Thierry Neuville poprvé pořádně promluvil od svého nástupu do Hyundai Motorsport. Hned se rozpovídal o svém týmu, o svém autě a o očekáváních na rok 2014.
25letému Belgičanovi se splnil cíl a stal jedničkou továrního týmu Hyundai. Poté, co jsme se ke konci listopadu, tedy v době, kdy byl ještě pod smlouvou M-Sportu, dozvěděli, že Thierry opravdu míří ke Korejcům, jsme si na nějaké pořádné prohlášení museli počkat.
"Teď můžu konečně promluvit o tom, proč jsem se rozhodl pro Hyundai. Hyundai je pro mě perfektní volbou. Je to mladý tým s velkou motivací. Navíc mají k dispozici budget, díky kterému mohou několik let něco vyvíjet," odhaluje Thierry Neuville. Co si budeme nalhávat, pokud chce nějaký tým vyhrát šampionát, tak do toho také musí nemalou částku investovat, zářným příkladem je aktuálně VW.
Strach ze své nové role jedničky v týmu Thierry nemá: "Kdybych sám o sobě pochyboval, tak bych se tak určitě nerozhodl. Nicolas [Gilsoul] a já jsme ukázali, že umíme. Víme, kde se můžeme ještě zlepšovat. Ale myslíme si, že jsme schopni týmu pomoci posunout se dopředu." Práce určitě bude hodně, Hyundai tým postavil v pouhých 12 měsících a i20 WRC odjelo první testovací kilometry teprve v létě.
Thierry už se do nového auta také posadil. "V tento moment výkon ještě samozřejmě není na 100%. Ale překvapení bylo pozitivní, auto jede vcelku dobře," řekl Belgičan po čtyřech dnech testů (dva na asfaltu a dva na šotolině). "Měli jsme menší mechanické problémy. Každý ale tvrdě pracuje na tom, abychom příští rok měli na každé rally obě auta v cíli."
A co na nový stroj říká spolujezdec, Nicolas Gilsoul? "Dojíždění je především hlavní devizou a do konce sezony by mělo přijít také pár míst na stupních vítězů. Na to se tým zaměří. Ale kdo ví, až jak to bude probíhat a pokud vývoj půjde rychleji, než jsme plánovali, tak proč by se pak nemohlo zadařit i lépe?"
Oba dva do týmu, zdá se, dobře zapadli, ačkoliv si na spoustu věcí samozřejmě ještě zvykají. "Samozřejmě, že člověk musí ještě poznat spoustu lidí. Vše je ještě nové. Tým byl postaven od nuly, to tu v minulosti ještě nebylo. Určitě to bude ještě potřebovat čas, abyste každého poznali a pak bude důležité se tu cítit jako v rodině," říká Thierry.
No, času moc nezbývá, Monte Carlo startuje už za pět týdnů. Ačkoliv je samozřejmě Monte Carlo soutěží velice specifickou, tak i tamější časy se počítají a každý na ně netrpělivě čeká....
Na závěr ještě přidejme video z testu Neuvillea v Laponsku:
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.