33 letý jezdec se ozval s nabídkou pomoci továrnímu týmu Citroën.
Citroënu se nepodařilo přesvědčit Thieryho Neuvillea k návratu do týmu. Jiný Belgičan, Francois Duval, se týmu naopak přímo nabízí. Celý příběh začal na jaře, kdy po vítězství v historické Legend Boucles de Spa šéf týmu Citroën prohlásil, že pokud má Francois stále dostečnou motivaci, tak by uvažoval o jeho angažmá pro Německou rally. V reakci na 'hozenou rukavici' Duval odjel Rallye de Wallonie s Mini WRC. Nabídka ale nepřišla...
A tak se teď ozval sám. Jediný vítěz soutěže WRC (Austrálie 2005, Citroën Xsara WRC), který pochází z Belgie, však jel naposledy ve WRC v roce 2010 v Německu. "Už nestojím o jednu soutěž, byl jsem dlouho pryč a také neznám nová auta. I proto jsem letos netrval na jednorázovém návratu v Německu, přetím jsem jel s Mini a to už není na nejvyšší úrovni. A navíc jsem nedostal žádnou opravdovou nabídku od Citroënu," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu.
Citroën momentálně čelí složité otázce - najít odpovídajícího jezdce, který dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera ve Volkswagenu Polo R WRC roce 2014. Jezdec pocházející z Cul-des-Sarts se nabízí, ale má podmínky: "Pokud bych měl pořádný program soutěží a testoval - to neznamená dvě soutěže za rok, chtěl bych status továrního jezdce a plat. Musel bych totiž za sebe sehnat náhradu na práci do garáže u táty, kde teď pracuji. Chtělo by to také dobrého spolujezdce, ale, pokud se nemýlím, Daniel Elena je volný ne?"
Nepochybuje ale přeci jenom jezdec o své rychlosti? Podle něj by pro něj byl hlavním handicapem čas, který byl mimo závodní vůz: "Neznalost tratí by byla problém a také bych si musel znovu zvyknout na rozpis. Potřebujete čas na to si zvyknout."
S 84 světovými starty, 14 podii a 1 jedním vítězstvím by měl 'Dudu' na svém kontě více zkušeností, než někteří jezdci ze seznamu Citroënu: "Pokud by měl Yves [Matton] zájem, tak já mám stále stejné telefonní číslo. Slibuji Vám, že bych mu telefon určitě vzal, pokud by volal s nějakou dobrou nabídkou. Jsem připraven absolvovat test s Citroënem DS3 WRC, abych prokázal, co ve mě ještě je. Jisté je, že jsem motivovaný. Další otázkou také je, jestli Citroën v rally ještě bude."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?