Dani Sordo už je napjatý na svoje nové úkoly u nováčka ve WRC, týmu Hyundai Motorsport. A jaký bude jeho letošní hlavní úkol? Překvapit na asfaltech.
Dani Sordo bude moci i v nové sezoně ukázat svoje umění na asfaltu. O druhý kokpit tovární i20 WRC se v roce 2014 bude dělit s Juhem Hänninenem a Chrisem Atkinsonem. "Momentálně nemám naplánovaných hodně rally. Potvrzené soutěže se mi ale hodně líbí. Jsem si jistý, že s tímto autem můžeme získat dobré výsledky," říká Dani Sordo pro wrc.com. Španěl všeobecně platí za asfaltového specialistu, a tak se na něj v nové sezoně můžeme těšit v Monte Carlu, Německu, Francii a Španělsku.
Tento týden se Španěl s novým speciálem poprvé svezl, v plánu byl třídenní test. "Není to špatné. Ještě budu testovat jeden den před soutěží. Celkem tak budu mít čtyři testovací dny. To je docela dobré. Je to samozřejmě nové auto, ale u Mini byla tehdy situace podobná. S Mini jsme odjeli dobré soutěže, takže doufám, že to tak teď bude také."
Dani letos za volantem Citroënu DS3 WRC dokázal vyhrát v Německu
Na asfaltech dokázal Dani s Mini bojovat v letech 2011 a 2012 o podia. V Monte Carlu roku 2012 byl senzačně druhý. Dokáže v lednu 2014 za volantem Hyundaie překvapit podobně? "To nevím. Cílem týmu jednoduše je, jezdit. Když už člověk samozřejmě stojí na startovní čáře, tak chce vždy více. Pokud bude Rally Monte Carlo díky sněhu a ledu podobně těžká jako v předchozím roce, tak můžete být první nebo úplně venku. Je to těžká rally. Cílem je jet s autem a dojet do cíle.
Dani Sordo ze současných speciálů WRC nepilotoval pouze VW Polo R WRC, zde s Fiestou RS WRC po zranění Latvaly v Argentině 2012
Podepsal jsem pro čtyři asfaltové rally. Není to hodně, ale jsem plný naděje, že to dobře proběhne," říká Sordo, který letos získal svoje první vítězství ve WRC - v Německé rally. "Rád bych také odjel Portugalsko, protože se mi ta rally hodně líbí a koná se blízko Španělska. Pak bych také rád jel v Argentině." Zakončil povídání Sordo, kterého bude příští rok navigovat opět Marc Martí, se kterým spolupracoval již mezi lety 2005 a 2010.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?