Na úvodní soutěž MS v automobilových soutěžích, klasickou Rally Monte Carlo, se přihlásilo celkem 71 jezdců z nichž 14 disponuje technikou WRC
V Monackém knížectví sjede ze startovní rampy 10 více méně továrních strojů - Volkswagen nasadí dvojici Ogier s Latvalou v hlavním týmu, v druhé pak pojede Mikkelsen, Citroën vyjede s dvojicí Meeke a Ostberg, za Ford pojedou Hirvonen a Evans, se třetím autem pak Kubica a Hyundai budou zastupovat Neuville a Sordo.
Mezi soukromníky s vozy WRC najdeme ještě další 4 jména, všichni si vybrali Fordy Fiesta RS WRC. Martina Prokopa čeká kompletní sezona (až na Austrálii), Melichárek pojede s druhou Fiestou prokopova týmu, Delecour si opět po dvou letech vyzkouší vůz WRC na Monte Carlu a posledním je Bryan Bouffier, kterého si Hyundai nevybral, a tak bude muset jet opět jako soukromník.
Startovní listina
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?