Na úvodní soutěž MS v automobilových soutěžích, klasickou Rally Monte Carlo, se přihlásilo celkem 71 jezdců z nichž 14 disponuje technikou WRC
V Monackém knížectví sjede ze startovní rampy 10 více méně továrních strojů - Volkswagen nasadí dvojici Ogier s Latvalou v hlavním týmu, v druhé pak pojede Mikkelsen, Citroën vyjede s dvojicí Meeke a Ostberg, za Ford pojedou Hirvonen a Evans, se třetím autem pak Kubica a Hyundai budou zastupovat Neuville a Sordo.
Mezi soukromníky s vozy WRC najdeme ještě další 4 jména, všichni si vybrali Fordy Fiesta RS WRC. Martina Prokopa čeká kompletní sezona (až na Austrálii), Melichárek pojede s druhou Fiestou prokopova týmu, Delecour si opět po dvou letech vyzkouší vůz WRC na Monte Carlu a posledním je Bryan Bouffier, kterého si Hyundai nevybral, a tak bude muset jet opět jako soukromník.
Startovní listina
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?