Kris Meeke dostal od Citroënu velkou šanci a tu chce využít. Jisté přitom je, že rychlost mu nechybí. Horší už je to se spolehlivostí, která jej potrápila i v letošních dvou startech.
"Od Rally de France jsem o tom [angažmá] věděl a ve Španělku jsme potom měli jeden hezký večer, během kterého jsme si před jednou restauraci v Salou potřásli rukou," vzpomíná Severní Ir. "Vím, že mám jen jednu šanci. Ve Finsku a v Autrálii jsem dvakrát havaroval. Od té doby jsem nejel žádnou rally. Není to tak, že bych se jako jezdec změnil. Prostě jsem jen dostal šanci. Není to žádný svatý grál, tím je mistrovský titul.
Je to další šance s týmem, který zažil spoustu úspěchů a který má velké dědictví. Je to něuvěřitelné jet první kompletní sezonu s továrním Citroënem. Z této možnosti chci vytěžit maximum," říká 32 letý pilot. Ten by se sice věkem mohl řadit již mezi matadory, avšak může se spolehnout pouze na omezené zkušenosti z MS. V letech 2005 a 2006 jezdil v JWRC s Citroënem C2 a jeho doposud největším úspěchem zůstává titul z IRC z roku 2009.
"V rally jsou největším kapitálem zkušenosti. Trvá roky, než získate zkušenosti z jednotlivých soutěží a za rozdílných podmínek. Je to úplně jiné než okruhové závody. Rallysport je jedinečný. Člověk musí být trpělivý a sbírat zkušenosti. Na to budu potřebovat příští a přespříští rok. Říká se, že jezdec potřebuje dva roky, aby prokázal, co v něm je. Snad ukáži tolik, že to bude stačit pro rok 2015.
Když posbírám zkušenosti, tak přijde rychlost automatický. Pak přijde konstantnost. Tohle je šance, kterou jsem vždycky chtěl. Od Madse se mohu hodně naučit. Má za sebou 65 startů s WRC, já 9 nebo 10. Moje jméno je známé už roky, ale moc soutěží jsem neodjel. V letech 2007 a 2008 jsem vůbec nejezdil, v letech 2012 a 2013 skoro vůbec. V mé kariéře jsou tedy 4 roky, ve kterých jsem prakticky nezávodil.
I proto se od Madse mohu hodně naučit, především ve Švédsku, kde byl vždy rychlý a bojoval tam o vítězství. Já jsem nikdy nejel ve Švédsku, Portugalsku a Mexiku. To budou těžké soutěže. Na nich chci prostě dojet do cíle a získat sebevědomí. U soutěžích v druhé půlce sezony jsem v roce 2013 absolvoval seznamovací jízdy. Tam bych tedy chtěl zrychlit.
S Mini Kris odjel zhruba půlku sezony - 1x havaroval, 2x bodoval (5. a 4. místo) a 3x odstoupil pro tecnické problémy
DS3 WRC je skvělé auto a tým se jej snaží pro jezdce udělat co možná nejjednodušší. Hned když jsem s ním jel poprvé, tak se chovalo tak, jak jsem chtěl. Měl jsem pocit, jako bych v tomto autě jezdil už roky. Při mé první soutěži s tímto vozem jsem byl ve druhém průjezdu zkouškou Ouninpohja na mezičasech rychlejší, než byl kdokoliv kdy předtím. Byl jsem rychlejší než Marcus Grönholm nebo Sébastien Loeb, bohůžel dvě zatáčky před koncem jsme šli ven.
Vím, že dokáži jezdit takto rychle. Na konci mi ale chyběla koncentrace a udělal jsem hloupou chybu. Chyby v Austrálii a Finsku nepřišly z toho, že bych jel před limit, ale chyběla mi koncentrace. Byly z nedostatku tréninku. Před Finskem jsem nejel 20 měsíců žádnou soutěž. Mentálně jsem neměl na to, abych jel 3 dny bez chyby.
Teď mám možnost, stojím před sezonou, ve které nebudu muset objevovat úplně každou zkoušku. Dobré je, že když se nebudete letos cítit dobře, tak víte, že se nic neděje, protože příležitostí ještě příjde hodně. Když máte ale jenom jednu soutěž, musíte jet v každé zatáčce, jako by to byla Vaše poslední. Je na Vás ohromný tlak, protože musíte ukázat vše. Musíte si svoji šanci zasloužit.
Už během testů na Monte Carlo jsem se ve voze cítil dobře. Hodně jsem se na svoji práci soustředil. Bylo na mě mnohem méně tlaku. Cítil jsem se daleko volněji. Snad to tak bude i v soutěžích a podaří se mi zajet dobré výsledky," zakončil Kris Meeke.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.