Malcolm Wilson se marně snažil udržet vycházející hvězdu MS v rally, Thierryho Neuvilla, ve svém týmu. Belgičan však, jak bylo dnes oficiálně potvrzeno oběma stranami, odchází do Hyundaie a Wilson doufá, že se mu podaří uvolněné místo rychle zaplnit.
Se svým zájmem o Neuvilla nepochodil ani Citroën ani M-Sport. 25letý Belgičan se totiž po sezoně 2013 stane továrním jezdcem Hyundaie, se kterým podepsal tříletý kontrakt. "Samozřejmě, že jsme zklamaní, že se Thierry rozhodl po silných výkonech v tomto roce s naším týmem odejít do Hyundaie," říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, který do poslední chvíle doufal, že Belgičana ve svých řadách udrží.
"Nicméně teď se rozhodl zaměřit svůj zájem na na Wales Rally GB a zajištění si druhého místa v šampionátu. Až se nám to podaří, tak zaměříme naši pozornost na sezonu 2014."
Pro Wilsona teď půjde o to, aby našel pokud možno co nejrychleji nějakou náhradu na Neuvilla a zaplnil tak volné místo v týmu. "O různých možnostech mluvíme s mnoha jezdci. M-Sport má velkou historii, co se podpory a vývoje jezdců v MS týče. Už se těšíme, až v blízké budoucnosti oznámíme náš program na rok 2014."
Tiskovka M-Sportu obsahuje i vyjádření Thierryho Neuvilla: "Rok 2013 byl fantastickým rokem a dosáhli jsme toho více, než jsme očekávali na začátku roku. Chtěl bych poděkovat všem v týmu, kteří odvedli fantastickou práci - auto bylo skvělé bez žádných problémů po 12 rally - ale příběh ještě neskončil. Máme šanci dojet druzí v šampionátu jezdců, veškerou naši snahu do toho příští týden ve Walesu dáme. Rád bych také využil této příležitosti a poděkoval Malcolmu Wilsonovi a týmu M-Sport za veškerou jejich pomoc a už se těším, jak na to ve Walesu zatlačím, abych uspěl."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.