Hyundai zvažuje, že dá druhý vůz k dispozici více jezdcům

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 7. listopadu 2013 11:27
Sdílej:

Thierry Neuville bude jezdcem číslo 1 u týmu Hyundai. Zatím ale nevíme, kdo bude jezdit s druhou i20 WRC továrního týmu. Šéf týmu, Michel Nandan, si pohrává se zajímavou myšlenkou, dát druhý vůz k dispozici více jezdcům.

Na začátku týdne bylo konečně potvrzeno, že Hyundai angažoval jako jezdce číslo 1 Thierryho Neuvillea. "Kontaktovali jsme jej na konci léta. Vyložili jsme Thierrymu plány Hyundaie, vysvětlili jsme mu, proč byl tým založen, proč jsme ve WRC a jaké jsou naše cíle. Nakonec se rozhodl sám pro náš tým. Kontrakt je uzavřen na více let [konkrétně na 3 roky] a my doufáme v dlouhou vzájemnou spolupráci," popisuje jednání s jezdcem šéf týmu.

Kdo však bude týmovým kolegou Neuvillea, nechává zatím Nandan otevřené: "Na všechny soutěže musíme nominovat jednoho jezdce. To bude Thierry. Pro druhé auto momentálně zvažujeme naše možnosti a je možné, že budeme mít více jezdců. Zatím nevíme, kdo bude v Monte Carlu sedět ve druhém autě."

Nandan však přesně ví cíle, které by měl tým v prvním roce dosáhnout: "Na Monte Carlu vyjedeme se dvěma vozy a budeme se snažit posbírat co možná nejvíce informací. Budeme rádi, když v této soutěži spatříme cíl. Není na nás vyvíjen žádný tlak ohledně výsledků. Rok 2014 slouží jako rok, kdy máme poznat mistrovství světa a vyvinout při tom auto.

Posledním týmem, který praktikoval dříve běžné střídání jezdců ve druhém voze, bylo v roce 2006 Subaru - o vůz číslo 2 se dělili Chris Atkinson (šotoliny) a Stéphane Sarrazin (asfalty)

Máme zcela jiné cíle než Citroën nebo Volkswagen. Za tak krátký čas jsme nestačili pořádně ani porozumět autu, se kterým budeme v MS jezdit. Nejsme snílci a víme, že je před námi velká výzva, pokud se chceme dostat na úroveň týmů v MS."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.