Citroën se svému jezdci hned za administrativní chybu omluvil. V důsledku této chyby bude španělovo konto v Rally Wales GB zatíženo penalizací 5 minut.
Stewardi udělili Danimu Sordovi penalizaci poté, co objevili, že jeho DS3 WRC týmu Citroën Total Abu Dhabi je již 9. šasi, kterou jezdec v této sezoně použije. Podle pravidel však jezdec může během sezony vystřídat pouze 8 šasi.
Yves Matton, šéf týmu Citroën, celou situaci vysvětluje tím, že se rozhodli dát Sordovi pro závěrečnou soutěž vůz, který je běžně používán druhým týmem Citroënu, Abu Dhabi Citroën Total.
"V první řadě se chci Danimu moc omluvit. Udělali jsme chybu v nominaci šasi. Použili jsme jedno z šasi z našeho druhého týmu pro jezdce z týmu prvního. Bohůže se zároveň jedná už o 9. šasi v sezoně pro Daniho," říká Matton.
Dani má (opět) smůlu
Po kvalifikaci komentoval v servisní zóně celou situaci i Sordo: "Byly zde nějaké zmatky ohledně šasi pro tuto soutěž. Byla to malá chyba, která mě bude stát 5 minut, ale to je život, ne? Všichni jsme jen lidé a lidé dělají chyby. Občas udělám chybu já, občas některý z inženýrů našeho týmu.
Jasně, jsem zklamaný, ale dobře, už beztak nemáme co získat v šampionátu konstruktérů i jezdců. Vše, co můžeme teď udělat, je závodit bez myšlení na tu penalizaci. Pokusím se odjet dobrou rally. Prostě na konci soutěže se k mému času přičte 5 minut, tak to je."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?