Také v roce 2014 bude Juho Hänninen pro Hyundai testovat. Dobré výkony by mu mohly zajistit stabilní místo v týmu pro rok 2015.
Juho Hänninen je jedním ze tří jezdců, kteří se budou muset příští rok dělit o druhý vůz Hyundai i20 WRC. Fin, který v roce 2011 vyhrál titul SWRC, je přitom už od samého začátku projektu Hyundaie v MS a byl vůbec prvním testovacím jezdcem. "Dlouho jsem na tento moment čekal. Tento rok byl fantastický. Je to jeden z nejlepších týmů, se kterým jsem spolupracoval. Během testů jsem měl velkou odpovědnost. Proto jsem moc rád, že budu i v roce 2014 členem týmu," říká Fin.
"Příští rok musíme sbírat zkušenosti, na projektu WRC pracuje přes 100 lidí. V roce 2015 musíme být připraveni. Myslím, že v roce 2015 už bude vše fungovat. V následujícím roce musíme hlavně dojíždět do cíle a sbírat zkušenosti. Volkswagen udělal něco podobného se Škodou [testovací rok], ale my to děláme hned s WRC. Musíme být trpěliví. Cílem je být připravení do Rally Monte Carlo 2015."
Ex-tovární jezdec Škody má zatím potvrzené jen Švédsko, zbytek plánu není znám: "Ještě nevím přesně. I kdybych to věděl, nesměl bych Vám to prozradit. Po Švédsku ale pojedu jistě víc soutěží. Znám svoji situaci a jsem šťastný. Tým se ještě teprve rozhodne, které soutěže pojedu. Mým hlavním cílem budou v příštím roce testy.
Se svojí situací jsem ale spokojený. Pojedu nějaké soutěže a budu testovat." Jako testovač ujede Juho v autě hodně kilometrů. Například v uplynulé sezoně bylo u VW zřejmé, že má Sébastien Ogier výhodu oproti Jari-Mattimu Latvalovi, protože zná auto z testů. Latvala naopak s Polem R WRC natestoval opravdu málo a chvíli mu trvalo, než si na auto zvykl.
"Na jednu stranu je to jednoduchá situace. Pokud budu mít stejnou rychlost jako Thierry [Neuville], pak to se mnou vypadá pro rok 2015 dobře. Záleží na mě. Pokud absolvuji dobré testy a na soutěžích zajedu solidní výsledky, pak je vše otevřené. Takže záleží jen na mě," zakončil odhodlaně jezdec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.