V březnu bychom se konečně měli dočkat nových modelů R5 od koncernu PSA. Dosavadní testovací jezdec, Kris Meeke, už ujel hodně testovacích kilometrů s oběma, a tak je tím správným mužem na jejich zhodnocení.
Zákazníci PSA musí být trpěliví. Úvodní soutěže ERC i WRC se musí obejít bez Citroënů DS3 R5 a Peugeotů 208 T16. Přitom ještě v listopadu Francouzi věřili, že stihnou homologaci k 1. lednu 2014. Příčin zdržení je hned několik. Když jednou značka homologuje R5, tak je jen velmi obtížné na voze něco změnit.
Francouzští inženýři nechtěli riskovat problémy, navíc když na trh přicházejí se svými výtvory až jako druzí po M-Sportu. Obě auta vyvíjí sportovní oddělení Peugeotu, v čele projektu stojí Alexis Avril. "Během projektu jsme nezaznamenali žádné velké technické potíže. Management a spolupráce uvnitř týmu se postaraly o zdržení," osvětluje Bruno Flamin, šéf Peugeot Sportu.
V zákulisí se však spekuluje o jiném problému. Vozy od M-Sportu a PSA se 'střetly' na Ypres (oba týmy tam nasadily svá auta v roli předjezdce). Peugeot 208 T16 měl za Fiestou R5 výrazně zaostávat. A když se nepovedlo ani rozsáhlými modifikacemi zvýšit tempo Peugeotu a Citroënu, mělo dojít k rozhodnutí o odsunu homologačního termínu na březen 2014 a dalšímu vývoji.
Nejvíc testovacích kilometrů s oběma vozy najel asi Kris Meeke. Ir by tak měl být schopný oba vozy porovnat: "Když je asi 80 % dílů stejných, tak jsou rozdíly minimální." Zajímavostí je, že DS3 R5 měří 2 460 mm, Peugeot 208 T16 měří o 10 cm víc - má 2 560 mm. Co na to Meeke? "Záleží na konkrétní zkoušce a profilu trati. Kratší DS3 R5 je trošku agilnější a pravděpodobně nervóznější, naproti tomu 208 T16 je trošku stabilnější ale díky tomu při zatočení pomalejší.
Jinak v nich rozdíl není. Rozdíl bude činit jen jezdec. Nejdůležitější jsou pro obě značky vítězství. PSA ještě nikdy nehomologovalo auto, které by nebylo schopné vyhrát a se kterým by nebylo spokojeno. Můžete si být jistí, že až budou homologována, tak s nimi budete moci vyhrát."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.