AKTUALIZACE; Martin Prokop potvrdil svoji účast v MS v automobilových soutěžích i v roce 2014. Program začíná klasickou Rally Monte Carlo. Tým Jipocar Czech National Team opět nasadí vůz Ford Fiesta RS WRC.
Martin Prokop tak pojede s vozem WRC již svoji třetí sezonu. Juniorský mistr světa z roku 2009 věří, že dokáže zopakovat 9. příčku v hodnocení šampionátu. "Šampionát s příchodem značky Hyundai dostane nový impuls, my ale věříme, že budeme schopni obhájit naše 9. místo z letošní sezony a opět se nám podaří dostat do TOP10.
Během posledních třech sezon se nám podařilo snížit ztrátu na absolutní lídry. Myslím si, že pokud rok 2014 zahájíme těmito výkony, tak naše fanoušky potěšíme," říká Martin. Na 31 letého jezdce čekají všechny soutěže s výjimkou zářijové Rally Australia. Na 6 soutěžích jeho tým nasadí navíc i druhý vůz.
Tuto informaci potvrdil i manažer týmu, Quirin Müller: "Vedle Martina a Michala [Ernsta] nasadí Jipocar Czech National Team na nejméně šesti soutěžích i druhý vůz. Už v Monte Carlu budeme mít dvě auta. To bude velká pomoc v hodnocení týmů, kam jsme opět zapsáni. Nudit se tedy rozhodně nebudeme."
AKTUALIZACE:
Druhý vůz týmu bude pilotovat Jaroslav Melichárek, kterého naviguje jeho bratr Erik. Vůz bude nasazován pod hlavičkou SLOVAKIA WORLD RALLY TEAMU. Melichárek letos oslavil na Slovensku titul mistra republiky s Citroënem C4 WRC. Jejich první sotutěží je již Rally Monte Carlo. Posádka by měla odjet 5-6 soutěží světového šampionátu.
Zdroj: www.autohebdo.fr a autoklup.pl
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?