Ford, jedna z nejikoničtějších značek v MS v automobilových soutěžích, se před rokem rozhodla náhle odejít z WRC. Důvodem byly katastrofální výsledky prodeje aut po Evropě.
Teď se zdá, že by se mohlo objevovat světlo na konci tunelu. Ford navíc určitě vnímá velmi povzbudivé výsledky M-Sportu, který i bez tovární podpory letos v MS vybojoval titul vice-mistra světa.
Stephen Odell, viceprezident Fordu pro Evropu, říká: "Nešlo o přežití, šlo o zvětšení výnosnosti obchodu. Teď máme za sebou 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých tržby rostly. Jsme na dobré cestě, abychom se v roce 2015 vrátili do zelených čísel. Po celé Evropě vidíme rozumný nárůst prodejů a zdejší trh by se mohl v dalších 5 letech zvětšit o 20 %."
Ford plánuje pro nadcházejících 5 let 25 nových nebo faceliftovaných modelů, přitom ještě vloni mluvil pouze o 15 modelech. Značka chce získat další milion zákazníků.
Rally měla u managementu Fordu vždy na růžích ustláno. Rozhodnutí o opuštění padlo z čistě ekonomických důvodů, nikolik kvůli nespokojenosti se sportem jako takovým. Ford i nadále poskytuje M-Sportu technickou podporu a zdroje přímo z vedení tvrdí, že účast v rallysportu je subjektem neustálého vyhodnocování.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.