Thierry Neuville bude jezdcem číslo 1 u týmu Hyundai. Zatím ale nevíme, kdo bude jezdit s druhou i20 WRC továrního týmu. Šéf týmu, Michel Nandan, si pohrává se zajímavou myšlenkou, dát druhý vůz k dispozici více jezdcům.
Na začátku týdne bylo konečně potvrzeno, že Hyundai angažoval jako jezdce číslo 1 Thierryho Neuvillea. "Kontaktovali jsme jej na konci léta. Vyložili jsme Thierrymu plány Hyundaie, vysvětlili jsme mu, proč byl tým založen, proč jsme ve WRC a jaké jsou naše cíle. Nakonec se rozhodl sám pro náš tým. Kontrakt je uzavřen na více let [konkrétně na 3 roky] a my doufáme v dlouhou vzájemnou spolupráci," popisuje jednání s jezdcem šéf týmu.
Kdo však bude týmovým kolegou Neuvillea, nechává zatím Nandan otevřené: "Na všechny soutěže musíme nominovat jednoho jezdce. To bude Thierry. Pro druhé auto momentálně zvažujeme naše možnosti a je možné, že budeme mít více jezdců. Zatím nevíme, kdo bude v Monte Carlu sedět ve druhém autě."
Nandan však přesně ví cíle, které by měl tým v prvním roce dosáhnout: "Na Monte Carlu vyjedeme se dvěma vozy a budeme se snažit posbírat co možná nejvíce informací. Budeme rádi, když v této soutěži spatříme cíl. Není na nás vyvíjen žádný tlak ohledně výsledků. Rok 2014 slouží jako rok, kdy máme poznat mistrovství světa a vyvinout při tom auto.
Posledním týmem, který praktikoval dříve běžné střídání jezdců ve druhém voze, bylo v roce 2006 Subaru - o vůz číslo 2 se dělili Chris Atkinson (šotoliny) a Stéphane Sarrazin (asfalty)
Máme zcela jiné cíle než Citroën nebo Volkswagen. Za tak krátký čas jsme nestačili pořádně ani porozumět autu, se kterým budeme v MS jezdit. Nejsme snílci a víme, že je před námi velká výzva, pokud se chceme dostat na úroveň týmů v MS."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.