Kris Meeke byl v pondělí potvrzen jako tovární jezdec týmu Citroën pro sezonu 2014. Brit však o tom věděl už dva měsíce, ale musel si toto tajemství nechat pro sebe.
Zatímco se na internetu čile spekulovalo o možné sestavě továrního týmu Citroën pro další sezonu, Kris Meeke již dávno věděl, že právě on bude jedním z dvojice továrních jezdců. "Byl jsem osloven kolem Rally de France v říjnu. A přestože jsme ještě museli vyřešit detaily, tak bych nikdy neřekl ne," říká jezdec.
"Mít před sebou kompletní sezonu s týmem jako je Citroën - týmem, který vyhrál tolik titulů a je na takové profesionální úrovni - je mým snem od doby, co jsem jezdil Juniorský šampionát v letech 2005 a 2006. Od té doby to občas bylo složité. Daleko častěji jsem zažil pády než vrcholy, ale vždy jsem věřil v to, že mám schopnosti na to, abych jezdil v MS.
Jsem moc rád, že lidé jako Yves Matton a další z Citroën Abu Dhabi týmu mi také věří." Po sezoně, kdy Citroën nedokázal po několikaleté dominanci obhájit ani jeden z titulů, které jim navíc sebral nově příchozí Volkswagen, se tým s mnohamilionovým rozpočtem rozhodl nepokračovat s oběma svými jezdci - Mikko Hirvonenem a Danim Sordem - a vše vsadit na dravou a po úspěchu hladovou dvojici - Kris Meeke a Mads Ostberg.
Po dlouhé absenci ve WRC (od roku 2011) dokázal ihned zajíždět velmi konkurenceschopné časy...
Přitom Meekeovi, který působil v roli testovacího jezdce značek Citroën a Peugeot po několik minulých let, už mnoho lidí nevěřilo poté, co zahodil obě šance, které dostal (Finsko a Austrálie). Jeho devizou však je určitě fakt, že dokáže pravidelně zajíždět časy mezi nejlepšími pěti jezdci MS, což jeho oba starty potvrdily. Navíc od konce projektu Mini a vozu John Cooper Works WRC v MS Meeke ve WRC neseděl. V DS3 WRC má tak odjeto zatím málo kilometrů.
"Je velmi jednoduché se ohlédnout za těmi dvěma soutěžemi a vyvodit poměrně jednoznačný závěr - vyjel jsem v obou případech mimo trať a auto rozbil. Ale takto by se ty dva starty soudit neměly. Bylo na nich mnohem víc pozitivních věcí než negativních. Jasně, negativa byla velká a konečné výsledky prostě chyběly. Ale zbytek, ten tu byl."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.