Citroën se svému jezdci hned za administrativní chybu omluvil. V důsledku této chyby bude španělovo konto v Rally Wales GB zatíženo penalizací 5 minut.
Stewardi udělili Danimu Sordovi penalizaci poté, co objevili, že jeho DS3 WRC týmu Citroën Total Abu Dhabi je již 9. šasi, kterou jezdec v této sezoně použije. Podle pravidel však jezdec může během sezony vystřídat pouze 8 šasi.
Yves Matton, šéf týmu Citroën, celou situaci vysvětluje tím, že se rozhodli dát Sordovi pro závěrečnou soutěž vůz, který je běžně používán druhým týmem Citroënu, Abu Dhabi Citroën Total.
"V první řadě se chci Danimu moc omluvit. Udělali jsme chybu v nominaci šasi. Použili jsme jedno z šasi z našeho druhého týmu pro jezdce z týmu prvního. Bohůže se zároveň jedná už o 9. šasi v sezoně pro Daniho," říká Matton.
Dani má (opět) smůlu
Po kvalifikaci komentoval v servisní zóně celou situaci i Sordo: "Byly zde nějaké zmatky ohledně šasi pro tuto soutěž. Byla to malá chyba, která mě bude stát 5 minut, ale to je život, ne? Všichni jsme jen lidé a lidé dělají chyby. Občas udělám chybu já, občas některý z inženýrů našeho týmu.
Jasně, jsem zklamaný, ale dobře, už beztak nemáme co získat v šampionátu konstruktérů i jezdců. Vše, co můžeme teď udělat, je závodit bez myšlení na tu penalizaci. Pokusím se odjet dobrou rally. Prostě na konci soutěže se k mému času přičte 5 minut, tak to je."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.