Ford, jedna z nejikoničtějších značek v MS v automobilových soutěžích, se před rokem rozhodla náhle odejít z WRC. Důvodem byly katastrofální výsledky prodeje aut po Evropě.
Teď se zdá, že by se mohlo objevovat světlo na konci tunelu. Ford navíc určitě vnímá velmi povzbudivé výsledky M-Sportu, který i bez tovární podpory letos v MS vybojoval titul vice-mistra světa.
Stephen Odell, viceprezident Fordu pro Evropu, říká: "Nešlo o přežití, šlo o zvětšení výnosnosti obchodu. Teď máme za sebou 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých tržby rostly. Jsme na dobré cestě, abychom se v roce 2015 vrátili do zelených čísel. Po celé Evropě vidíme rozumný nárůst prodejů a zdejší trh by se mohl v dalších 5 letech zvětšit o 20 %."
Ford plánuje pro nadcházejících 5 let 25 nových nebo faceliftovaných modelů, přitom ještě vloni mluvil pouze o 15 modelech. Značka chce získat další milion zákazníků.
Rally měla u managementu Fordu vždy na růžích ustláno. Rozhodnutí o opuštění padlo z čistě ekonomických důvodů, nikolik kvůli nespokojenosti se sportem jako takovým. Ford i nadále poskytuje M-Sportu technickou podporu a zdroje přímo z vedení tvrdí, že účast v rallysportu je subjektem neustálého vyhodnocování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.