Budoucí sezona světového šampionátu se bude muset obejít bez pravidelné účasti Evgeny Novikova. Mladý Rus a jeho mecenáš, Michael Lepekhov, nedokázali sehnat potřebný rozpočet pro sezonu 2014.
Tovární týmy v průběhu prosince oznamovaly svoje jezdecké sestavy, avšak jméno Evgenyho Novikova se neobjevilo na žádné soupisce. Rus není ani ve startovní listině Rally Monte Carlo jako soukromník. Mezi svátky došla zpráva přímo z Moskvy - Evgeny Novikov nepojede v roce 2014 MS v automobilových soutěžích a, podobně jako v roce 2010, musí pauzírovat.
"Bohůžel se nám nepodařilo sehnat potřebný rozpočet. Jednali jsme s různými týmy, ale nakonec jsme se nedokázali nikde dohodnout," říká mentor a mecenáš Novikova, Michael Lepekhov.
Teprve 23 letý jezdec přitom platí za jednoho z největších talentů v MS. I v uplynulé sezoně udivoval (na některých soutěžích) svoji rychlostí - vzpomeňme například na Rally Acropolis, kde po první etapě vedl o 30 vteřin. Evgenyho však neustále srážejí chyby, které dělá. I proto je jeho nejlepším výsledkem v sezoně 2013 4. místo z Argenitiny.
"Nevylučuji, že se Evgeny objeví na některých soutěžích v sezoně 2014. Ale o kompletním mistrovství zde nemluvíme. Kompletní program je mimo finanční možnosti," pokračuje Lepekhov. "Evgenyho ale chceme i nadále podporovat," uzavírá optimisticky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.