33 letý jezdec se ozval s nabídkou pomoci továrnímu týmu Citroën.
Citroënu se nepodařilo přesvědčit Thieryho Neuvillea k návratu do týmu. Jiný Belgičan, Francois Duval, se týmu naopak přímo nabízí. Celý příběh začal na jaře, kdy po vítězství v historické Legend Boucles de Spa šéf týmu Citroën prohlásil, že pokud má Francois stále dostečnou motivaci, tak by uvažoval o jeho angažmá pro Německou rally. V reakci na 'hozenou rukavici' Duval odjel Rallye de Wallonie s Mini WRC. Nabídka ale nepřišla...
A tak se teď ozval sám. Jediný vítěz soutěže WRC (Austrálie 2005, Citroën Xsara WRC), který pochází z Belgie, však jel naposledy ve WRC v roce 2010 v Německu. "Už nestojím o jednu soutěž, byl jsem dlouho pryč a také neznám nová auta. I proto jsem letos netrval na jednorázovém návratu v Německu, přetím jsem jel s Mini a to už není na nejvyšší úrovni. A navíc jsem nedostal žádnou opravdovou nabídku od Citroënu," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu.
Citroën momentálně čelí složité otázce - najít odpovídajícího jezdce, který dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera ve Volkswagenu Polo R WRC roce 2014. Jezdec pocházející z Cul-des-Sarts se nabízí, ale má podmínky: "Pokud bych měl pořádný program soutěží a testoval - to neznamená dvě soutěže za rok, chtěl bych status továrního jezdce a plat. Musel bych totiž za sebe sehnat náhradu na práci do garáže u táty, kde teď pracuji. Chtělo by to také dobrého spolujezdce, ale, pokud se nemýlím, Daniel Elena je volný ne?"
Nepochybuje ale přeci jenom jezdec o své rychlosti? Podle něj by pro něj byl hlavním handicapem čas, který byl mimo závodní vůz: "Neznalost tratí by byla problém a také bych si musel znovu zvyknout na rozpis. Potřebujete čas na to si zvyknout."
S 84 světovými starty, 14 podii a 1 jedním vítězstvím by měl 'Dudu' na svém kontě více zkušeností, než někteří jezdci ze seznamu Citroënu: "Pokud by měl Yves [Matton] zájem, tak já mám stále stejné telefonní číslo. Slibuji Vám, že bych mu telefon určitě vzal, pokud by volal s nějakou dobrou nabídkou. Jsem připraven absolvovat test s Citroënem DS3 WRC, abych prokázal, co ve mě ještě je. Jisté je, že jsem motivovaný. Další otázkou také je, jestli Citroën v rally ještě bude."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?