Zákazníci koncernu PSA netrpělivě očekávali nové modely Citroën DS3 R5 a Peugeot 208 T16. Namísto očekávaného nasazení od nového roku budou možné první starty s těmito vozy až od března.
Obchod s R5 kvete. Bohůžel však jen u M-Sportu. Firma Malcolma Wilsona již stihla prodat přes 40 kusů modelu Ford Fiesta R5 a to i navzdory určitým problémům, které prvotní starty těchto aut provázely. Zákazníkům ale chybí alternatíva.
U PSA plánovali zahájit prodej Citroënu DS3 R5 a Peugeotu 208 T16 na podzim tohoto roku, poté se mluvilo o začátku roku 2014. Nakonec byl ale termín homologace stanoven na 1. března 2014. To znamená, že začátky šampionátu ERC i WRC se budou muset obejít bez francouzských výrobků.
Důvodem zdržení stavby vozů jsou jen malé detaily. Jakmile totiž budou vozy homologovány, tak díky přísným pravidlům nebude možné případné chyby ve vývoji vozů nijak nebo takřka nijak napravit. Toho se chtějí Francouzi vyvarovat, také už kvůli tomu, že na trh přichází až jako druzí.
"Tato situace není tím, co jsme chtěli. Určitě jsme ztratili čas, ale jsme na konci vývoje a jsem si jistý, že nabídneme konkurenceschopné modely," řekl šéf Peugeot Sportu, Bruno Flamin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.