Jari-Matti Latvala chce v příští sezoně zabránit podobné dominanci Ogiera, jakou jsme viděli letos. Fin si na Polo R WRC zatím více zvykl a angažoval dřívějšího psychického trenéra Marcuse Grönholma.
O jeho rychlosti nepanují žádné obavy. Jari-Matti Latvala ale i po těch letech ve WRC často ztrácí mistrovské body kvůli hloupým jezdeckým chybám, tyto body mu pak chybí v boji o titul. To by se mělo v příští sezoně změnit. Poté, co si Jari-Matti v minulých měsících zvykl na VW Polo R WRC, chce teď zapracovat na své schopnosti koncentrovat se. Pomáhat mu při tom bude Christoph Treier, bývalý psychický trenér Marcuse Grönholma.
"Bude mě příští rok doprovázet na každém závodu," řekl Jari-Matti Latvala pro britský Motorsport News. "Christoph by mi měl pomáhat při udržování koncentrace. Já doufám, že spolu budeme podobně dobře spolupracovat, jako se mu to povedlo již s Marcusem [Grönholmem]."
Jari Matti na tratích Monte Carla 2013
Starší z dvojice Finu se musel popasovávat hlavně se Sébastienem Loebem, což Latvala v dřívějších fázích kariéry také, teď je ale hlavním protivníkem Sébastien Ogier. Do příští sezony jdou oba jezdci VW se stejnými podmínkami. "Není žádná jednička a dvojka, tým nás nechá bojovat."
Fin moc dobře ví, že aby se mohl Ogierovi postavit, tak bude muset sbírat body hned od začátku sezony. "Teď se v autě cítím určitě lépe a už na testu na Monte to bylo vidět. Rally Monte Carlo ale pro mě ještě nikdy neproběhla dobře a teď půjde o to, abych v každém případě dojel do cíle. Klíčem k úspěchu v příštím roce budou body z Monte Carla. Ogier je tak silný. Je těžké se mu vyrovnat, když ztrácíte body. Abyste ho porazili, musíte být opravdu konstantní a na tom teď pracuji."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?