Kris Meeke dostal od Citroënu velkou šanci a tu chce využít. Jisté přitom je, že rychlost mu nechybí. Horší už je to se spolehlivostí, která jej potrápila i v letošních dvou startech.
"Od Rally de France jsem o tom [angažmá] věděl a ve Španělku jsme potom měli jeden hezký večer, během kterého jsme si před jednou restauraci v Salou potřásli rukou," vzpomíná Severní Ir. "Vím, že mám jen jednu šanci. Ve Finsku a v Autrálii jsem dvakrát havaroval. Od té doby jsem nejel žádnou rally. Není to tak, že bych se jako jezdec změnil. Prostě jsem jen dostal šanci. Není to žádný svatý grál, tím je mistrovský titul.
Je to další šance s týmem, který zažil spoustu úspěchů a který má velké dědictví. Je to něuvěřitelné jet první kompletní sezonu s továrním Citroënem. Z této možnosti chci vytěžit maximum," říká 32 letý pilot. Ten by se sice věkem mohl řadit již mezi matadory, avšak může se spolehnout pouze na omezené zkušenosti z MS. V letech 2005 a 2006 jezdil v JWRC s Citroënem C2 a jeho doposud největším úspěchem zůstává titul z IRC z roku 2009.
"V rally jsou největším kapitálem zkušenosti. Trvá roky, než získate zkušenosti z jednotlivých soutěží a za rozdílných podmínek. Je to úplně jiné než okruhové závody. Rallysport je jedinečný. Člověk musí být trpělivý a sbírat zkušenosti. Na to budu potřebovat příští a přespříští rok. Říká se, že jezdec potřebuje dva roky, aby prokázal, co v něm je. Snad ukáži tolik, že to bude stačit pro rok 2015.
Když posbírám zkušenosti, tak přijde rychlost automatický. Pak přijde konstantnost. Tohle je šance, kterou jsem vždycky chtěl. Od Madse se mohu hodně naučit. Má za sebou 65 startů s WRC, já 9 nebo 10. Moje jméno je známé už roky, ale moc soutěží jsem neodjel. V letech 2007 a 2008 jsem vůbec nejezdil, v letech 2012 a 2013 skoro vůbec. V mé kariéře jsou tedy 4 roky, ve kterých jsem prakticky nezávodil.
I proto se od Madse mohu hodně naučit, především ve Švédsku, kde byl vždy rychlý a bojoval tam o vítězství. Já jsem nikdy nejel ve Švédsku, Portugalsku a Mexiku. To budou těžké soutěže. Na nich chci prostě dojet do cíle a získat sebevědomí. U soutěžích v druhé půlce sezony jsem v roce 2013 absolvoval seznamovací jízdy. Tam bych tedy chtěl zrychlit.
S Mini Kris odjel zhruba půlku sezony - 1x havaroval, 2x bodoval (5. a 4. místo) a 3x odstoupil pro tecnické problémy
DS3 WRC je skvělé auto a tým se jej snaží pro jezdce udělat co možná nejjednodušší. Hned když jsem s ním jel poprvé, tak se chovalo tak, jak jsem chtěl. Měl jsem pocit, jako bych v tomto autě jezdil už roky. Při mé první soutěži s tímto vozem jsem byl ve druhém průjezdu zkouškou Ouninpohja na mezičasech rychlejší, než byl kdokoliv kdy předtím. Byl jsem rychlejší než Marcus Grönholm nebo Sébastien Loeb, bohůžel dvě zatáčky před koncem jsme šli ven.
Vím, že dokáži jezdit takto rychle. Na konci mi ale chyběla koncentrace a udělal jsem hloupou chybu. Chyby v Austrálii a Finsku nepřišly z toho, že bych jel před limit, ale chyběla mi koncentrace. Byly z nedostatku tréninku. Před Finskem jsem nejel 20 měsíců žádnou soutěž. Mentálně jsem neměl na to, abych jel 3 dny bez chyby.
Teď mám možnost, stojím před sezonou, ve které nebudu muset objevovat úplně každou zkoušku. Dobré je, že když se nebudete letos cítit dobře, tak víte, že se nic neděje, protože příležitostí ještě příjde hodně. Když máte ale jenom jednu soutěž, musíte jet v každé zatáčce, jako by to byla Vaše poslední. Je na Vás ohromný tlak, protože musíte ukázat vše. Musíte si svoji šanci zasloužit.
Už během testů na Monte Carlo jsem se ve voze cítil dobře. Hodně jsem se na svoji práci soustředil. Bylo na mě mnohem méně tlaku. Cítil jsem se daleko volněji. Snad to tak bude i v soutěžích a podaří se mi zajet dobré výsledky," zakončil Kris Meeke.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.