Dani Sordo už je napjatý na svoje nové úkoly u nováčka ve WRC, týmu Hyundai Motorsport. A jaký bude jeho letošní hlavní úkol? Překvapit na asfaltech.
Dani Sordo bude moci i v nové sezoně ukázat svoje umění na asfaltu. O druhý kokpit tovární i20 WRC se v roce 2014 bude dělit s Juhem Hänninenem a Chrisem Atkinsonem. "Momentálně nemám naplánovaných hodně rally. Potvrzené soutěže se mi ale hodně líbí. Jsem si jistý, že s tímto autem můžeme získat dobré výsledky," říká Dani Sordo pro wrc.com. Španěl všeobecně platí za asfaltového specialistu, a tak se na něj v nové sezoně můžeme těšit v Monte Carlu, Německu, Francii a Španělsku.
Tento týden se Španěl s novým speciálem poprvé svezl, v plánu byl třídenní test. "Není to špatné. Ještě budu testovat jeden den před soutěží. Celkem tak budu mít čtyři testovací dny. To je docela dobré. Je to samozřejmě nové auto, ale u Mini byla tehdy situace podobná. S Mini jsme odjeli dobré soutěže, takže doufám, že to tak teď bude také."
Dani letos za volantem Citroënu DS3 WRC dokázal vyhrát v Německu
Na asfaltech dokázal Dani s Mini bojovat v letech 2011 a 2012 o podia. V Monte Carlu roku 2012 byl senzačně druhý. Dokáže v lednu 2014 za volantem Hyundaie překvapit podobně? "To nevím. Cílem týmu jednoduše je, jezdit. Když už člověk samozřejmě stojí na startovní čáře, tak chce vždy více. Pokud bude Rally Monte Carlo díky sněhu a ledu podobně těžká jako v předchozím roce, tak můžete být první nebo úplně venku. Je to těžká rally. Cílem je jet s autem a dojet do cíle.
Dani Sordo ze současných speciálů WRC nepilotoval pouze VW Polo R WRC, zde s Fiestou RS WRC po zranění Latvaly v Argentině 2012
Podepsal jsem pro čtyři asfaltové rally. Není to hodně, ale jsem plný naděje, že to dobře proběhne," říká Sordo, který letos získal svoje první vítězství ve WRC - v Německé rally. "Rád bych také odjel Portugalsko, protože se mi ta rally hodně líbí a koná se blízko Španělska. Pak bych také rád jel v Argentině." Zakončil povídání Sordo, kterého bude příští rok navigovat opět Marc Martí, se kterým spolupracoval již mezi lety 2005 a 2010.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.