Malcolm Wilson věří, že jejich nový produkt, Ford Fiesta R5, je velkým krokem dopředu pro sport a eventuálně by se vozy kategorie R5 mohly stát vrcholnou kategorií v MS.
Nová Fiesta R5 stojí 180 tisíc Eur a necelého půl roku po její homologaci jsme mohli ve WRC2 vidět, že se z ní mezi jezdci stává oblíbené náčiní. Jen dodejme, že Fiesta je poháněna 1,6 litrovým motorem s turbem, oproti specifikaci WRC má větší restriktor.
Jak probíhal její vývoj z pohledu Malcolma Wilsona, šéfa M-Sportu? "Následovalo to kategorii Super2000 a fakt, že ceny šly v této kategorii nahoru. FIA hledala všude možně, aby přišla s opravdu rozumným autem za patřičnou a kontrolovatelnou cenu. Tak vznikl koncept Fiesty R5. Aby se udržely nízké náklady, auto používá spoustu standardních dílů. Takže jsme nejen museli navrhnout a postavit nové auto s pohonem čtyři kol, ale také jsme museli spolupracovat s Fordem, abychom vybrali ty správné komponenty z ostatních aut, které by odvedli práci a byly použitelné v rally prostředí. Například chladič na Fiestě R5 je z Fordu Edge prodávaného v Americe. Celý proces trval od začátku do konce 12 měsíců."
A co cena? Byl splněn požadavek na udržení nízkých nákladů? "Základní cena je 180 tisíc Euro, což je méně než polovina ceny WRC vozu. Je tak mnohem levnější než vozy RRC, které jsou s vozy WRC takřka identické. Náklady na provoz budou mnohem nižší než na provoz jakékoliv srovnatelné čtyřkolky. V nabídce jsou i extra balíčky, ale nejsou to věci, které zvýší rychlost aut. Jsou spíše více o osobní volbě. FIA zmrazila cenu do konce roku 2015, takže zákazníci přesně ví, jaké budou náklady."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?