Hayden Paddon se nechal slyšet, že na Rally de Espana zaplatil daň za to, že před soutěží málo testoval. 26 letý Novozélanďan doufá, že se příští rok posadí do vozu WRC ve všech soutěžích.
Problém jezdec spatřuje v, že před soutěží testoval jen krátce na asfaltu a na šotolině vůbec. Během soutěže se pak potýkal s nastavením auta. Premiérovou rally s vozem WRC komentuje Hayden Paddon takto: "Soutěž jsme si pochopitelně užívali, avšak očividně jsme z auta nedostali tolik, kolik jsme chtěli. Bojovali jsme s nedotáčivostí, do zatáček jsem nemohl najíždět tak rychle, jak by bylo potřeba.
Během soutěže jsme neustále pokračovali v poznávání auta - jak z něj dostat maximum. Když jsme v neděli soutěžili na mém oblíbeném povrchu, šotolině, tak jsem měl velká očekávání. Jenže s tímto autem jsem předtím v životě nejel na šotolině, takže to byla výzva. Až první zatáčka úvodní šotolinové vložky ukázala, jaké auto vlastně je.
Ford je fantastické auto a je s ním zábava. Na šotolině se ale choval uplně jinak než cokoliv, s čím jsem doposud jezdil. Auto má v šotolinové specifikaci velké propružení, takže se dost 'kolébalo'. Měl jsem problémy si na to zvyknout.
Pravidelné starty Paddona by pro MS byly jistě přínosem
Na asfaltu jsme ze začátku ztráceli na vedoucího jezdce 1,5 s/km a na konci asfaltové části už jenom 0,6 s/km. Na šotolině jsme zrychlili z počáteční ztráty 2,6 s/km na 1,1 s/km. Navíc vím, kde jsme ten čas ztráceli. Dalo by se to řešit větším množstvím testů a delším časem za volatem.
Ohledně dalšího roku je ještě dlouhá cesta před námi. Momentálně nevím nic konkrétního, víme jen, že chceme sedět ve WRC. Jednorázový start byl obtížný a já vím, že můžeme být konkurenceschopnější. Teď si musíme soutěž vyhodnotit a poučit se z ní."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?