Thierry Neuville poprvé pořádně promluvil od svého nástupu do Hyundai Motorsport. Hned se rozpovídal o svém týmu, o svém autě a o očekáváních na rok 2014.
25letému Belgičanovi se splnil cíl a stal jedničkou továrního týmu Hyundai. Poté, co jsme se ke konci listopadu, tedy v době, kdy byl ještě pod smlouvou M-Sportu, dozvěděli, že Thierry opravdu míří ke Korejcům, jsme si na nějaké pořádné prohlášení museli počkat.
"Teď můžu konečně promluvit o tom, proč jsem se rozhodl pro Hyundai. Hyundai je pro mě perfektní volbou. Je to mladý tým s velkou motivací. Navíc mají k dispozici budget, díky kterému mohou několik let něco vyvíjet," odhaluje Thierry Neuville. Co si budeme nalhávat, pokud chce nějaký tým vyhrát šampionát, tak do toho také musí nemalou částku investovat, zářným příkladem je aktuálně VW.
Strach ze své nové role jedničky v týmu Thierry nemá: "Kdybych sám o sobě pochyboval, tak bych se tak určitě nerozhodl. Nicolas [Gilsoul] a já jsme ukázali, že umíme. Víme, kde se můžeme ještě zlepšovat. Ale myslíme si, že jsme schopni týmu pomoci posunout se dopředu." Práce určitě bude hodně, Hyundai tým postavil v pouhých 12 měsících a i20 WRC odjelo první testovací kilometry teprve v létě.
Thierry už se do nového auta také posadil. "V tento moment výkon ještě samozřejmě není na 100%. Ale překvapení bylo pozitivní, auto jede vcelku dobře," řekl Belgičan po čtyřech dnech testů (dva na asfaltu a dva na šotolině). "Měli jsme menší mechanické problémy. Každý ale tvrdě pracuje na tom, abychom příští rok měli na každé rally obě auta v cíli."
A co na nový stroj říká spolujezdec, Nicolas Gilsoul? "Dojíždění je především hlavní devizou a do konce sezony by mělo přijít také pár míst na stupních vítězů. Na to se tým zaměří. Ale kdo ví, až jak to bude probíhat a pokud vývoj půjde rychleji, než jsme plánovali, tak proč by se pak nemohlo zadařit i lépe?"
Oba dva do týmu, zdá se, dobře zapadli, ačkoliv si na spoustu věcí samozřejmě ještě zvykají. "Samozřejmě, že člověk musí ještě poznat spoustu lidí. Vše je ještě nové. Tým byl postaven od nuly, to tu v minulosti ještě nebylo. Určitě to bude ještě potřebovat čas, abyste každého poznali a pak bude důležité se tu cítit jako v rodině," říká Thierry.
No, času moc nezbývá, Monte Carlo startuje už za pět týdnů. Ačkoliv je samozřejmě Monte Carlo soutěží velice specifickou, tak i tamější časy se počítají a každý na ně netrpělivě čeká....
Na závěr ještě přidejme video z testu Neuvillea v Laponsku:
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?