AKTUALIZACE; Martin Prokop potvrdil svoji účast v MS v automobilových soutěžích i v roce 2014. Program začíná klasickou Rally Monte Carlo. Tým Jipocar Czech National Team opět nasadí vůz Ford Fiesta RS WRC.
Martin Prokop tak pojede s vozem WRC již svoji třetí sezonu. Juniorský mistr světa z roku 2009 věří, že dokáže zopakovat 9. příčku v hodnocení šampionátu. "Šampionát s příchodem značky Hyundai dostane nový impuls, my ale věříme, že budeme schopni obhájit naše 9. místo z letošní sezony a opět se nám podaří dostat do TOP10.
Během posledních třech sezon se nám podařilo snížit ztrátu na absolutní lídry. Myslím si, že pokud rok 2014 zahájíme těmito výkony, tak naše fanoušky potěšíme," říká Martin. Na 31 letého jezdce čekají všechny soutěže s výjimkou zářijové Rally Australia. Na 6 soutěžích jeho tým nasadí navíc i druhý vůz.
Tuto informaci potvrdil i manažer týmu, Quirin Müller: "Vedle Martina a Michala [Ernsta] nasadí Jipocar Czech National Team na nejméně šesti soutěžích i druhý vůz. Už v Monte Carlu budeme mít dvě auta. To bude velká pomoc v hodnocení týmů, kam jsme opět zapsáni. Nudit se tedy rozhodně nebudeme."
AKTUALIZACE:
Druhý vůz týmu bude pilotovat Jaroslav Melichárek, kterého naviguje jeho bratr Erik. Vůz bude nasazován pod hlavičkou SLOVAKIA WORLD RALLY TEAMU. Melichárek letos oslavil na Slovensku titul mistra republiky s Citroënem C4 WRC. Jejich první sotutěží je již Rally Monte Carlo. Posádka by měla odjet 5-6 soutěží světového šampionátu.
Zdroj: www.autohebdo.fr a autoklup.pl
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.