Promotér WRC ve čtvrtek v Ženevě nastínil svoji vizi budoucnosti MS v rally. To znepokojilo jak pořadatele soutěží, tak i týmy.
Zainteresovaným stranám se nelíbí progres, který nový promotér s WRC zatím udělal, ten se ujal své práce v lednu 2013, ale připravoval se na ní již celý čtvrtý kvartál roku 2012. Nespokojenost je i na straně FIA.
Kriticky se na stranu promotéra vyjádřil například šéf Citroënu, Yves Matton: "Nemohu říci, že bychom tento rok měli nějaké zlepšení. Není zde žádná revoluce, žádná strategie - nevidím, jak by to mohlo být lepší příští rok. Možná podepíší nějaké nové smlouvy, abychom měli nějaké nové [televizní] distributory, ale to pro příští rok neudělá velké zlepšení. Ztrácíme hodně času a pokud chtějí ve World Rally Championshipu udržet všechny výrobce, tak ho zase až tolik nemají."
Šéf promoterské společnosti WRC Promoter GmbH, Olivier Ciesla, odmítá, že by zde byly nějaké neshody a třenice mezi zúčastněnými stranami: "Jsme na dobré cestě v jednáních [se zúčastněnými stranami], vztahy jsou hodně dobré. Nechápu jejich frustraci. Pracujeme tvrdě a pro začátek příští sezony toho hodně připravujeme. Není reálné očekávat nějaký signifikantní progres během sezony.
Připravujeme velké rozšíření přímých přenosů z rally. Už máme novou video hru a pracujeme na nové aplikaci pro mobilní telefony. Je toho hodně v progresu, ale neděláme okolo toho velký rozruch. Výrobci si jsou toho dobře vědomi." Brzy by mělo dojít k potvrzení hodinových live přenosů z 10 podniků WRC příští sezony. Jako jakousi zkoušku můžeme brát letošní soutěž ve Francii, odkud WRC Promoter nabízel živé televizní pokrytí ze všech zkoušek, něco podobného jsme mohli vidět naposledy v roce 2011 z Rally Monte Carlo, která se jela v rámci IRC a o živé přenosy se tehdy postaral Eurosport.
Ciesla pokračuje dále: "MS v rally se za posledních mnoho let změnilo jen zanedbatelně a v mnoha zemích je asociováno se vzhledem 70. a 80. let. Mnoha mladým lidem, které teď chceme celosvětově pro MS v rally získat, je tento obrázek ale cizí a ani pro ně, ani pro velkou část dlouhodobých fanoušků není doposud žádná přesvědčivá nabídka, která by se řadila mezi obvyklé zvyklosti mediálního světa 21. století.
Někdo by také mohl říci, že zabalit rallysport do použitelného TV formátu je opravdovou výzvou a my o ni s našimi partnery intenzivně diskutujeme, jak například získat drama a napětí. Myslíme si také, že bychom se měli zamyslet nad formátem soutěží. Pokud tedy jako cíl platí to, že chceme měřený úsek a jeho TV přenos udělat napínavějším a tím získat partnery a fanoušky. Každá modifikace ale musí být transparentní a lehce pochopitelná, musí být fair k jezdcům i týmům a nesmí vyzývat k taktizování."
Matton však dodává: "Samozřejmě, že to není dostatečné [pokrytí živým vysíláním], když vezmeme, co mohla Rally France udělat pro to, aby byla pokryta živě. OK, toto bylo celostátně, ale musí to být možné [globálně - Yves si zřejmě myslí, že se živé přenosy z Rally de France nedostaly mimo Francii]. Musíme ve WRC vytvořit nějaké standardy, každý den 30 nebo 40 minut živého vysílání."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?