Promotér WRC ve čtvrtek v Ženevě nastínil svoji vizi budoucnosti MS v rally. To znepokojilo jak pořadatele soutěží, tak i týmy.
Zainteresovaným stranám se nelíbí progres, který nový promotér s WRC zatím udělal, ten se ujal své práce v lednu 2013, ale připravoval se na ní již celý čtvrtý kvartál roku 2012. Nespokojenost je i na straně FIA.
Kriticky se na stranu promotéra vyjádřil například šéf Citroënu, Yves Matton: "Nemohu říci, že bychom tento rok měli nějaké zlepšení. Není zde žádná revoluce, žádná strategie - nevidím, jak by to mohlo být lepší příští rok. Možná podepíší nějaké nové smlouvy, abychom měli nějaké nové [televizní] distributory, ale to pro příští rok neudělá velké zlepšení. Ztrácíme hodně času a pokud chtějí ve World Rally Championshipu udržet všechny výrobce, tak ho zase až tolik nemají."
Šéf promoterské společnosti WRC Promoter GmbH, Olivier Ciesla, odmítá, že by zde byly nějaké neshody a třenice mezi zúčastněnými stranami: "Jsme na dobré cestě v jednáních [se zúčastněnými stranami], vztahy jsou hodně dobré. Nechápu jejich frustraci. Pracujeme tvrdě a pro začátek příští sezony toho hodně připravujeme. Není reálné očekávat nějaký signifikantní progres během sezony.
Připravujeme velké rozšíření přímých přenosů z rally. Už máme novou video hru a pracujeme na nové aplikaci pro mobilní telefony. Je toho hodně v progresu, ale neděláme okolo toho velký rozruch. Výrobci si jsou toho dobře vědomi." Brzy by mělo dojít k potvrzení hodinových live přenosů z 10 podniků WRC příští sezony. Jako jakousi zkoušku můžeme brát letošní soutěž ve Francii, odkud WRC Promoter nabízel živé televizní pokrytí ze všech zkoušek, něco podobného jsme mohli vidět naposledy v roce 2011 z Rally Monte Carlo, která se jela v rámci IRC a o živé přenosy se tehdy postaral Eurosport.
Ciesla pokračuje dále: "MS v rally se za posledních mnoho let změnilo jen zanedbatelně a v mnoha zemích je asociováno se vzhledem 70. a 80. let. Mnoha mladým lidem, které teď chceme celosvětově pro MS v rally získat, je tento obrázek ale cizí a ani pro ně, ani pro velkou část dlouhodobých fanoušků není doposud žádná přesvědčivá nabídka, která by se řadila mezi obvyklé zvyklosti mediálního světa 21. století.
Někdo by také mohl říci, že zabalit rallysport do použitelného TV formátu je opravdovou výzvou a my o ni s našimi partnery intenzivně diskutujeme, jak například získat drama a napětí. Myslíme si také, že bychom se měli zamyslet nad formátem soutěží. Pokud tedy jako cíl platí to, že chceme měřený úsek a jeho TV přenos udělat napínavějším a tím získat partnery a fanoušky. Každá modifikace ale musí být transparentní a lehce pochopitelná, musí být fair k jezdcům i týmům a nesmí vyzývat k taktizování."
Matton však dodává: "Samozřejmě, že to není dostatečné [pokrytí živým vysíláním], když vezmeme, co mohla Rally France udělat pro to, aby byla pokryta živě. OK, toto bylo celostátně, ale musí to být možné [globálně - Yves si zřejmě myslí, že se živé přenosy z Rally de France nedostaly mimo Francii]. Musíme ve WRC vytvořit nějaké standardy, každý den 30 nebo 40 minut živého vysílání."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?