Mikko Hirvonen kritizuje rozhodnutí Citroënu, který před Rally Wales GB nechal testovat pouze Roberta Kubicu. Podle několikanásobného vicemistra světa to není ideální situace.
Už ne zrovna ideální vztah mezi Mikko Hirvonenem a týmem Citroën dostal další šrám. Důvodem je rozhodnutí týmu testovat před Rally Wales GB jen jeden den navíc pouze s Robertem Kubicou. Polák, který se o víkendu poprvé posadí do tovární DS3 WRC, jezdil na šotolinových cestách o víkendu, zatímco tovární jezdci, Mikko Hirvonen a Dani Sordo, jen přihlíželi.
Mikko Hirvonen to nese s nelibostí, podle něj bude díky tomu Citroën od samého začátku v nevýhodě: "Není to ideální. Navíc po tom, co Volkswagen absolvoval dlouhý test, oni tak mají dobré povědomí o podmínkách. Já mám teď jen dva průjezdy shakedownem a pak už přijde na řadu velmi důležitá kvalifikace."
Podle něj může toto rozhodnutí předčasně určit vítěze ve Velké Británii: "Ve Velké Británii chcete být obvykle první auto na trati. Když se Vám to nepovede, tak je obvykle hodně těžké bojovat o vítězství. Tak to je."
Nechat testovat Kubicu s DS3 WRC dává smysl, ale proč netestují tovární jezdci?
Rozhodnutí nechat testovat jen nováčka Kubicu však Mikko nechce kritizovat: "Robert s tímto autem ještě nikdy nejel. Je proto smysluplné nechat jezdit ho. Ale pro nás není tato situace optimální."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.