Rok 2014 má dle organizátorů přinést více živých televizních a internetových přenosů, než jsme mohli vídávat kdy předtím.
Šéf promotérské společnosti (WRC Promoter GmbH), Olivier Ciesla, chce nabídnout více televizních a internetových přenosů a získat si tím sledovanost až 1,2 miliardy lidí po celém světě do konce roku 2016. To by ovšem znamenalo sledovanost zdvojnásobit. Záměrem je, aby každá soutěž WRC končila až v neděli a živě se tak mohla přenášet Power Stage, která by měla startovat ve 12 hodin středoevropského času.
"Potřebujeme udělat nějaký řád a cestou, jak ho udělat, je vytvořit pravidelné sloty pro WRC. Proto je tak důležité, že soutěže budou končit ve stejný čas a ve stejný den z týdne," říká Olivier. Toto se bohužel ještě nebude týkat prvních tří soutěží roku, protože itineráže Monte Carla a Švédska jsou již dané a v Mexiku je šestihodinový časový posun, poslední zkouška dne by se tak jela v 6 hodin ráno našeho času.
Ciesla dodává, že hodinová show by nebyla celá live, ale měla by ukázat obrázek z první poloviny soutěže před tím, než se půjde na živou Power Stage. "Rozumíme důležitosti živého přenosu. A jsme také přesvědčeni, že by po něm byla poptávka. Momentálně jednáme s různými britskými televizními stanicemi, ale věřím, že se budeme moci každou závodní neděli dívat live na WRC."
Kromě televizních novinek by také Ciesla chtěl dostat servisní zónu blíže k centru soutěže. "Chceme zlepšit zážitky ze servisní zóny. Když tam auta nejsou, tak chceme, aby lidé přišli, sedli si v servisním parku, dali si pivo a burgera a sledovali zkoušky na velké obrazovce. Tyto záběry pak vezmeme a poběží live na wrc.com z první soutěže v Monte Carlu," zakončil Ciesla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.