Juho Hänninen se v roce 2014 zúčastní vybraných podniků za volantem továrního Hyundaie i20 WRC.
Šampion Intercontinental Rally Challenge z roku 2010 a šampion kategorie WRC mezi vozy S2000 z roku 2011 letos testoval s Hyundaiem. Na třech podnicích (Monte Carlo, Švédsko a Finsko) vyzkoušel Ford Fiesta RS WRC. Pro rok 2014 se připojuje vedle Thierryho Neuvilla a stává se továrním jezdcem týmu Hyundai Motorsport.
"S týmem jsem od května hodně pracoval a byl to opravdu fantastický projekt, do kterého jsem byl zapojen. Byla to čest pracovat s týmem v testech a opravdu si vážím příležitosti odjet nějaké rally v roce 2014 - včetně Rally Sweden, která patří k mým favoritům. Všichni lidé v týmu jsou hodně milí a je zde kamarádská atmosféra, ve které každý pracuje na 100%," říká Juho Hänninen.
Hyundai se tedy rozhodl, že se ve druhém voze vedle Thierryho Neuvilla budou střídat různí jezdci. Hänninen má zatím jistotu odjetí pouze Švédské rally. Dle týmového šéfa, Michela Nandana, Fin v testech příjemně překvapil. "Jsem rád, že můžeme prodloužit naši spolurpáci s Juhem. Byl prvním jezdcem, který s Hyundaiem na začátku roku podepsal a také tím, kdo odjel s i20 WRC první jízdy. Prokázal našemu novému týmu skvělou loajalitu, a tak se k nám připojí v několika vybraných soutěžích během úvodní sezony.
V letošním testovacím roce Juho předvedl mimořádnou práci. Dokázal, že je velice komplexním jezdcem s perfektním mixem rychlosti a technických schopností. Byl také dobrým týmovým hráčem, když dával cennou zpětnou vazbu týmu našich inženýrů. Přinesl také velké množství zkušeností s WRC a v letošním roce odjel většinu kilometrů v i20 WRC, takže cítíme, že bude ideálním komplementem k Thierrymu."
Jen dodejme, že s týmem letos testoval také bývalý tovární jezdec týmu Subaru, Chris Atkinson, a špičkový jezdec z ME, Bryan Bouffier. O jejich budoucnosti zatím nic nevíme.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.