S M-Sportem se letos stal Thierry Neuville vice-mistrem světa. Přestože mu tým předložil 'opravdu velmi dobrou' nabídku, rozhodl se pro přestup k Hyundaii. Proč?
Vystoupení ve Finsku zanechalo dojem. Jízda v lesích kolem Jyväskylä zaujala veškerou odbornou veřejnost. Taky u Hyundaie jeho výkony pečlivě sledovali a pak zvedli telefon. "Poté jsem před Rally Deutschland navštívil Alzenau," odhaluje Thierry Neuville svůj první kontakt s novým zaměstnavatelem.
Ostatní týmy v mistrovství ihned zaznamenaly, že se Hyundai o Neuvillea zajímá. "Citroën mě oslovil trošku později. Malcolm Wilson pak také pochopitelně zaznamenal, že o mě mají zájem i jiné značky. Chtěl mě v týmu udržet. Jednání zintenzivnil a nakonec mi udělal opravdu velmi dobrou nabídku," připouští Belgičan.
Jenom ze strany Volkswagenu nebyla snaha dostat mladíka do Hannoveru: "Ale jejich jezdecké složení už bylo zřejmé." Neuville měl nabídku přestoupit k Hyundaii až v roce 2015, i tak se rozhodl opustit M-Sport již teď.
M-Sport učinil Neuvilleovi opravdu dobrou nabídku...
"Raději si vyvinu vůz pro rok 2015 podle sebe. Navíc budu hned od začátku u tohoto projektu." Opustit M-Sport ale chtělo odvahu: "Malcolm Wilson mi udělal opravdu velmi dobrou nabídku. Ale prostě tam nebyla jistota. Pro rok 2014 ano, ale pak. Od roku 2015 panovala nejistota, s jakým autem by se jelo a tak podobně."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?