Paddon: I přes neznalost auta jsme během soutěže hodně zrychlili

Paddon, Hayden - Kennard, John
Paddon, Hayden - Kennard, John, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 4. listopadu 2013 11:56
Sdílej:

Hayden Paddon se nechal slyšet, že na Rally de Espana zaplatil daň za to, že před soutěží málo testoval. 26 letý Novozélanďan doufá, že se příští rok posadí do vozu WRC ve všech soutěžích.

Problém jezdec spatřuje v, že před soutěží testoval jen krátce na asfaltu a na šotolině vůbec. Během soutěže se pak potýkal s nastavením auta. Premiérovou rally s vozem WRC komentuje Hayden Paddon takto: "Soutěž jsme si pochopitelně užívali, avšak očividně jsme z auta nedostali tolik, kolik jsme chtěli. Bojovali jsme s nedotáčivostí, do zatáček jsem nemohl najíždět tak rychle, jak by bylo potřeba.

Během soutěže jsme neustále pokračovali v poznávání auta - jak z něj dostat maximum. Když jsme v neděli soutěžili na mém oblíbeném povrchu, šotolině, tak jsem měl velká očekávání. Jenže s tímto autem jsem předtím v životě nejel na šotolině, takže to byla výzva. Až první zatáčka úvodní šotolinové vložky ukázala, jaké auto vlastně je.

Ford je fantastické auto a je s ním zábava. Na šotolině se ale choval uplně jinak než cokoliv, s čím jsem doposud jezdil. Auto má v šotolinové specifikaci velké propružení, takže se dost 'kolébalo'. Měl jsem problémy si na to zvyknout. 

Pravidelné starty Paddona by pro MS byly jistě přínosem

Na asfaltu jsme ze začátku ztráceli na vedoucího jezdce 1,5 s/km a na konci asfaltové části už jenom 0,6 s/km. Na šotolině jsme zrychlili z počáteční ztráty 2,6 s/km na 1,1 s/km. Navíc vím, kde jsme ten čas ztráceli. Dalo by se to řešit větším množstvím testů a delším časem za volatem. 

Ohledně dalšího roku je ještě dlouhá cesta před námi. Momentálně nevím nic konkrétního, víme jen, že chceme sedět ve WRC. Jednorázový start byl obtížný a já vím, že můžeme být konkurenceschopnější. Teď si musíme soutěž vyhodnotit a poučit se z ní."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.