Výrobci ve World Rally Championship věří jejich návrhu na změnu pravidel týkající se změny určení startovní pozice.
Minulý měsic Komise WRC obhajovala jízdu během prvních dvou dní soutěže dle průběžného pořadí v šampionátu, poslední den soutěže by mělo dojít k otočení pořadí. Teoreticky by to totiž mělo dát počáteční výhodu pomalejším jezdcům a pro jezdce v čele průběžného hodnocení by to bylo samozřejmě nevýhodné, protože by na horkých asfaltových rally museli čistit stopu. Podobný formát byl již využíván před zavedením aktuálně platného kvalifikačního systému před dvěma roky.
Týmy s tímto návrhem však jednomyslně nesouhlasily a všichni se zdrželi hlasování. Šéf VW, Jost Capito, z tohoto jednání dokonce odešel. Nicméně ve Walesu se týmy opět potkaly s promotérem a zástupci FIA, aby prodiskutovali další možnosti jak určovat pozice na trati v prvním dni před tím, než se v následujících použije otočené pořadí v soutěži. Dle britského Autosportu chtějí týmy znevýhodnit jezdce ze špičky hned zkraje rally, avšak dle FIA navrhnutého formátu by pak měl dostatek času, aby svoji ztrátu mohl stáhnout v dalších dnech soutěže.
Zroj britského webu říká: "V zásadě chceme 50% vzdálenosti - plus mínus 10% - jelo v otočeném pořadí. Věříme, že je to ta nejférovější česta. Navíc to vyžaduje jen malé změny v itinerářích soutěží. Momentálně se ve čtvrtky v noci a v pátky jede asi 50% vzdálenosti. Dle návrhu [od FIA] by nám na sobotu zbylo nějakých 30 km v otočeném pořadí a to by pro lídry bylo velmi složité, aby si získali zpět čas ztracený během prvního a druhého dne. Věříme, že to pro FIA bude akceptovatelné."
Finální rozhodnutí o tom, jak to příští rok bude vypadat padne po prosincovém zasedání World Motor Sport Councilu. Jedno je jisté, kvalifikace se ve WRC příští rok již nedočkáme.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.