33 letý jezdec se ozval s nabídkou pomoci továrnímu týmu Citroën.
Citroënu se nepodařilo přesvědčit Thieryho Neuvillea k návratu do týmu. Jiný Belgičan, Francois Duval, se týmu naopak přímo nabízí. Celý příběh začal na jaře, kdy po vítězství v historické Legend Boucles de Spa šéf týmu Citroën prohlásil, že pokud má Francois stále dostečnou motivaci, tak by uvažoval o jeho angažmá pro Německou rally. V reakci na 'hozenou rukavici' Duval odjel Rallye de Wallonie s Mini WRC. Nabídka ale nepřišla...
A tak se teď ozval sám. Jediný vítěz soutěže WRC (Austrálie 2005, Citroën Xsara WRC), který pochází z Belgie, však jel naposledy ve WRC v roce 2010 v Německu. "Už nestojím o jednu soutěž, byl jsem dlouho pryč a také neznám nová auta. I proto jsem letos netrval na jednorázovém návratu v Německu, přetím jsem jel s Mini a to už není na nejvyšší úrovni. A navíc jsem nedostal žádnou opravdovou nabídku od Citroënu," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu.
Citroën momentálně čelí složité otázce - najít odpovídajícího jezdce, který dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera ve Volkswagenu Polo R WRC roce 2014. Jezdec pocházející z Cul-des-Sarts se nabízí, ale má podmínky: "Pokud bych měl pořádný program soutěží a testoval - to neznamená dvě soutěže za rok, chtěl bych status továrního jezdce a plat. Musel bych totiž za sebe sehnat náhradu na práci do garáže u táty, kde teď pracuji. Chtělo by to také dobrého spolujezdce, ale, pokud se nemýlím, Daniel Elena je volný ne?"
Nepochybuje ale přeci jenom jezdec o své rychlosti? Podle něj by pro něj byl hlavním handicapem čas, který byl mimo závodní vůz: "Neznalost tratí by byla problém a také bych si musel znovu zvyknout na rozpis. Potřebujete čas na to si zvyknout."
S 84 světovými starty, 14 podii a 1 jedním vítězstvím by měl 'Dudu' na svém kontě více zkušeností, než někteří jezdci ze seznamu Citroënu: "Pokud by měl Yves [Matton] zájem, tak já mám stále stejné telefonní číslo. Slibuji Vám, že bych mu telefon určitě vzal, pokud by volal s nějakou dobrou nabídkou. Jsem připraven absolvovat test s Citroënem DS3 WRC, abych prokázal, co ve mě ještě je. Jisté je, že jsem motivovaný. Další otázkou také je, jestli Citroën v rally ještě bude."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?