Kris Meeke byl v pondělí potvrzen jako tovární jezdec týmu Citroën pro sezonu 2014. Brit však o tom věděl už dva měsíce, ale musel si toto tajemství nechat pro sebe.
Zatímco se na internetu čile spekulovalo o možné sestavě továrního týmu Citroën pro další sezonu, Kris Meeke již dávno věděl, že právě on bude jedním z dvojice továrních jezdců. "Byl jsem osloven kolem Rally de France v říjnu. A přestože jsme ještě museli vyřešit detaily, tak bych nikdy neřekl ne," říká jezdec.
"Mít před sebou kompletní sezonu s týmem jako je Citroën - týmem, který vyhrál tolik titulů a je na takové profesionální úrovni - je mým snem od doby, co jsem jezdil Juniorský šampionát v letech 2005 a 2006. Od té doby to občas bylo složité. Daleko častěji jsem zažil pády než vrcholy, ale vždy jsem věřil v to, že mám schopnosti na to, abych jezdil v MS.
Jsem moc rád, že lidé jako Yves Matton a další z Citroën Abu Dhabi týmu mi také věří." Po sezoně, kdy Citroën nedokázal po několikaleté dominanci obhájit ani jeden z titulů, které jim navíc sebral nově příchozí Volkswagen, se tým s mnohamilionovým rozpočtem rozhodl nepokračovat s oběma svými jezdci - Mikko Hirvonenem a Danim Sordem - a vše vsadit na dravou a po úspěchu hladovou dvojici - Kris Meeke a Mads Ostberg.
Po dlouhé absenci ve WRC (od roku 2011) dokázal ihned zajíždět velmi konkurenceschopné časy...
Přitom Meekeovi, který působil v roli testovacího jezdce značek Citroën a Peugeot po několik minulých let, už mnoho lidí nevěřilo poté, co zahodil obě šance, které dostal (Finsko a Austrálie). Jeho devizou však je určitě fakt, že dokáže pravidelně zajíždět časy mezi nejlepšími pěti jezdci MS, což jeho oba starty potvrdily. Navíc od konce projektu Mini a vozu John Cooper Works WRC v MS Meeke ve WRC neseděl. V DS3 WRC má tak odjeto zatím málo kilometrů.
"Je velmi jednoduché se ohlédnout za těmi dvěma soutěžemi a vyvodit poměrně jednoznačný závěr - vyjel jsem v obou případech mimo trať a auto rozbil. Ale takto by se ty dva starty soudit neměly. Bylo na nich mnohem víc pozitivních věcí než negativních. Jasně, negativa byla velká a konečné výsledky prostě chyběly. Ale zbytek, ten tu byl."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?