Ani vítězství v Německu nezajistilo Danimu Sordovi místo v týmu Citroën na další sezonu. Španěl vyrazí do dalších soutěží s továrním Hyundai i20 WRC, ovšem musí počítat se značně omezeným programem - pojede jen 4 asfaltové soutěže. Dani ale věří, že se mu další dvě soutěže podaří přidat.
Dani Sordo si bude muset opět vystačit s málem. Jeho smlouva u Citroënu nebyla prodloužena a Hyundai s ním počítá jen na 4 asfaltové soutěže (Monako, Německo, Francie a Španělsko). "Já ale doufám, že pojedu také v Portugalsku a Argentině," říká bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini.
K rozšíření programu jsou pochopitelně zapotřebí dobrý výsledky. Jedinou šancí v první polovině roku je Monte Carlo. "Tam je všechno možné. Můžete se najednou ocitnout na prvním místě. Ale také stejně tak můžete být najednou až desátí, případně úplně vypadnout ze soutěže," říká 30 letý soutěžák.
Sordo zatím ještě i20 WRC netestoval. V následujícím týdnu je ale v plánu třídenní test vozu. Další den testů je pak na programu těsně před soutěží. "Situace je podobná jako tehdy u Mini. Času je málo, ale já věřím, že se zvládneme dobře připravit," komentuje jezdec.
Posádka Sordo/Martí v C4 WRC v roce 2009
Novinkou je také spolujezdec Marc Martí, se kterým už v minulosti Dani jezdíval. Spolupráce s Carlosem del Barriem skončila, protože navigátor chtěl odjet letos více jak čtyři soutěže: "Není mezi námi žádný problém. Je dokonce občas dobré po třech letech něco změnit."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.