AKTUALIZACE; Martin Prokop potvrdil svoji účast v MS v automobilových soutěžích i v roce 2014. Program začíná klasickou Rally Monte Carlo. Tým Jipocar Czech National Team opět nasadí vůz Ford Fiesta RS WRC.
Martin Prokop tak pojede s vozem WRC již svoji třetí sezonu. Juniorský mistr světa z roku 2009 věří, že dokáže zopakovat 9. příčku v hodnocení šampionátu. "Šampionát s příchodem značky Hyundai dostane nový impuls, my ale věříme, že budeme schopni obhájit naše 9. místo z letošní sezony a opět se nám podaří dostat do TOP10.
Během posledních třech sezon se nám podařilo snížit ztrátu na absolutní lídry. Myslím si, že pokud rok 2014 zahájíme těmito výkony, tak naše fanoušky potěšíme," říká Martin. Na 31 letého jezdce čekají všechny soutěže s výjimkou zářijové Rally Australia. Na 6 soutěžích jeho tým nasadí navíc i druhý vůz.
Tuto informaci potvrdil i manažer týmu, Quirin Müller: "Vedle Martina a Michala [Ernsta] nasadí Jipocar Czech National Team na nejméně šesti soutěžích i druhý vůz. Už v Monte Carlu budeme mít dvě auta. To bude velká pomoc v hodnocení týmů, kam jsme opět zapsáni. Nudit se tedy rozhodně nebudeme."
AKTUALIZACE:
Druhý vůz týmu bude pilotovat Jaroslav Melichárek, kterého naviguje jeho bratr Erik. Vůz bude nasazován pod hlavičkou SLOVAKIA WORLD RALLY TEAMU. Melichárek letos oslavil na Slovensku titul mistra republiky s Citroënem C4 WRC. Jejich první sotutěží je již Rally Monte Carlo. Posádka by měla odjet 5-6 soutěží světového šampionátu.
Zdroj: www.autohebdo.fr a autoklup.pl
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.