Dani Sordo už je napjatý na svoje nové úkoly u nováčka ve WRC, týmu Hyundai Motorsport. A jaký bude jeho letošní hlavní úkol? Překvapit na asfaltech.
Dani Sordo bude moci i v nové sezoně ukázat svoje umění na asfaltu. O druhý kokpit tovární i20 WRC se v roce 2014 bude dělit s Juhem Hänninenem a Chrisem Atkinsonem. "Momentálně nemám naplánovaných hodně rally. Potvrzené soutěže se mi ale hodně líbí. Jsem si jistý, že s tímto autem můžeme získat dobré výsledky," říká Dani Sordo pro wrc.com. Španěl všeobecně platí za asfaltového specialistu, a tak se na něj v nové sezoně můžeme těšit v Monte Carlu, Německu, Francii a Španělsku.
Tento týden se Španěl s novým speciálem poprvé svezl, v plánu byl třídenní test. "Není to špatné. Ještě budu testovat jeden den před soutěží. Celkem tak budu mít čtyři testovací dny. To je docela dobré. Je to samozřejmě nové auto, ale u Mini byla tehdy situace podobná. S Mini jsme odjeli dobré soutěže, takže doufám, že to tak teď bude také."
Dani letos za volantem Citroënu DS3 WRC dokázal vyhrát v Německu
Na asfaltech dokázal Dani s Mini bojovat v letech 2011 a 2012 o podia. V Monte Carlu roku 2012 byl senzačně druhý. Dokáže v lednu 2014 za volantem Hyundaie překvapit podobně? "To nevím. Cílem týmu jednoduše je, jezdit. Když už člověk samozřejmě stojí na startovní čáře, tak chce vždy více. Pokud bude Rally Monte Carlo díky sněhu a ledu podobně těžká jako v předchozím roce, tak můžete být první nebo úplně venku. Je to těžká rally. Cílem je jet s autem a dojet do cíle.
Dani Sordo ze současných speciálů WRC nepilotoval pouze VW Polo R WRC, zde s Fiestou RS WRC po zranění Latvaly v Argentině 2012
Podepsal jsem pro čtyři asfaltové rally. Není to hodně, ale jsem plný naděje, že to dobře proběhne," říká Sordo, který letos získal svoje první vítězství ve WRC - v Německé rally. "Rád bych také odjel Portugalsko, protože se mi ta rally hodně líbí a koná se blízko Španělska. Pak bych také rád jel v Argentině." Zakončil povídání Sordo, kterého bude příští rok navigovat opět Marc Martí, se kterým spolupracoval již mezi lety 2005 a 2010.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.