Hänninen se chce doporučit výkony do role stabilního jezdce v roce 2015

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 , Joel Martin 24. prosince 2013 11:01
Sdílej:

Také v roce 2014 bude Juho Hänninen pro Hyundai testovat. Dobré výkony by mu mohly zajistit stabilní místo v týmu pro rok 2015.

Juho Hänninen je jedním ze tří jezdců, kteří se budou muset příští rok dělit o druhý vůz Hyundai i20 WRC. Fin, který v roce 2011 vyhrál titul SWRC, je přitom už od samého začátku projektu Hyundaie v MS a byl vůbec prvním testovacím jezdcem. "Dlouho jsem na tento moment čekal. Tento rok byl fantastický. Je to jeden z nejlepších týmů, se kterým jsem spolupracoval. Během testů jsem měl velkou odpovědnost. Proto jsem moc rád, že budu i v roce 2014 členem týmu," říká Fin.

"Příští rok musíme sbírat zkušenosti, na projektu WRC pracuje přes 100 lidí. V roce 2015 musíme být připraveni. Myslím, že v roce 2015 už bude vše fungovat. V následujícím roce musíme hlavně dojíždět do cíle a sbírat zkušenosti. Volkswagen udělal něco podobného se Škodou [testovací rok], ale my to děláme hned s WRC. Musíme být trpěliví. Cílem je být připravení do Rally Monte Carlo 2015."

Ex-tovární jezdec Škody má zatím potvrzené jen Švédsko, zbytek plánu není znám: "Ještě nevím přesně. I kdybych to věděl, nesměl bych Vám to prozradit. Po Švédsku ale pojedu jistě víc soutěží. Znám svoji situaci a jsem šťastný. Tým se ještě teprve rozhodne, které soutěže pojedu. Mým hlavním cílem budou v příštím roce testy.

Se svojí situací jsem ale spokojený. Pojedu nějaké soutěže a budu testovat." Jako testovač ujede Juho v autě hodně kilometrů. Například v uplynulé sezoně bylo u VW zřejmé, že má Sébastien Ogier výhodu oproti Jari-Mattimu Latvalovi, protože zná auto z testů. Latvala naopak s Polem R WRC natestoval opravdu málo a chvíli mu trvalo, než si na auto zvykl.

"Na jednu stranu je to jednoduchá situace. Pokud budu mít stejnou rychlost jako Thierry [Neuville], pak to se mnou vypadá pro rok 2015 dobře. Záleží na mě. Pokud absolvuji dobré testy a na soutěžích zajedu solidní výsledky, pak je vše otevřené. Takže záleží jen na mě," zakončil odhodlaně jezdec.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.