Thierry Neuville bude jezdcem číslo 1 u týmu Hyundai. Zatím ale nevíme, kdo bude jezdit s druhou i20 WRC továrního týmu. Šéf týmu, Michel Nandan, si pohrává se zajímavou myšlenkou, dát druhý vůz k dispozici více jezdcům.
Na začátku týdne bylo konečně potvrzeno, že Hyundai angažoval jako jezdce číslo 1 Thierryho Neuvillea. "Kontaktovali jsme jej na konci léta. Vyložili jsme Thierrymu plány Hyundaie, vysvětlili jsme mu, proč byl tým založen, proč jsme ve WRC a jaké jsou naše cíle. Nakonec se rozhodl sám pro náš tým. Kontrakt je uzavřen na více let [konkrétně na 3 roky] a my doufáme v dlouhou vzájemnou spolupráci," popisuje jednání s jezdcem šéf týmu.
Kdo však bude týmovým kolegou Neuvillea, nechává zatím Nandan otevřené: "Na všechny soutěže musíme nominovat jednoho jezdce. To bude Thierry. Pro druhé auto momentálně zvažujeme naše možnosti a je možné, že budeme mít více jezdců. Zatím nevíme, kdo bude v Monte Carlu sedět ve druhém autě."
Nandan však přesně ví cíle, které by měl tým v prvním roce dosáhnout: "Na Monte Carlu vyjedeme se dvěma vozy a budeme se snažit posbírat co možná nejvíce informací. Budeme rádi, když v této soutěži spatříme cíl. Není na nás vyvíjen žádný tlak ohledně výsledků. Rok 2014 slouží jako rok, kdy máme poznat mistrovství světa a vyvinout při tom auto.
Posledním týmem, který praktikoval dříve běžné střídání jezdců ve druhém voze, bylo v roce 2006 Subaru - o vůz číslo 2 se dělili Chris Atkinson (šotoliny) a Stéphane Sarrazin (asfalty)
Máme zcela jiné cíle než Citroën nebo Volkswagen. Za tak krátký čas jsme nestačili pořádně ani porozumět autu, se kterým budeme v MS jezdit. Nejsme snílci a víme, že je před námi velká výzva, pokud se chceme dostat na úroveň týmů v MS."
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.