Budoucí sezona světového šampionátu se bude muset obejít bez pravidelné účasti Evgeny Novikova. Mladý Rus a jeho mecenáš, Michael Lepekhov, nedokázali sehnat potřebný rozpočet pro sezonu 2014.
Tovární týmy v průběhu prosince oznamovaly svoje jezdecké sestavy, avšak jméno Evgenyho Novikova se neobjevilo na žádné soupisce. Rus není ani ve startovní listině Rally Monte Carlo jako soukromník. Mezi svátky došla zpráva přímo z Moskvy - Evgeny Novikov nepojede v roce 2014 MS v automobilových soutěžích a, podobně jako v roce 2010, musí pauzírovat.
"Bohůžel se nám nepodařilo sehnat potřebný rozpočet. Jednali jsme s různými týmy, ale nakonec jsme se nedokázali nikde dohodnout," říká mentor a mecenáš Novikova, Michael Lepekhov.
Teprve 23 letý jezdec přitom platí za jednoho z největších talentů v MS. I v uplynulé sezoně udivoval (na některých soutěžích) svoji rychlostí - vzpomeňme například na Rally Acropolis, kde po první etapě vedl o 30 vteřin. Evgenyho však neustále srážejí chyby, které dělá. I proto je jeho nejlepším výsledkem v sezoně 2013 4. místo z Argenitiny.
"Nevylučuji, že se Evgeny objeví na některých soutěžích v sezoně 2014. Ale o kompletním mistrovství zde nemluvíme. Kompletní program je mimo finanční možnosti," pokračuje Lepekhov. "Evgenyho ale chceme i nadále podporovat," uzavírá optimisticky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.