U M-Sportu samozřejmě panuje zklamání z toho, že čerstvý vícemistr světa, Thierry Neuville, tým opouští. Kdo za britský tým pojede v příštím roce?
Thierry Neuville je asi největším překvapením sezony WRC roku 2013. Zkraje roku nebylo hodně dlouho jasné, kde bude Belgičan závodit, na poslední chvíli se pak dostal do kokpitu u M-Sportu. Pak se mu začalo velice dařit a v průběhu sezony se z něj stal nejrychlejší muž zbytku pole a dojel si pro titul vícemistra světa.
Celkově se ve 13 soutěžích postavil 7krát na podium. V jeho dvou úvodních sezonách ve WRC se mu ale ještě nepodařilo vyhrát závod. Pro příští rok se rozhodl vyměnit tým a zakotvit u nováčka v MS v automobilových soutěžích, korejského Hyundai.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, se netají tím, že odchod Thierryho z jeho týmu je pro něj velkým zklamáním. "Asi si dokážete představit, jak se celý tým cítí. Thierry k nám přišel v poslední minutě a předvedl fantastické výkony. Jsme samozřejmě zklamaní, že jde, to je bez debaty." A jak to bude u M-Sportu bez Thierryho vypadat dále? "Jsme na dobré cestě, ale ještě není nic vytesáno v kameni," říká šéf M-Sportu a dodává, že šance na podpis s někým zkušeným je malá: "Každý ví, že rádi spolupracujeme s mladými jezdci a že jim chceme pomáhat."
Návrat jezdce Citroënu, Mikka Hirvonena, zpět do M-Sportu tak nevypadá zrovna reálně. Vedle 25letého Neuvilla za M-Sport letos jezdili také 26letý Mads Ostberg, 23letý Evgeny Novikov a samozřejmě ostřílený Katařan, Nasser Al-Attiyah, bez jehož sponzorské podpory by celý projekt po odchodu továrny Fordu v zimě 2012/2013 asi ani nebyl.
"Jedna věc stále platí a je jistá: I nadále se budeme účastnit soutěží MS v rally jako M-Sport." Kdo tedy pojede za M-Sport nasazující Fordy Fiesta RS WRC nevíme, můžeme jen dodat, že týmy musí své jezdce (jednička týmu musí absolvovat celou sezonu) pro další rok nahlásit FIA do 14. prosince.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.