Hyundai dnes dopoledne oficiálně potvrdil, že se jeho jezdcem pro sezonu 2014 stává belgická posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul. První soutěž s vozem i20 WRC pro ně bude lednová Rally Monte Carlo. Naopak s Fordem Fiesta RS WRC se naposledy sveze o nadcházející Rally Wales GB.
To mimo jiné znamená, že Belgičan třetí rok po sobě usedne do jiného vozu WRC - vloni jezdil s Citroënem DS3 WRC, letos s Fordem Fiesta RS WRC a příští rok pojede s Hyundaiem i20 WRC. Předtím jezdil s Peugeotem 207 S2000 v šampionátu IRC. K příchodu mladého hvězdného jezdce se vyjádřil šéf Hyundai Motorsport, Michel Nandan.
"Jsem velmi potěšen tím, že mohu oznámit příchod Thierryho Neuvillea jako vedoucího jezdce našeho týmu. Thierry měl fantastickou sezonu 2013 během které ukázal, že je jedním z nejtalentovanějších jezdců současného WRC. Jeho čistá rychlost, schopnosti a přístup k práci z něj dělají ideálního lidra týmu Hyundai Motorsport.
Podepsáním Thierryho ukazujeme, že angažmá v tomto sportu bereme vážně. Podepsali jsme s mladým a talentovaným pilotem, což ukazuje, že myslíme na dlouhodobé úspěchy. Je to také ocenění pro tým, který se zformoval za tak krátkou dobu. Všichni máme stejný cíl - vyhrát mistrovství. Jsme hrdí na to, že máme Thierryho v týmu jako jezdce i jako ambasadora značky," říká šéf týmu.
"Jsem rád, že se k Hyundai přidávám pro příští rok jako tovární jezdec. Myslím, že Hyundai přesně ke mě sedí, je to mladý, rozvíjející se a ambiciózní tým s dlouhodobými plány v MS - stejně jako já. Za továrním tým mohu jezdit dlouhou dobu. Byl jsem ohromen zázemím týmu, jejich přístupem k rally programu a jejich jasným potenciálem. Doufám, že moje dvouleté zkušenosti ve WRC budou týmu přínosné a vybudujeme si harmonický pracovní vztah. Víme, že je před námi přímá křivka učení se v první sezoně. Věřím však, že je před námi úspěšná budoucnost," říká Thierry Neuville.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?