Týmy WRC věří, že FIA přijme návrh na změnu startovního pořadí

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 27. listopadu 2013 00:17
Sdílej:

Výrobci ve World Rally Championship věří jejich návrhu na změnu pravidel týkající se změny určení startovní pozice.

Minulý měsic Komise WRC obhajovala jízdu během prvních dvou dní soutěže dle průběžného pořadí v šampionátu, poslední den soutěže by mělo dojít k otočení pořadí. Teoreticky by to totiž mělo dát počáteční výhodu pomalejším jezdcům a pro jezdce v čele průběžného hodnocení by to bylo samozřejmě nevýhodné, protože by na horkých asfaltových rally museli čistit stopu. Podobný formát byl již využíván před zavedením aktuálně platného kvalifikačního systému před dvěma roky.

Týmy s tímto návrhem však jednomyslně nesouhlasily a všichni se zdrželi hlasování. Šéf VW, Jost Capito, z tohoto jednání dokonce odešel. Nicméně ve Walesu se týmy opět potkaly s promotérem a zástupci FIA, aby prodiskutovali další možnosti jak určovat pozice na trati v prvním dni před tím, než se v následujících použije otočené pořadí v soutěži. Dle britského Autosportu chtějí týmy znevýhodnit jezdce ze špičky hned zkraje rally, avšak dle FIA navrhnutého formátu by pak měl dostatek času, aby svoji ztrátu mohl stáhnout v dalších dnech soutěže. 

Zroj britského webu říká: "V zásadě chceme 50% vzdálenosti - plus mínus 10% - jelo v otočeném pořadí. Věříme, že je to ta nejférovější česta. Navíc to vyžaduje jen malé změny v itinerářích soutěží. Momentálně se ve čtvrtky v noci a v pátky jede asi 50% vzdálenosti. Dle návrhu [od FIA] by nám na sobotu zbylo nějakých 30 km v otočeném pořadí a to by pro lídry bylo velmi složité, aby si získali zpět čas ztracený během prvního a druhého dne. Věříme, že to pro FIA bude akceptovatelné."

Finální rozhodnutí o tom, jak to příští rok bude vypadat padne po prosincovém zasedání World Motor Sport Councilu. Jedno je jisté, kvalifikace se ve WRC příští rok již nedočkáme.

Témata:
WRC
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.