Rok 2014 má dle organizátorů přinést více živých televizních a internetových přenosů, než jsme mohli vídávat kdy předtím.
Šéf promotérské společnosti (WRC Promoter GmbH), Olivier Ciesla, chce nabídnout více televizních a internetových přenosů a získat si tím sledovanost až 1,2 miliardy lidí po celém světě do konce roku 2016. To by ovšem znamenalo sledovanost zdvojnásobit. Záměrem je, aby každá soutěž WRC končila až v neděli a živě se tak mohla přenášet Power Stage, která by měla startovat ve 12 hodin středoevropského času.
"Potřebujeme udělat nějaký řád a cestou, jak ho udělat, je vytvořit pravidelné sloty pro WRC. Proto je tak důležité, že soutěže budou končit ve stejný čas a ve stejný den z týdne," říká Olivier. Toto se bohužel ještě nebude týkat prvních tří soutěží roku, protože itineráže Monte Carla a Švédska jsou již dané a v Mexiku je šestihodinový časový posun, poslední zkouška dne by se tak jela v 6 hodin ráno našeho času.
Ciesla dodává, že hodinová show by nebyla celá live, ale měla by ukázat obrázek z první poloviny soutěže před tím, než se půjde na živou Power Stage. "Rozumíme důležitosti živého přenosu. A jsme také přesvědčeni, že by po něm byla poptávka. Momentálně jednáme s různými britskými televizními stanicemi, ale věřím, že se budeme moci každou závodní neděli dívat live na WRC."
Kromě televizních novinek by také Ciesla chtěl dostat servisní zónu blíže k centru soutěže. "Chceme zlepšit zážitky ze servisní zóny. Když tam auta nejsou, tak chceme, aby lidé přišli, sedli si v servisním parku, dali si pivo a burgera a sledovali zkoušky na velké obrazovce. Tyto záběry pak vezmeme a poběží live na wrc.com z první soutěže v Monte Carlu," zakončil Ciesla.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?