Na úvodní soutěž MS v automobilových soutěžích, klasickou Rally Monte Carlo, se přihlásilo celkem 71 jezdců z nichž 14 disponuje technikou WRC
V Monackém knížectví sjede ze startovní rampy 10 více méně továrních strojů - Volkswagen nasadí dvojici Ogier s Latvalou v hlavním týmu, v druhé pak pojede Mikkelsen, Citroën vyjede s dvojicí Meeke a Ostberg, za Ford pojedou Hirvonen a Evans, se třetím autem pak Kubica a Hyundai budou zastupovat Neuville a Sordo.
Mezi soukromníky s vozy WRC najdeme ještě další 4 jména, všichni si vybrali Fordy Fiesta RS WRC. Martina Prokopa čeká kompletní sezona (až na Austrálii), Melichárek pojede s druhou Fiestou prokopova týmu, Delecour si opět po dvou letech vyzkouší vůz WRC na Monte Carlu a posledním je Bryan Bouffier, kterého si Hyundai nevybral, a tak bude muset jet opět jako soukromník.
Startovní listina
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?