Také v roce 2014 bude Juho Hänninen pro Hyundai testovat. Dobré výkony by mu mohly zajistit stabilní místo v týmu pro rok 2015.
Juho Hänninen je jedním ze tří jezdců, kteří se budou muset příští rok dělit o druhý vůz Hyundai i20 WRC. Fin, který v roce 2011 vyhrál titul SWRC, je přitom už od samého začátku projektu Hyundaie v MS a byl vůbec prvním testovacím jezdcem. "Dlouho jsem na tento moment čekal. Tento rok byl fantastický. Je to jeden z nejlepších týmů, se kterým jsem spolupracoval. Během testů jsem měl velkou odpovědnost. Proto jsem moc rád, že budu i v roce 2014 členem týmu," říká Fin.
"Příští rok musíme sbírat zkušenosti, na projektu WRC pracuje přes 100 lidí. V roce 2015 musíme být připraveni. Myslím, že v roce 2015 už bude vše fungovat. V následujícím roce musíme hlavně dojíždět do cíle a sbírat zkušenosti. Volkswagen udělal něco podobného se Škodou [testovací rok], ale my to děláme hned s WRC. Musíme být trpěliví. Cílem je být připravení do Rally Monte Carlo 2015."
Ex-tovární jezdec Škody má zatím potvrzené jen Švédsko, zbytek plánu není znám: "Ještě nevím přesně. I kdybych to věděl, nesměl bych Vám to prozradit. Po Švédsku ale pojedu jistě víc soutěží. Znám svoji situaci a jsem šťastný. Tým se ještě teprve rozhodne, které soutěže pojedu. Mým hlavním cílem budou v příštím roce testy.
Se svojí situací jsem ale spokojený. Pojedu nějaké soutěže a budu testovat." Jako testovač ujede Juho v autě hodně kilometrů. Například v uplynulé sezoně bylo u VW zřejmé, že má Sébastien Ogier výhodu oproti Jari-Mattimu Latvalovi, protože zná auto z testů. Latvala naopak s Polem R WRC natestoval opravdu málo a chvíli mu trvalo, než si na auto zvykl.
"Na jednu stranu je to jednoduchá situace. Pokud budu mít stejnou rychlost jako Thierry [Neuville], pak to se mnou vypadá pro rok 2015 dobře. Záleží na mě. Pokud absolvuji dobré testy a na soutěžích zajedu solidní výsledky, pak je vše otevřené. Takže záleží jen na mě," zakončil odhodlaně jezdec.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?