Výrobci ve World Rally Championship věří jejich návrhu na změnu pravidel týkající se změny určení startovní pozice.
Minulý měsic Komise WRC obhajovala jízdu během prvních dvou dní soutěže dle průběžného pořadí v šampionátu, poslední den soutěže by mělo dojít k otočení pořadí. Teoreticky by to totiž mělo dát počáteční výhodu pomalejším jezdcům a pro jezdce v čele průběžného hodnocení by to bylo samozřejmě nevýhodné, protože by na horkých asfaltových rally museli čistit stopu. Podobný formát byl již využíván před zavedením aktuálně platného kvalifikačního systému před dvěma roky.
Týmy s tímto návrhem však jednomyslně nesouhlasily a všichni se zdrželi hlasování. Šéf VW, Jost Capito, z tohoto jednání dokonce odešel. Nicméně ve Walesu se týmy opět potkaly s promotérem a zástupci FIA, aby prodiskutovali další možnosti jak určovat pozice na trati v prvním dni před tím, než se v následujících použije otočené pořadí v soutěži. Dle britského Autosportu chtějí týmy znevýhodnit jezdce ze špičky hned zkraje rally, avšak dle FIA navrhnutého formátu by pak měl dostatek času, aby svoji ztrátu mohl stáhnout v dalších dnech soutěže.
Zroj britského webu říká: "V zásadě chceme 50% vzdálenosti - plus mínus 10% - jelo v otočeném pořadí. Věříme, že je to ta nejférovější česta. Navíc to vyžaduje jen malé změny v itinerářích soutěží. Momentálně se ve čtvrtky v noci a v pátky jede asi 50% vzdálenosti. Dle návrhu [od FIA] by nám na sobotu zbylo nějakých 30 km v otočeném pořadí a to by pro lídry bylo velmi složité, aby si získali zpět čas ztracený během prvního a druhého dne. Věříme, že to pro FIA bude akceptovatelné."
Finální rozhodnutí o tom, jak to příští rok bude vypadat padne po prosincovém zasedání World Motor Sport Councilu. Jedno je jisté, kvalifikace se ve WRC příští rok již nedočkáme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.