Výrobci ve World Rally Championship věří jejich návrhu na změnu pravidel týkající se změny určení startovní pozice.
Minulý měsic Komise WRC obhajovala jízdu během prvních dvou dní soutěže dle průběžného pořadí v šampionátu, poslední den soutěže by mělo dojít k otočení pořadí. Teoreticky by to totiž mělo dát počáteční výhodu pomalejším jezdcům a pro jezdce v čele průběžného hodnocení by to bylo samozřejmě nevýhodné, protože by na horkých asfaltových rally museli čistit stopu. Podobný formát byl již využíván před zavedením aktuálně platného kvalifikačního systému před dvěma roky.
Týmy s tímto návrhem však jednomyslně nesouhlasily a všichni se zdrželi hlasování. Šéf VW, Jost Capito, z tohoto jednání dokonce odešel. Nicméně ve Walesu se týmy opět potkaly s promotérem a zástupci FIA, aby prodiskutovali další možnosti jak určovat pozice na trati v prvním dni před tím, než se v následujících použije otočené pořadí v soutěži. Dle britského Autosportu chtějí týmy znevýhodnit jezdce ze špičky hned zkraje rally, avšak dle FIA navrhnutého formátu by pak měl dostatek času, aby svoji ztrátu mohl stáhnout v dalších dnech soutěže.
Zroj britského webu říká: "V zásadě chceme 50% vzdálenosti - plus mínus 10% - jelo v otočeném pořadí. Věříme, že je to ta nejférovější česta. Navíc to vyžaduje jen malé změny v itinerářích soutěží. Momentálně se ve čtvrtky v noci a v pátky jede asi 50% vzdálenosti. Dle návrhu [od FIA] by nám na sobotu zbylo nějakých 30 km v otočeném pořadí a to by pro lídry bylo velmi složité, aby si získali zpět čas ztracený během prvního a druhého dne. Věříme, že to pro FIA bude akceptovatelné."
Finální rozhodnutí o tom, jak to příští rok bude vypadat padne po prosincovém zasedání World Motor Sport Councilu. Jedno je jisté, kvalifikace se ve WRC příští rok již nedočkáme.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?