V březnu bychom se konečně měli dočkat nových modelů R5 od koncernu PSA. Dosavadní testovací jezdec, Kris Meeke, už ujel hodně testovacích kilometrů s oběma, a tak je tím správným mužem na jejich zhodnocení.
Zákazníci PSA musí být trpěliví. Úvodní soutěže ERC i WRC se musí obejít bez Citroënů DS3 R5 a Peugeotů 208 T16. Přitom ještě v listopadu Francouzi věřili, že stihnou homologaci k 1. lednu 2014. Příčin zdržení je hned několik. Když jednou značka homologuje R5, tak je jen velmi obtížné na voze něco změnit.
Francouzští inženýři nechtěli riskovat problémy, navíc když na trh přicházejí se svými výtvory až jako druzí po M-Sportu. Obě auta vyvíjí sportovní oddělení Peugeotu, v čele projektu stojí Alexis Avril. "Během projektu jsme nezaznamenali žádné velké technické potíže. Management a spolupráce uvnitř týmu se postaraly o zdržení," osvětluje Bruno Flamin, šéf Peugeot Sportu.
V zákulisí se však spekuluje o jiném problému. Vozy od M-Sportu a PSA se 'střetly' na Ypres (oba týmy tam nasadily svá auta v roli předjezdce). Peugeot 208 T16 měl za Fiestou R5 výrazně zaostávat. A když se nepovedlo ani rozsáhlými modifikacemi zvýšit tempo Peugeotu a Citroënu, mělo dojít k rozhodnutí o odsunu homologačního termínu na březen 2014 a dalšímu vývoji.
Nejvíc testovacích kilometrů s oběma vozy najel asi Kris Meeke. Ir by tak měl být schopný oba vozy porovnat: "Když je asi 80 % dílů stejných, tak jsou rozdíly minimální." Zajímavostí je, že DS3 R5 měří 2 460 mm, Peugeot 208 T16 měří o 10 cm víc - má 2 560 mm. Co na to Meeke? "Záleží na konkrétní zkoušce a profilu trati. Kratší DS3 R5 je trošku agilnější a pravděpodobně nervóznější, naproti tomu 208 T16 je trošku stabilnější ale díky tomu při zatočení pomalejší.
Jinak v nich rozdíl není. Rozdíl bude činit jen jezdec. Nejdůležitější jsou pro obě značky vítězství. PSA ještě nikdy nehomologovalo auto, které by nebylo schopné vyhrát a se kterým by nebylo spokojeno. Můžete si být jistí, že až budou homologována, tak s nimi budete moci vyhrát."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?