Hyundai chce ve WRC zůstat dlouhodobě

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 4. listopadu 2013 12:12
Sdílej:

Návrat Hyundaie do MS by měl dopadnou mnohem úspěšněji, než jeho předchozí angažmá ve WRC. Tehdy korejskou automobilku zastupoval anglický tým s jejich podporou.

Tentokrát je situace jiná - Hyundai vzal celý program WRC do svých rukou. Základna továrního týmu je působivá. Hyundai pro program MS v automobilových soutěžích založil novou společnost Hyundai Motorsport GmbH. Ta převzala v Německu v Alzenau haly společnosti Schott AG.

Fabrika má rozlohu 20 000 m2, Hyundai Motorsport GmbH momentálně využívá jen 8 000 m2. Prostoru má tak tovární tým dost. Hyundai by ale chtěl v Německu založit sportovní oddělení své značky, které bude vyvíjet i ostré verze současných silničních modelů.

Zázemí Hyundai Motorsport je velkolepé

"Kdo viděl Hyundai Motorsport GmbH, tak ví, že máme dlouhodobé plány. Hyundai podle pravidel FIA oznámil svůj program na tři roky dopředu - tedy na roku 2014, 2015 a 2016. V roce 2017 bychom chtěli začít další tříletý cyklus. Podmínkou ale je, že pravidla zůstanou stejná. Navíc by v budoucnu měly v našich halách vznikat další zajímavé sportovní modely. Prostoru máme dost, stejně tak i nápadů," říká šéf týmu Michel Nandan.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.