AKTUALIZACE PO RZ15 - CÍL; Soutěž v Katalánsku má netradiční charakter. V pátek se začíná na asfaltu za tmy, v sobotu se jeden na asfaltu za dne a závěrečný den obstarají měřené testy na šotolině.
Po RZ15:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy třemi stejnými zkouškami. A opět kraloval Volkswagen, tentokrát byl všech třech nejrychlejší Ogier. Hned po servisu se Francouz dostal na druhé místo a na vedoucího Latvalu ztrácel pouhých 10s, po defektu skvělá stíhací jízda! Hned na další RZ však šel Ogier do čela - z auta Latvaly se po dojezdu kouřilo a pořadatelé oheň chtěli zasit, Fin z toho však nebyl zrovna nadšen. Na této zkoušce, RZ14, poškodil zavěšení své DS3 WRC Dani Sordo a musel na svoji domácí soutěži vzdát. Na poslední RZ15 už k žádné změně pořadí nedošlo.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:33:21,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+32,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:13,7
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:33,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+2:01,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:26,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
H. Paddon - J. Kennard
+6:55,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Barana
+10s
+11:14,1
Citroën DS3 RRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+13:26,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ12:
Dopoledne byly na programu tři měřené testy a na všech třech byli nejrychlejší jezdci VW. První dva vyhrál Andreas Mikkelsen a poslední pak Seb Ogier. Celkově Ogier během dopoledne nikdy moc na vítěze neztratil, a tak se na RZ11 posunul hned o dvě místa - z pátého na třetí.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:50:30,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+11,5
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+14,4
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+53,1
Citroën DS3 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:19,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+1:35,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:22,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:51,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+5:16,4
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+7:45,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ9:
Dnes odpoledne byly na programu další tři měřené testy, dva z nich se jely i ráno a jeden ne. Na čele se nadále přetahovali o každou desetinku Jari-Matti Latvala na VW a Dani Sordo na Citroënu. Hned první zkoušku po servisu však vyhrál Seb Ogier, i když Latvala ztratil pouze 0,6 a Sordo 0,7. Na čele se tak osamostatnil Fin. Ogier díky tomuto vítězství povyskočil hned o dvě příčky výše - před Novikova a Hirvonena na 4. pozici. Také Paddon se díky osmému času v RZ posunul před Prokopa.
RZ8 ovládl Thierry Neuville na Fordu. Dani Sordo zajel čas o 1,1s horší než Latvala, a tak náskok Fina na čele narostl na 1,2s po osmi odjetých zkouškách! Novikov se posunul v průběžném pořadí díky svému pátému času na RZ (+4,8s) před Hirvonena, který sice zajel šestý čas v RZ, ale ztratil už více (+12,2s). Tato zkouška byla bodovanou Power Stage, bonusové body si rozdělili:
1) Thierry Neuvile +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Jari-Matti Latvala +1 bod
Hned na RZ9 se situace obrátila, Hirvonen byl tentokrát rychlejší než Novikov a posunul se v celkovém pořadí před Rusa o 0,1s. Náš Martin Prokop také přespurtoval Paddona a přenocuje tak na osmém místě.
A jak vypadá situace ve WRC2? Robert Kubica si jede svoji vlastní ligu, když vede před Seppem Wiegandem na Fabii S2000 o 4 minuty. Třetí je Yazeed Al-Rajhi na Fiestě RRC, který ztrácí dalších 52s. Čtvrtý je Subhan Aksa s Fiestou R5. Až na poslední vložce dne odpadl do té doby druhý Elfyn Evans s Fiestou R5 týmu M-Sport.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:06:08,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+1,6
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+57,8
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+57,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:28,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:06,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+3:08,6
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+4:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ6:
Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu tři měřené testy. Hned v první z nich, RZ4, zajeli nejrychlejší čas dva jezdci - Jari-Matti Latvala a Dani Sordo. V čele průběžného pořadí se udržoval Sébastien Ogier, který zajel třetí čas. Do problémů se dostal Andreas Mikkelsen, který se propadl ze šestého místa po pátku na deváté poté, co trefil kámen, který prorazil gumu a poškodil tlumič. Do dalšího měřeného úseku už Nor neodstartoval. Zítra bude v rámci Rally2 pokračovat.
RZ5 vyhrál Sordo na Citroënu, což mu stačilo na posunutí se na průběžně druhé místo před Latvalu na VW o 0,5s. Na vedoucího Ogiera Sordovi v tu chvíli chybělo 6,5s a Latvalovi 7s. Díky výpadku Mikkelsena se na deváté místo posunul Martin Prokop a na desáté místo vyskočil Robert Kubica, vedoucí muž WRC2.
RZ6 vyhrál Jari-Matti Latvala o 0,5 před Danim Sordem, a tak do servisu oba jezdci jedou se shodným časem! Sébastiena Ogiera potkal defekt a ztratil necelých 54s, a tak se poroučel z vedení soutěže na šesté místo, na průběžně pátého Novikova však ztrácí pouze 0,4s. Náš Martin Prokop překonal Australana Haydena Paddona jedoucího také na Fiestě RS WRC a je osmý.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:24:16,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+0,0
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+31,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+40,5
Citroën DS3 WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+46,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:59,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:12,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+2:13,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+2:55,4
Ford Fiesta RS WRC
sobotní etapa
Po RZ3:
Dnes byly na programu tři měřené testy, dva svojí délkou přesahovaly 20 km a poslední měl něco málo přes 16 ostrých km. Ve všech třech zkouškách si nejrychlejší čas připsal Sébastien Ogier a nenechává nás tak na pochybách, že si letošní titul zaslouží. Vedení se tak Francouz ujal hned v RZ1 a následovali ho Sordo, Latvala a Neuville.
Během druhé RZ si svoje místa (6. a 7.) prohodili Mikkelsen a Novikov, když Rus si o příčku polepšil, Nor pohoršil. Na poslední zkoušce dne zajel Jari-Matti Latvala druhý čas to mu stačilo, aby se posunul před Daniho Sorda. Andreas Mikkelsen šel zpět před Evgenyho Novikova a na osmou příčku se na úkor Australana Haydena Paddona posunul Mads Ostberg. Náš Martin Prokop si po páteku drží hezké desáté místo.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
34:39,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+8,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+12,6
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+19,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+27,3
Citroën DS3 WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+28,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:07,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+1:09,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:13,0
Ford Fiesta RS WRC
páteční etapa
Páteční etapu tvoří tři měřené testy, do kterých se vyráží v pořadí podle aktuální situace v MS. Jako první se tedy diváci kolem tratí dočkají Sébastiena Ogiera, následovat bude Thierry Neuville a Jari-Matti Latvala.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.