Dani Sordo už je napjatý na svoje nové úkoly u nováčka ve WRC, týmu Hyundai Motorsport. A jaký bude jeho letošní hlavní úkol? Překvapit na asfaltech.
Dani Sordo bude moci i v nové sezoně ukázat svoje umění na asfaltu. O druhý kokpit tovární i20 WRC se v roce 2014 bude dělit s Juhem Hänninenem a Chrisem Atkinsonem. "Momentálně nemám naplánovaných hodně rally. Potvrzené soutěže se mi ale hodně líbí. Jsem si jistý, že s tímto autem můžeme získat dobré výsledky," říká Dani Sordo pro wrc.com. Španěl všeobecně platí za asfaltového specialistu, a tak se na něj v nové sezoně můžeme těšit v Monte Carlu, Německu, Francii a Španělsku.
Tento týden se Španěl s novým speciálem poprvé svezl, v plánu byl třídenní test. "Není to špatné. Ještě budu testovat jeden den před soutěží. Celkem tak budu mít čtyři testovací dny. To je docela dobré. Je to samozřejmě nové auto, ale u Mini byla tehdy situace podobná. S Mini jsme odjeli dobré soutěže, takže doufám, že to tak teď bude také."
Dani letos za volantem Citroënu DS3 WRC dokázal vyhrát v Německu
Na asfaltech dokázal Dani s Mini bojovat v letech 2011 a 2012 o podia. V Monte Carlu roku 2012 byl senzačně druhý. Dokáže v lednu 2014 za volantem Hyundaie překvapit podobně? "To nevím. Cílem týmu jednoduše je, jezdit. Když už člověk samozřejmě stojí na startovní čáře, tak chce vždy více. Pokud bude Rally Monte Carlo díky sněhu a ledu podobně těžká jako v předchozím roce, tak můžete být první nebo úplně venku. Je to těžká rally. Cílem je jet s autem a dojet do cíle.
Dani Sordo ze současných speciálů WRC nepilotoval pouze VW Polo R WRC, zde s Fiestou RS WRC po zranění Latvaly v Argentině 2012
Podepsal jsem pro čtyři asfaltové rally. Není to hodně, ale jsem plný naděje, že to dobře proběhne," říká Sordo, který letos získal svoje první vítězství ve WRC - v Německé rally. "Rád bych také odjel Portugalsko, protože se mi ta rally hodně líbí a koná se blízko Španělska. Pak bych také rád jel v Argentině." Zakončil povídání Sordo, kterého bude příští rok navigovat opět Marc Martí, se kterým spolupracoval již mezi lety 2005 a 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.