AKTUALIZACE PO RZ15 - CÍL; Soutěž v Katalánsku má netradiční charakter. V pátek se začíná na asfaltu za tmy, v sobotu se jeden na asfaltu za dne a závěrečný den obstarají měřené testy na šotolině.
Po RZ15:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy třemi stejnými zkouškami. A opět kraloval Volkswagen, tentokrát byl všech třech nejrychlejší Ogier. Hned po servisu se Francouz dostal na druhé místo a na vedoucího Latvalu ztrácel pouhých 10s, po defektu skvělá stíhací jízda! Hned na další RZ však šel Ogier do čela - z auta Latvaly se po dojezdu kouřilo a pořadatelé oheň chtěli zasit, Fin z toho však nebyl zrovna nadšen. Na této zkoušce, RZ14, poškodil zavěšení své DS3 WRC Dani Sordo a musel na svoji domácí soutěži vzdát. Na poslední RZ15 už k žádné změně pořadí nedošlo.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:33:21,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+32,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:13,7
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:33,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+2:01,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:26,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
H. Paddon - J. Kennard
+6:55,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Barana
+10s
+11:14,1
Citroën DS3 RRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+13:26,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ12:
Dopoledne byly na programu tři měřené testy a na všech třech byli nejrychlejší jezdci VW. První dva vyhrál Andreas Mikkelsen a poslední pak Seb Ogier. Celkově Ogier během dopoledne nikdy moc na vítěze neztratil, a tak se na RZ11 posunul hned o dvě místa - z pátého na třetí.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:50:30,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+11,5
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+14,4
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+53,1
Citroën DS3 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:19,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+1:35,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:22,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:51,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+5:16,4
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+7:45,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ9:
Dnes odpoledne byly na programu další tři měřené testy, dva z nich se jely i ráno a jeden ne. Na čele se nadále přetahovali o každou desetinku Jari-Matti Latvala na VW a Dani Sordo na Citroënu. Hned první zkoušku po servisu však vyhrál Seb Ogier, i když Latvala ztratil pouze 0,6 a Sordo 0,7. Na čele se tak osamostatnil Fin. Ogier díky tomuto vítězství povyskočil hned o dvě příčky výše - před Novikova a Hirvonena na 4. pozici. Také Paddon se díky osmému času v RZ posunul před Prokopa.
RZ8 ovládl Thierry Neuville na Fordu. Dani Sordo zajel čas o 1,1s horší než Latvala, a tak náskok Fina na čele narostl na 1,2s po osmi odjetých zkouškách! Novikov se posunul v průběžném pořadí díky svému pátému času na RZ (+4,8s) před Hirvonena, který sice zajel šestý čas v RZ, ale ztratil už více (+12,2s). Tato zkouška byla bodovanou Power Stage, bonusové body si rozdělili:
1) Thierry Neuvile +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Jari-Matti Latvala +1 bod
Hned na RZ9 se situace obrátila, Hirvonen byl tentokrát rychlejší než Novikov a posunul se v celkovém pořadí před Rusa o 0,1s. Náš Martin Prokop také přespurtoval Paddona a přenocuje tak na osmém místě.
A jak vypadá situace ve WRC2? Robert Kubica si jede svoji vlastní ligu, když vede před Seppem Wiegandem na Fabii S2000 o 4 minuty. Třetí je Yazeed Al-Rajhi na Fiestě RRC, který ztrácí dalších 52s. Čtvrtý je Subhan Aksa s Fiestou R5. Až na poslední vložce dne odpadl do té doby druhý Elfyn Evans s Fiestou R5 týmu M-Sport.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:06:08,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+1,6
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+57,8
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+57,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:28,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:06,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+3:08,6
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+4:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ6:
Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu tři měřené testy. Hned v první z nich, RZ4, zajeli nejrychlejší čas dva jezdci - Jari-Matti Latvala a Dani Sordo. V čele průběžného pořadí se udržoval Sébastien Ogier, který zajel třetí čas. Do problémů se dostal Andreas Mikkelsen, který se propadl ze šestého místa po pátku na deváté poté, co trefil kámen, který prorazil gumu a poškodil tlumič. Do dalšího měřeného úseku už Nor neodstartoval. Zítra bude v rámci Rally2 pokračovat.
RZ5 vyhrál Sordo na Citroënu, což mu stačilo na posunutí se na průběžně druhé místo před Latvalu na VW o 0,5s. Na vedoucího Ogiera Sordovi v tu chvíli chybělo 6,5s a Latvalovi 7s. Díky výpadku Mikkelsena se na deváté místo posunul Martin Prokop a na desáté místo vyskočil Robert Kubica, vedoucí muž WRC2.
RZ6 vyhrál Jari-Matti Latvala o 0,5 před Danim Sordem, a tak do servisu oba jezdci jedou se shodným časem! Sébastiena Ogiera potkal defekt a ztratil necelých 54s, a tak se poroučel z vedení soutěže na šesté místo, na průběžně pátého Novikova však ztrácí pouze 0,4s. Náš Martin Prokop překonal Australana Haydena Paddona jedoucího také na Fiestě RS WRC a je osmý.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:24:16,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+0,0
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+31,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+40,5
Citroën DS3 WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+46,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:59,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:12,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+2:13,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+2:55,4
Ford Fiesta RS WRC
sobotní etapa
Po RZ3:
Dnes byly na programu tři měřené testy, dva svojí délkou přesahovaly 20 km a poslední měl něco málo přes 16 ostrých km. Ve všech třech zkouškách si nejrychlejší čas připsal Sébastien Ogier a nenechává nás tak na pochybách, že si letošní titul zaslouží. Vedení se tak Francouz ujal hned v RZ1 a následovali ho Sordo, Latvala a Neuville.
Během druhé RZ si svoje místa (6. a 7.) prohodili Mikkelsen a Novikov, když Rus si o příčku polepšil, Nor pohoršil. Na poslední zkoušce dne zajel Jari-Matti Latvala druhý čas to mu stačilo, aby se posunul před Daniho Sorda. Andreas Mikkelsen šel zpět před Evgenyho Novikova a na osmou příčku se na úkor Australana Haydena Paddona posunul Mads Ostberg. Náš Martin Prokop si po páteku drží hezké desáté místo.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
34:39,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+8,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+12,6
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+19,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+27,3
Citroën DS3 WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+28,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:07,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+1:09,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:13,0
Ford Fiesta RS WRC
páteční etapa
Páteční etapu tvoří tři měřené testy, do kterých se vyráží v pořadí podle aktuální situace v MS. Jako první se tedy diváci kolem tratí dočkají Sébastiena Ogiera, následovat bude Thierry Neuville a Jari-Matti Latvala.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.