Matton nespokojen s prací promotéra, ten se brání a chystá novinky

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 3. listopadu 2013 19:59
Sdílej:

Promotér WRC ve čtvrtek v Ženevě nastínil svoji vizi budoucnosti MS v rally. To znepokojilo jak pořadatele soutěží, tak i týmy.

Zainteresovaným stranám se nelíbí progres, který nový promotér s WRC zatím udělal, ten se ujal své práce v lednu 2013, ale připravoval se na ní již celý čtvrtý kvartál roku 2012. Nespokojenost je i na straně FIA. 

Kriticky se na stranu promotéra vyjádřil například šéf Citroënu, Yves Matton: "Nemohu říci, že bychom tento rok měli nějaké zlepšení. Není zde žádná revoluce, žádná strategie - nevidím, jak by to mohlo být lepší příští rok. Možná podepíší nějaké nové smlouvy, abychom měli nějaké nové [televizní] distributory, ale to pro příští rok neudělá velké zlepšení. Ztrácíme hodně času a pokud chtějí ve World Rally Championshipu udržet všechny výrobce, tak ho zase až tolik nemají."

Šéf promoterské společnosti WRC Promoter GmbH, Olivier Ciesla, odmítá, že by zde byly nějaké neshody a třenice mezi zúčastněnými stranami: "Jsme na dobré cestě v jednáních [se zúčastněnými stranami], vztahy jsou hodně dobré. Nechápu jejich frustraci. Pracujeme tvrdě a pro začátek příští sezony toho hodně připravujeme. Není reálné očekávat nějaký signifikantní progres během sezony.

Připravujeme velké rozšíření přímých přenosů z rally. Už máme novou video hru a pracujeme na nové aplikaci pro mobilní telefony. Je toho hodně v progresu, ale neděláme okolo toho velký rozruch. Výrobci si jsou toho dobře vědomi." Brzy by mělo dojít k potvrzení hodinových live přenosů z 10 podniků WRC příští sezony. Jako jakousi zkoušku můžeme brát letošní soutěž ve Francii, odkud WRC Promoter nabízel živé televizní pokrytí ze všech zkoušek, něco podobného jsme mohli vidět naposledy v roce 2011 z Rally Monte Carlo, která se jela v rámci IRC a o živé přenosy se tehdy postaral Eurosport. 

Ciesla pokračuje dále: "MS v rally se za posledních mnoho let změnilo jen zanedbatelně a v mnoha zemích je asociováno se vzhledem 70. a 80. let. Mnoha mladým lidem, které teď chceme celosvětově pro MS v rally získat, je tento obrázek ale cizí a ani pro ně, ani pro velkou část dlouhodobých fanoušků není doposud žádná přesvědčivá nabídka, která by se řadila mezi obvyklé zvyklosti mediálního světa 21. století.

Někdo by také mohl říci, že zabalit rallysport do použitelného TV formátu je opravdovou výzvou a my o ni s našimi partnery intenzivně diskutujeme, jak například získat drama a napětí. Myslíme si také, že bychom se měli zamyslet nad formátem soutěží. Pokud tedy jako cíl platí to, že chceme měřený úsek a jeho TV přenos udělat napínavějším a tím získat partnery a fanoušky. Každá modifikace ale musí být transparentní a lehce pochopitelná, musí být fair k jezdcům i týmům a nesmí vyzývat k taktizování."

Matton však dodává: "Samozřejmě, že to není dostatečné [pokrytí živým vysíláním], když vezmeme, co mohla Rally France udělat pro to, aby byla pokryta živě. OK, toto bylo celostátně, ale musí to být možné [globálně - Yves si zřejmě myslí, že se živé přenosy z Rally de France nedostaly mimo Francii]. Musíme ve WRC vytvořit nějaké standardy, každý den 30 nebo 40 minut živého vysílání."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.