Mikko Hirvonen kritizuje rozhodnutí Citroënu, který před Rally Wales GB nechal testovat pouze Roberta Kubicu. Podle několikanásobného vicemistra světa to není ideální situace.
Už ne zrovna ideální vztah mezi Mikko Hirvonenem a týmem Citroën dostal další šrám. Důvodem je rozhodnutí týmu testovat před Rally Wales GB jen jeden den navíc pouze s Robertem Kubicou. Polák, který se o víkendu poprvé posadí do tovární DS3 WRC, jezdil na šotolinových cestách o víkendu, zatímco tovární jezdci, Mikko Hirvonen a Dani Sordo, jen přihlíželi.
Mikko Hirvonen to nese s nelibostí, podle něj bude díky tomu Citroën od samého začátku v nevýhodě: "Není to ideální. Navíc po tom, co Volkswagen absolvoval dlouhý test, oni tak mají dobré povědomí o podmínkách. Já mám teď jen dva průjezdy shakedownem a pak už přijde na řadu velmi důležitá kvalifikace."
Podle něj může toto rozhodnutí předčasně určit vítěze ve Velké Británii: "Ve Velké Británii chcete být obvykle první auto na trati. Když se Vám to nepovede, tak je obvykle hodně těžké bojovat o vítězství. Tak to je."
Nechat testovat Kubicu s DS3 WRC dává smysl, ale proč netestují tovární jezdci?
Rozhodnutí nechat testovat jen nováčka Kubicu však Mikko nechce kritizovat: "Robert s tímto autem ještě nikdy nejel. Je proto smysluplné nechat jezdit ho. Ale pro nás není tato situace optimální."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.