Prodrive neočekává návrat do MS jako tovární tým Mini, chce podpořit zákazníky

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 23. listopadu 2013 22:35
Sdílej:

Obchodní ředitel Prodrivu, Richard Taylor, se nechal slyšet, že v současnosti tým neplánuje postavit Mini ve verzi R5 a zároveň ani nečeká, že by se jeho tým do MS v rally vrátil v pozici továrního týmu Mini.

Rallyová budoucnost Prodrivu podle něj spočívá v podpoře aktuální zákaznické základny, rallycrossu a možném vývoji speciálu pro Dakar. V interview pro argentinskou internetovou stránku rallyreportwrc.com Richard Taylor odmítl, že by Britové stavěli Mini ve verzi R5 a zároveň nepočítá s návratem značky do WRC.

"Momentálně nejsou žádné plány na Mini ve verzi R5," řekl. Podobně návrat Mini do WRC s týmem Prodrive je nepravděpodobný: "Mini se před pár lety rozhodlo nepokračovat ve své marketingové propagaci pomocí WRC. Je to škoda, protože Mini WRC je skvělé auto. Momentálně ale nečekáme, že bychom se do WRC vrátili jako tovární tým Mini."

"Momentálně se hlavně soustředíme na projekt Mini RX pro rallycross a také bychom moc rádi vyrazili na Dakar, myslím, že tohle je pro Prodrive skvělá budoucnost." Aktuálně Prodrive pokračuje ve vývoji stávajících rally vozů a také pracuje na speciálu RX: "Na celém světě jezdí něco kolem 25 vozů Mini RRC/WRC. Získaly hodně úspěchů s rozdílnými jezdci.

V Banbury máme asi 6 nebo 7 vozů WRC a RX. Hodně zákaznických vozů přestavujeme. Dále stavíme 2 nová auta pro rally a 1 pro rallycross. Jedno Mini RX 2013 teď míří do Las Vegas. Inženýři a technici Prodrivu podporují zákazníky programu Mini WRC po celém světě, jak jsem říkal, jedná se asi o 25 speciálů.

V roce 2011 to vypadalo na vítězství Mini ve WRC po téměř 50 letech hodně slibně...

Zákazníci Prodrivu vyhráli v letošním roce 3 národní šampionáty - v České republice, Španělsku a na Ukrajině. My věříme, že auto je stále konkurenceschopné nejen na národní úrovni ale také na úrovni WRC. Prodrive pokračoval ve vývoji v předešlých 12 měsících a díky tomu poskytuje exelentní balíček skvělého výkonu a spolehlivosti, což dokazují naši zákazníci."

Na závěr dodejme větu, kterou v roce 2011 při představení Mini John Cooper Works WRC pronesl šéf Prodrivu, David Richards, v Cowley: "Tento projekt je opravdu vášnivá příležitost..."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.