Hyundai v říjnu: 4 různé testy, 1 000 km, 2 vozy poslední specifikace

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 31. října 2013 15:38
Sdílej:

AKTUALIZOVÁNO + VIDEO; Hyundai se zatím k sestavě pro rok 2014 nevyjádřil. Dnešek je pro Hyundai velmi důležitým, protože tým k dnešnímu datu odeslal homologační protokoly FIA. Vůz je tedy teoreticky připraven na start na Rally Monte Carlo.

Podle zástupců značky tým testoval během uplynulého měsíce 15 dní na šotolině a asfaltu. Za volant se posadili všichni tři testovací jezdci - Juho Hänninen, Bryan Bouffier a Chris Atkinson. Tým testoval převážně ve Španělsku, ale jezdilo se také v Německu. i20 WRC ujela jen během tohoto měsíce 1 000 testovacích kilometrů.

Tým navštívil během tohoto měsíce 4 různé lokace - začal 4 denním šotolinovým testem ve Španělsku na začátku měsíce, poté se přesunul do Katalánska. Následoval test ve vojenském prostoru Baumholder v Německu a minulý týden jezdila i20 WRC opět ve Španělsku na tratích Rally Catalunya.

Hyundai má k dispozici více aut a několik jezdců

Testování komentuje šéf týmu, Michel Nandan: "Tento měsíc byl pro nás zvláště náročný. S i20 WRC jsme testovali na obou površích po dobu více než půl měsíce. Naši tři testovací jezdci se střídali na místě za volantem na 4 různých testovacích místech. Momentálně máme k dispozici 2 i20 WRC v poslední specifikaci. To nám umožňuje testovat opravdu intenzivně.

Střídáme oba vozy. Celkově to byl pro nás pozitivní měsíc. Vyzkoušeli jsme nové díly, rozdlná nastavení a s vozy jsme najeli opravdu hezké množství kilometrů."

AKTUALIZACE:

K testu, který proběhl na tratích Rally Catalunya, Nandan říká: "Díky testům na stejné trati, jako se jela o víkendu soutěž MS, zjistíme, jak konkurenceschopné naše auto je. Víme, kde zhruba příští rok budeme, dostali jsme jisté reference."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.