Thierry Neuville poprvé pořádně promluvil od svého nástupu do Hyundai Motorsport. Hned se rozpovídal o svém týmu, o svém autě a o očekáváních na rok 2014.
25letému Belgičanovi se splnil cíl a stal jedničkou továrního týmu Hyundai. Poté, co jsme se ke konci listopadu, tedy v době, kdy byl ještě pod smlouvou M-Sportu, dozvěděli, že Thierry opravdu míří ke Korejcům, jsme si na nějaké pořádné prohlášení museli počkat.
"Teď můžu konečně promluvit o tom, proč jsem se rozhodl pro Hyundai. Hyundai je pro mě perfektní volbou. Je to mladý tým s velkou motivací. Navíc mají k dispozici budget, díky kterému mohou několik let něco vyvíjet," odhaluje Thierry Neuville. Co si budeme nalhávat, pokud chce nějaký tým vyhrát šampionát, tak do toho také musí nemalou částku investovat, zářným příkladem je aktuálně VW.
Strach ze své nové role jedničky v týmu Thierry nemá: "Kdybych sám o sobě pochyboval, tak bych se tak určitě nerozhodl. Nicolas [Gilsoul] a já jsme ukázali, že umíme. Víme, kde se můžeme ještě zlepšovat. Ale myslíme si, že jsme schopni týmu pomoci posunout se dopředu." Práce určitě bude hodně, Hyundai tým postavil v pouhých 12 měsících a i20 WRC odjelo první testovací kilometry teprve v létě.
Thierry už se do nového auta také posadil. "V tento moment výkon ještě samozřejmě není na 100%. Ale překvapení bylo pozitivní, auto jede vcelku dobře," řekl Belgičan po čtyřech dnech testů (dva na asfaltu a dva na šotolině). "Měli jsme menší mechanické problémy. Každý ale tvrdě pracuje na tom, abychom příští rok měli na každé rally obě auta v cíli."
A co na nový stroj říká spolujezdec, Nicolas Gilsoul? "Dojíždění je především hlavní devizou a do konce sezony by mělo přijít také pár míst na stupních vítězů. Na to se tým zaměří. Ale kdo ví, až jak to bude probíhat a pokud vývoj půjde rychleji, než jsme plánovali, tak proč by se pak nemohlo zadařit i lépe?"
Oba dva do týmu, zdá se, dobře zapadli, ačkoliv si na spoustu věcí samozřejmě ještě zvykají. "Samozřejmě, že člověk musí ještě poznat spoustu lidí. Vše je ještě nové. Tým byl postaven od nuly, to tu v minulosti ještě nebylo. Určitě to bude ještě potřebovat čas, abyste každého poznali a pak bude důležité se tu cítit jako v rodině," říká Thierry.
No, času moc nezbývá, Monte Carlo startuje už za pět týdnů. Ačkoliv je samozřejmě Monte Carlo soutěží velice specifickou, tak i tamější časy se počítají a každý na ně netrpělivě čeká....
Na závěr ještě přidejme video z testu Neuvillea v Laponsku:
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.