Ogier: Vyhrát s Citroënem by bylo jiné. Volkswagenu pomohl rok se Škodou

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 29. prosince 2013 20:19
Sdílej:

Sébastien Ogier vnímá testovací rok se Škodou Fabia S2000 a odhodlanost týmu Volkswagen jako klíčové pro grandiozní úspěch, který německý tým v roce 2013 zaznamenal.

Ogierovi a týmu Volkswagen se podařilo získat oba tituly z ničeho. Původně přitom měl být rok 2013 testovacím. Jak se povedlo nováčkům porazit všechny stálé účastníky mistrovství hned v prvním roce a dojet si pro titul? Podle Sébastiena Ogiera byla testovací sezona s vozy Škoda Fabia S2000, kterou Volkswagen v roce 2012 absolvoval, jedním z klíčů.

"Předešlý rok s Fabiemi S2000 byl důležitý," míní Francouz. S vozem kategorie S2000 sice nebyl Sébastien schopný bojovat o absolutní vítězství, nicméně neustále seděl za volantem a sbíral zkušenosti na tratích MS. Důležitý byl tento rok také pro tým: "Měli zkušenosti jenom z Dakaru a to je kompletně jiný sport." Volkswagen se tak naučil pracovat ve formátu světové soutěže.

Také velké množství testů a nasazení týmu bylo pro rok 2013 velmi důležité. "Vloni byli všichni velmi odhodlaní," chválí tým mistr WRC pro rok 2013. I přesto však vítězství hned v druhé soutěži - rally ve Švédsku - bylo překvapivé. Tam podle Ogiera rozhodovaly maličkosti: "Z pohledu spolehlivosti jsme měli štěstí, měli jsme tam menší problémy."

Kdyby Ogier vyhrál s Citroënem, všichni by říkali, že měl auto od Loeba

Vítězství titulu hned v prvním roce nového týmu naplňuje 30 letého soutěžáka hrdostí: "Kdyby to vyšlo s Citroënem, bylo by to jiné. To by neustále lidé říkali: 'Jasně, zvádl jsi to, ale také jsi měl auto od Loeba, takže to pro tebe bylo jednodušší'. Ale v tomto případě jsme začli od nuly a vše si vyvinuli vlastními silami."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.