Ani vítězství v Německu nezajistilo Danimu Sordovi místo v týmu Citroën na další sezonu. Španěl vyrazí do dalších soutěží s továrním Hyundai i20 WRC, ovšem musí počítat se značně omezeným programem - pojede jen 4 asfaltové soutěže. Dani ale věří, že se mu další dvě soutěže podaří přidat.
Dani Sordo si bude muset opět vystačit s málem. Jeho smlouva u Citroënu nebyla prodloužena a Hyundai s ním počítá jen na 4 asfaltové soutěže (Monako, Německo, Francie a Španělsko). "Já ale doufám, že pojedu také v Portugalsku a Argentině," říká bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini.
K rozšíření programu jsou pochopitelně zapotřebí dobrý výsledky. Jedinou šancí v první polovině roku je Monte Carlo. "Tam je všechno možné. Můžete se najednou ocitnout na prvním místě. Ale také stejně tak můžete být najednou až desátí, případně úplně vypadnout ze soutěže," říká 30 letý soutěžák.
Sordo zatím ještě i20 WRC netestoval. V následujícím týdnu je ale v plánu třídenní test vozu. Další den testů je pak na programu těsně před soutěží. "Situace je podobná jako tehdy u Mini. Času je málo, ale já věřím, že se zvládneme dobře připravit," komentuje jezdec.
Posádka Sordo/Martí v C4 WRC v roce 2009
Novinkou je také spolujezdec Marc Martí, se kterým už v minulosti Dani jezdíval. Spolupráce s Carlosem del Barriem skončila, protože navigátor chtěl odjet letos více jak čtyři soutěže: "Není mezi námi žádný problém. Je dokonce občas dobré po třech letech něco změnit."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?