Jari-Matti Latvala chce v příští sezoně zabránit podobné dominanci Ogiera, jakou jsme viděli letos. Fin si na Polo R WRC zatím více zvykl a angažoval dřívějšího psychického trenéra Marcuse Grönholma.
O jeho rychlosti nepanují žádné obavy. Jari-Matti Latvala ale i po těch letech ve WRC často ztrácí mistrovské body kvůli hloupým jezdeckým chybám, tyto body mu pak chybí v boji o titul. To by se mělo v příští sezoně změnit. Poté, co si Jari-Matti v minulých měsících zvykl na VW Polo R WRC, chce teď zapracovat na své schopnosti koncentrovat se. Pomáhat mu při tom bude Christoph Treier, bývalý psychický trenér Marcuse Grönholma.
"Bude mě příští rok doprovázet na každém závodu," řekl Jari-Matti Latvala pro britský Motorsport News. "Christoph by mi měl pomáhat při udržování koncentrace. Já doufám, že spolu budeme podobně dobře spolupracovat, jako se mu to povedlo již s Marcusem [Grönholmem]."
Jari Matti na tratích Monte Carla 2013
Starší z dvojice Finu se musel popasovávat hlavně se Sébastienem Loebem, což Latvala v dřívějších fázích kariéry také, teď je ale hlavním protivníkem Sébastien Ogier. Do příští sezony jdou oba jezdci VW se stejnými podmínkami. "Není žádná jednička a dvojka, tým nás nechá bojovat."
Fin moc dobře ví, že aby se mohl Ogierovi postavit, tak bude muset sbírat body hned od začátku sezony. "Teď se v autě cítím určitě lépe a už na testu na Monte to bylo vidět. Rally Monte Carlo ale pro mě ještě nikdy neproběhla dobře a teď půjde o to, abych v každém případě dojel do cíle. Klíčem k úspěchu v příštím roce budou body z Monte Carla. Ogier je tak silný. Je těžké se mu vyrovnat, když ztrácíte body. Abyste ho porazili, musíte být opravdu konstantní a na tom teď pracuji."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?