Hyundai dnes dopoledne oficiálně potvrdil, že se jeho jezdcem pro sezonu 2014 stává belgická posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul. První soutěž s vozem i20 WRC pro ně bude lednová Rally Monte Carlo. Naopak s Fordem Fiesta RS WRC se naposledy sveze o nadcházející Rally Wales GB.
To mimo jiné znamená, že Belgičan třetí rok po sobě usedne do jiného vozu WRC - vloni jezdil s Citroënem DS3 WRC, letos s Fordem Fiesta RS WRC a příští rok pojede s Hyundaiem i20 WRC. Předtím jezdil s Peugeotem 207 S2000 v šampionátu IRC. K příchodu mladého hvězdného jezdce se vyjádřil šéf Hyundai Motorsport, Michel Nandan.
"Jsem velmi potěšen tím, že mohu oznámit příchod Thierryho Neuvillea jako vedoucího jezdce našeho týmu. Thierry měl fantastickou sezonu 2013 během které ukázal, že je jedním z nejtalentovanějších jezdců současného WRC. Jeho čistá rychlost, schopnosti a přístup k práci z něj dělají ideálního lidra týmu Hyundai Motorsport.
Podepsáním Thierryho ukazujeme, že angažmá v tomto sportu bereme vážně. Podepsali jsme s mladým a talentovaným pilotem, což ukazuje, že myslíme na dlouhodobé úspěchy. Je to také ocenění pro tým, který se zformoval za tak krátkou dobu. Všichni máme stejný cíl - vyhrát mistrovství. Jsme hrdí na to, že máme Thierryho v týmu jako jezdce i jako ambasadora značky," říká šéf týmu.
"Jsem rád, že se k Hyundai přidávám pro příští rok jako tovární jezdec. Myslím, že Hyundai přesně ke mě sedí, je to mladý, rozvíjející se a ambiciózní tým s dlouhodobými plány v MS - stejně jako já. Za továrním tým mohu jezdit dlouhou dobu. Byl jsem ohromen zázemím týmu, jejich přístupem k rally programu a jejich jasným potenciálem. Doufám, že moje dvouleté zkušenosti ve WRC budou týmu přínosné a vybudujeme si harmonický pracovní vztah. Víme, že je před námi přímá křivka učení se v první sezoně. Věřím však, že je před námi úspěšná budoucnost," říká Thierry Neuville.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?