Sébastien Ogier vnímá testovací rok se Škodou Fabia S2000 a odhodlanost týmu Volkswagen jako klíčové pro grandiozní úspěch, který německý tým v roce 2013 zaznamenal.
Ogierovi a týmu Volkswagen se podařilo získat oba tituly z ničeho. Původně přitom měl být rok 2013 testovacím. Jak se povedlo nováčkům porazit všechny stálé účastníky mistrovství hned v prvním roce a dojet si pro titul? Podle Sébastiena Ogiera byla testovací sezona s vozy Škoda Fabia S2000, kterou Volkswagen v roce 2012 absolvoval, jedním z klíčů.
"Předešlý rok s Fabiemi S2000 byl důležitý," míní Francouz. S vozem kategorie S2000 sice nebyl Sébastien schopný bojovat o absolutní vítězství, nicméně neustále seděl za volantem a sbíral zkušenosti na tratích MS. Důležitý byl tento rok také pro tým: "Měli zkušenosti jenom z Dakaru a to je kompletně jiný sport." Volkswagen se tak naučil pracovat ve formátu světové soutěže.
Také velké množství testů a nasazení týmu bylo pro rok 2013 velmi důležité. "Vloni byli všichni velmi odhodlaní," chválí tým mistr WRC pro rok 2013. I přesto však vítězství hned v druhé soutěži - rally ve Švédsku - bylo překvapivé. Tam podle Ogiera rozhodovaly maličkosti: "Z pohledu spolehlivosti jsme měli štěstí, měli jsme tam menší problémy."
Kdyby Ogier vyhrál s Citroënem, všichni by říkali, že měl auto od Loeba
Vítězství titulu hned v prvním roce nového týmu naplňuje 30 letého soutěžáka hrdostí: "Kdyby to vyšlo s Citroënem, bylo by to jiné. To by neustále lidé říkali: 'Jasně, zvádl jsi to, ale také jsi měl auto od Loeba, takže to pro tebe bylo jednodušší'. Ale v tomto případě jsme začli od nuly a vše si vyvinuli vlastními silami."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.