Matton nespokojen s prací promotéra, ten se brání a chystá novinky

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 3. listopadu 2013 19:59
Sdílej:

Promotér WRC ve čtvrtek v Ženevě nastínil svoji vizi budoucnosti MS v rally. To znepokojilo jak pořadatele soutěží, tak i týmy.

Zainteresovaným stranám se nelíbí progres, který nový promotér s WRC zatím udělal, ten se ujal své práce v lednu 2013, ale připravoval se na ní již celý čtvrtý kvartál roku 2012. Nespokojenost je i na straně FIA. 

Kriticky se na stranu promotéra vyjádřil například šéf Citroënu, Yves Matton: "Nemohu říci, že bychom tento rok měli nějaké zlepšení. Není zde žádná revoluce, žádná strategie - nevidím, jak by to mohlo být lepší příští rok. Možná podepíší nějaké nové smlouvy, abychom měli nějaké nové [televizní] distributory, ale to pro příští rok neudělá velké zlepšení. Ztrácíme hodně času a pokud chtějí ve World Rally Championshipu udržet všechny výrobce, tak ho zase až tolik nemají."

Šéf promoterské společnosti WRC Promoter GmbH, Olivier Ciesla, odmítá, že by zde byly nějaké neshody a třenice mezi zúčastněnými stranami: "Jsme na dobré cestě v jednáních [se zúčastněnými stranami], vztahy jsou hodně dobré. Nechápu jejich frustraci. Pracujeme tvrdě a pro začátek příští sezony toho hodně připravujeme. Není reálné očekávat nějaký signifikantní progres během sezony.

Připravujeme velké rozšíření přímých přenosů z rally. Už máme novou video hru a pracujeme na nové aplikaci pro mobilní telefony. Je toho hodně v progresu, ale neděláme okolo toho velký rozruch. Výrobci si jsou toho dobře vědomi." Brzy by mělo dojít k potvrzení hodinových live přenosů z 10 podniků WRC příští sezony. Jako jakousi zkoušku můžeme brát letošní soutěž ve Francii, odkud WRC Promoter nabízel živé televizní pokrytí ze všech zkoušek, něco podobného jsme mohli vidět naposledy v roce 2011 z Rally Monte Carlo, která se jela v rámci IRC a o živé přenosy se tehdy postaral Eurosport. 

Ciesla pokračuje dále: "MS v rally se za posledních mnoho let změnilo jen zanedbatelně a v mnoha zemích je asociováno se vzhledem 70. a 80. let. Mnoha mladým lidem, které teď chceme celosvětově pro MS v rally získat, je tento obrázek ale cizí a ani pro ně, ani pro velkou část dlouhodobých fanoušků není doposud žádná přesvědčivá nabídka, která by se řadila mezi obvyklé zvyklosti mediálního světa 21. století.

Někdo by také mohl říci, že zabalit rallysport do použitelného TV formátu je opravdovou výzvou a my o ni s našimi partnery intenzivně diskutujeme, jak například získat drama a napětí. Myslíme si také, že bychom se měli zamyslet nad formátem soutěží. Pokud tedy jako cíl platí to, že chceme měřený úsek a jeho TV přenos udělat napínavějším a tím získat partnery a fanoušky. Každá modifikace ale musí být transparentní a lehce pochopitelná, musí být fair k jezdcům i týmům a nesmí vyzývat k taktizování."

Matton však dodává: "Samozřejmě, že to není dostatečné [pokrytí živým vysíláním], když vezmeme, co mohla Rally France udělat pro to, aby byla pokryta živě. OK, toto bylo celostátně, ale musí to být možné [globálně - Yves si zřejmě myslí, že se živé přenosy z Rally de France nedostaly mimo Francii]. Musíme ve WRC vytvořit nějaké standardy, každý den 30 nebo 40 minut živého vysílání."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?