Sébastien Ogier vnímá testovací rok se Škodou Fabia S2000 a odhodlanost týmu Volkswagen jako klíčové pro grandiozní úspěch, který německý tým v roce 2013 zaznamenal.
Ogierovi a týmu Volkswagen se podařilo získat oba tituly z ničeho. Původně přitom měl být rok 2013 testovacím. Jak se povedlo nováčkům porazit všechny stálé účastníky mistrovství hned v prvním roce a dojet si pro titul? Podle Sébastiena Ogiera byla testovací sezona s vozy Škoda Fabia S2000, kterou Volkswagen v roce 2012 absolvoval, jedním z klíčů.
"Předešlý rok s Fabiemi S2000 byl důležitý," míní Francouz. S vozem kategorie S2000 sice nebyl Sébastien schopný bojovat o absolutní vítězství, nicméně neustále seděl za volantem a sbíral zkušenosti na tratích MS. Důležitý byl tento rok také pro tým: "Měli zkušenosti jenom z Dakaru a to je kompletně jiný sport." Volkswagen se tak naučil pracovat ve formátu světové soutěže.
Také velké množství testů a nasazení týmu bylo pro rok 2013 velmi důležité. "Vloni byli všichni velmi odhodlaní," chválí tým mistr WRC pro rok 2013. I přesto však vítězství hned v druhé soutěži - rally ve Švédsku - bylo překvapivé. Tam podle Ogiera rozhodovaly maličkosti: "Z pohledu spolehlivosti jsme měli štěstí, měli jsme tam menší problémy."
Kdyby Ogier vyhrál s Citroënem, všichni by říkali, že měl auto od Loeba
Vítězství titulu hned v prvním roce nového týmu naplňuje 30 letého soutěžáka hrdostí: "Kdyby to vyšlo s Citroënem, bylo by to jiné. To by neustále lidé říkali: 'Jasně, zvádl jsi to, ale také jsi měl auto od Loeba, takže to pro tebe bylo jednodušší'. Ale v tomto případě jsme začli od nuly a vše si vyvinuli vlastními silami."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.