Jari-Matti Latvala chce v příští sezoně zabránit podobné dominanci Ogiera, jakou jsme viděli letos. Fin si na Polo R WRC zatím více zvykl a angažoval dřívějšího psychického trenéra Marcuse Grönholma.
O jeho rychlosti nepanují žádné obavy. Jari-Matti Latvala ale i po těch letech ve WRC často ztrácí mistrovské body kvůli hloupým jezdeckým chybám, tyto body mu pak chybí v boji o titul. To by se mělo v příští sezoně změnit. Poté, co si Jari-Matti v minulých měsících zvykl na VW Polo R WRC, chce teď zapracovat na své schopnosti koncentrovat se. Pomáhat mu při tom bude Christoph Treier, bývalý psychický trenér Marcuse Grönholma.
"Bude mě příští rok doprovázet na každém závodu," řekl Jari-Matti Latvala pro britský Motorsport News. "Christoph by mi měl pomáhat při udržování koncentrace. Já doufám, že spolu budeme podobně dobře spolupracovat, jako se mu to povedlo již s Marcusem [Grönholmem]."
Jari Matti na tratích Monte Carla 2013
Starší z dvojice Finu se musel popasovávat hlavně se Sébastienem Loebem, což Latvala v dřívějších fázích kariéry také, teď je ale hlavním protivníkem Sébastien Ogier. Do příští sezony jdou oba jezdci VW se stejnými podmínkami. "Není žádná jednička a dvojka, tým nás nechá bojovat."
Fin moc dobře ví, že aby se mohl Ogierovi postavit, tak bude muset sbírat body hned od začátku sezony. "Teď se v autě cítím určitě lépe a už na testu na Monte to bylo vidět. Rally Monte Carlo ale pro mě ještě nikdy neproběhla dobře a teď půjde o to, abych v každém případě dojel do cíle. Klíčem k úspěchu v příštím roce budou body z Monte Carla. Ogier je tak silný. Je těžké se mu vyrovnat, když ztrácíte body. Abyste ho porazili, musíte být opravdu konstantní a na tom teď pracuji."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.