Latvala do nové sezony proti Ogierovi s psychickým trenérem

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 8. prosince 2013 22:27
Sdílej:

Jari-Matti Latvala chce v příští sezoně zabránit podobné dominanci Ogiera, jakou jsme viděli letos. Fin si na Polo R WRC zatím více zvykl a angažoval dřívějšího psychického trenéra Marcuse Grönholma.

O jeho rychlosti nepanují žádné obavy. Jari-Matti Latvala ale i po těch letech ve WRC často ztrácí mistrovské body kvůli hloupým jezdeckým chybám, tyto body mu pak chybí v boji o titul. To by se mělo v příští sezoně změnit. Poté, co si Jari-Matti v minulých měsících zvykl na VW Polo R WRC, chce teď zapracovat na své schopnosti koncentrovat se. Pomáhat mu při tom bude Christoph Treier, bývalý psychický trenér Marcuse Grönholma. 

"Bude mě příští rok doprovázet na každém závodu," řekl Jari-Matti Latvala pro britský Motorsport News. "Christoph by mi měl pomáhat při udržování koncentrace. Já doufám, že spolu budeme podobně dobře spolupracovat, jako se mu to povedlo již s Marcusem [Grönholmem]."

Jari Matti na tratích Monte Carla 2013

Starší z dvojice Finu se musel popasovávat hlavně se Sébastienem Loebem, což Latvala v dřívějších fázích kariéry také, teď je ale hlavním protivníkem Sébastien Ogier. Do příští sezony jdou oba jezdci VW se stejnými podmínkami. "Není žádná jednička a dvojka, tým nás nechá bojovat."

Fin moc dobře ví, že aby se mohl Ogierovi postavit, tak bude muset sbírat body hned od začátku sezony. "Teď se v autě cítím určitě lépe a už na testu na Monte to bylo vidět. Rally Monte Carlo ale pro mě ještě nikdy neproběhla dobře a teď půjde o to, abych v každém případě dojel do cíle. Klíčem k úspěchu v příštím roce budou body z Monte Carla. Ogier je tak silný. Je těžké se mu vyrovnat, když ztrácíte body. Abyste ho porazili, musíte být opravdu konstantní a na tom teď pracuji."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.