lehčeji řekne než dělá."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?