Ani vítězství v Německu nezajistilo Danimu Sordovi místo v týmu Citroën na další sezonu. Španěl vyrazí do dalších soutěží s továrním Hyundai i20 WRC, ovšem musí počítat se značně omezeným programem - pojede jen 4 asfaltové soutěže. Dani ale věří, že se mu další dvě soutěže podaří přidat.
Dani Sordo si bude muset opět vystačit s málem. Jeho smlouva u Citroënu nebyla prodloužena a Hyundai s ním počítá jen na 4 asfaltové soutěže (Monako, Německo, Francie a Španělsko). "Já ale doufám, že pojedu také v Portugalsku a Argentině," říká bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini.
K rozšíření programu jsou pochopitelně zapotřebí dobrý výsledky. Jedinou šancí v první polovině roku je Monte Carlo. "Tam je všechno možné. Můžete se najednou ocitnout na prvním místě. Ale také stejně tak můžete být najednou až desátí, případně úplně vypadnout ze soutěže," říká 30 letý soutěžák.
Sordo zatím ještě i20 WRC netestoval. V následujícím týdnu je ale v plánu třídenní test vozu. Další den testů je pak na programu těsně před soutěží. "Situace je podobná jako tehdy u Mini. Času je málo, ale já věřím, že se zvládneme dobře připravit," komentuje jezdec.
Posádka Sordo/Martí v C4 WRC v roce 2009
Novinkou je také spolujezdec Marc Martí, se kterým už v minulosti Dani jezdíval. Spolupráce s Carlosem del Barriem skončila, protože navigátor chtěl odjet letos více jak čtyři soutěže: "Není mezi námi žádný problém. Je dokonce občas dobré po třech letech něco změnit."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.