Hayden Paddon se nechal slyšet, že na Rally de Espana zaplatil daň za to, že před soutěží málo testoval. 26 letý Novozélanďan doufá, že se příští rok posadí do vozu WRC ve všech soutěžích.
Problém jezdec spatřuje v, že před soutěží testoval jen krátce na asfaltu a na šotolině vůbec. Během soutěže se pak potýkal s nastavením auta. Premiérovou rally s vozem WRC komentuje Hayden Paddon takto: "Soutěž jsme si pochopitelně užívali, avšak očividně jsme z auta nedostali tolik, kolik jsme chtěli. Bojovali jsme s nedotáčivostí, do zatáček jsem nemohl najíždět tak rychle, jak by bylo potřeba.
Během soutěže jsme neustále pokračovali v poznávání auta - jak z něj dostat maximum. Když jsme v neděli soutěžili na mém oblíbeném povrchu, šotolině, tak jsem měl velká očekávání. Jenže s tímto autem jsem předtím v životě nejel na šotolině, takže to byla výzva. Až první zatáčka úvodní šotolinové vložky ukázala, jaké auto vlastně je.
Ford je fantastické auto a je s ním zábava. Na šotolině se ale choval uplně jinak než cokoliv, s čím jsem doposud jezdil. Auto má v šotolinové specifikaci velké propružení, takže se dost 'kolébalo'. Měl jsem problémy si na to zvyknout.
Pravidelné starty Paddona by pro MS byly jistě přínosem
Na asfaltu jsme ze začátku ztráceli na vedoucího jezdce 1,5 s/km a na konci asfaltové části už jenom 0,6 s/km. Na šotolině jsme zrychlili z počáteční ztráty 2,6 s/km na 1,1 s/km. Navíc vím, kde jsme ten čas ztráceli. Dalo by se to řešit větším množstvím testů a delším časem za volatem.
Ohledně dalšího roku je ještě dlouhá cesta před námi. Momentálně nevím nic konkrétního, víme jen, že chceme sedět ve WRC. Jednorázový start byl obtížný a já vím, že můžeme být konkurenceschopnější. Teď si musíme soutěž vyhodnotit a poučit se z ní."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.