Na úvodní soutěž MS v automobilových soutěžích, klasickou Rally Monte Carlo, se přihlásilo celkem 71 jezdců z nichž 14 disponuje technikou WRC
V Monackém knížectví sjede ze startovní rampy 10 více méně továrních strojů - Volkswagen nasadí dvojici Ogier s Latvalou v hlavním týmu, v druhé pak pojede Mikkelsen, Citroën vyjede s dvojicí Meeke a Ostberg, za Ford pojedou Hirvonen a Evans, se třetím autem pak Kubica a Hyundai budou zastupovat Neuville a Sordo.
Mezi soukromníky s vozy WRC najdeme ještě další 4 jména, všichni si vybrali Fordy Fiesta RS WRC. Martina Prokopa čeká kompletní sezona (až na Austrálii), Melichárek pojede s druhou Fiestou prokopova týmu, Delecour si opět po dvou letech vyzkouší vůz WRC na Monte Carlu a posledním je Bryan Bouffier, kterého si Hyundai nevybral, a tak bude muset jet opět jako soukromník.
Startovní listina
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?