33 letý jezdec se ozval s nabídkou pomoci továrnímu týmu Citroën.
Citroënu se nepodařilo přesvědčit Thieryho Neuvillea k návratu do týmu. Jiný Belgičan, Francois Duval, se týmu naopak přímo nabízí. Celý příběh začal na jaře, kdy po vítězství v historické Legend Boucles de Spa šéf týmu Citroën prohlásil, že pokud má Francois stále dostečnou motivaci, tak by uvažoval o jeho angažmá pro Německou rally. V reakci na 'hozenou rukavici' Duval odjel Rallye de Wallonie s Mini WRC. Nabídka ale nepřišla...
A tak se teď ozval sám. Jediný vítěz soutěže WRC (Austrálie 2005, Citroën Xsara WRC), který pochází z Belgie, však jel naposledy ve WRC v roce 2010 v Německu. "Už nestojím o jednu soutěž, byl jsem dlouho pryč a také neznám nová auta. I proto jsem letos netrval na jednorázovém návratu v Německu, přetím jsem jel s Mini a to už není na nejvyšší úrovni. A navíc jsem nedostal žádnou opravdovou nabídku od Citroënu," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu.
Citroën momentálně čelí složité otázce - najít odpovídajícího jezdce, který dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera ve Volkswagenu Polo R WRC roce 2014. Jezdec pocházející z Cul-des-Sarts se nabízí, ale má podmínky: "Pokud bych měl pořádný program soutěží a testoval - to neznamená dvě soutěže za rok, chtěl bych status továrního jezdce a plat. Musel bych totiž za sebe sehnat náhradu na práci do garáže u táty, kde teď pracuji. Chtělo by to také dobrého spolujezdce, ale, pokud se nemýlím, Daniel Elena je volný ne?"
Nepochybuje ale přeci jenom jezdec o své rychlosti? Podle něj by pro něj byl hlavním handicapem čas, který byl mimo závodní vůz: "Neznalost tratí by byla problém a také bych si musel znovu zvyknout na rozpis. Potřebujete čas na to si zvyknout."
S 84 světovými starty, 14 podii a 1 jedním vítězstvím by měl 'Dudu' na svém kontě více zkušeností, než někteří jezdci ze seznamu Citroënu: "Pokud by měl Yves [Matton] zájem, tak já mám stále stejné telefonní číslo. Slibuji Vám, že bych mu telefon určitě vzal, pokud by volal s nějakou dobrou nabídkou. Jsem připraven absolvovat test s Citroënem DS3 WRC, abych prokázal, co ve mě ještě je. Jisté je, že jsem motivovaný. Další otázkou také je, jestli Citroën v rally ještě bude."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?