AKTUALIZACE PO RZ15 - CÍL; Soutěž v Katalánsku má netradiční charakter. V pátek se začíná na asfaltu za tmy, v sobotu se jeden na asfaltu za dne a závěrečný den obstarají měřené testy na šotolině.
Po RZ15:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy třemi stejnými zkouškami. A opět kraloval Volkswagen, tentokrát byl všech třech nejrychlejší Ogier. Hned po servisu se Francouz dostal na druhé místo a na vedoucího Latvalu ztrácel pouhých 10s, po defektu skvělá stíhací jízda! Hned na další RZ však šel Ogier do čela - z auta Latvaly se po dojezdu kouřilo a pořadatelé oheň chtěli zasit, Fin z toho však nebyl zrovna nadšen. Na této zkoušce, RZ14, poškodil zavěšení své DS3 WRC Dani Sordo a musel na svoji domácí soutěži vzdát. Na poslední RZ15 už k žádné změně pořadí nedošlo.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:33:21,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+32,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:13,7
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:33,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+2:01,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:26,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
H. Paddon - J. Kennard
+6:55,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Barana
+10s
+11:14,1
Citroën DS3 RRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+13:26,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ12:
Dopoledne byly na programu tři měřené testy a na všech třech byli nejrychlejší jezdci VW. První dva vyhrál Andreas Mikkelsen a poslední pak Seb Ogier. Celkově Ogier během dopoledne nikdy moc na vítěze neztratil, a tak se na RZ11 posunul hned o dvě místa - z pátého na třetí.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:50:30,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+11,5
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+14,4
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+53,1
Citroën DS3 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:19,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+1:35,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:22,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:51,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+5:16,4
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+7:45,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ9:
Dnes odpoledne byly na programu další tři měřené testy, dva z nich se jely i ráno a jeden ne. Na čele se nadále přetahovali o každou desetinku Jari-Matti Latvala na VW a Dani Sordo na Citroënu. Hned první zkoušku po servisu však vyhrál Seb Ogier, i když Latvala ztratil pouze 0,6 a Sordo 0,7. Na čele se tak osamostatnil Fin. Ogier díky tomuto vítězství povyskočil hned o dvě příčky výše - před Novikova a Hirvonena na 4. pozici. Také Paddon se díky osmému času v RZ posunul před Prokopa.
RZ8 ovládl Thierry Neuville na Fordu. Dani Sordo zajel čas o 1,1s horší než Latvala, a tak náskok Fina na čele narostl na 1,2s po osmi odjetých zkouškách! Novikov se posunul v průběžném pořadí díky svému pátému času na RZ (+4,8s) před Hirvonena, který sice zajel šestý čas v RZ, ale ztratil už více (+12,2s). Tato zkouška byla bodovanou Power Stage, bonusové body si rozdělili:
1) Thierry Neuvile +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Jari-Matti Latvala +1 bod
Hned na RZ9 se situace obrátila, Hirvonen byl tentokrát rychlejší než Novikov a posunul se v celkovém pořadí před Rusa o 0,1s. Náš Martin Prokop také přespurtoval Paddona a přenocuje tak na osmém místě.
A jak vypadá situace ve WRC2? Robert Kubica si jede svoji vlastní ligu, když vede před Seppem Wiegandem na Fabii S2000 o 4 minuty. Třetí je Yazeed Al-Rajhi na Fiestě RRC, který ztrácí dalších 52s. Čtvrtý je Subhan Aksa s Fiestou R5. Až na poslední vložce dne odpadl do té doby druhý Elfyn Evans s Fiestou R5 týmu M-Sport.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:06:08,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+1,6
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+57,8
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+57,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:28,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:06,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+3:08,6
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+4:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ6:
Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu tři měřené testy. Hned v první z nich, RZ4, zajeli nejrychlejší čas dva jezdci - Jari-Matti Latvala a Dani Sordo. V čele průběžného pořadí se udržoval Sébastien Ogier, který zajel třetí čas. Do problémů se dostal Andreas Mikkelsen, který se propadl ze šestého místa po pátku na deváté poté, co trefil kámen, který prorazil gumu a poškodil tlumič. Do dalšího měřeného úseku už Nor neodstartoval. Zítra bude v rámci Rally2 pokračovat.
RZ5 vyhrál Sordo na Citroënu, což mu stačilo na posunutí se na průběžně druhé místo před Latvalu na VW o 0,5s. Na vedoucího Ogiera Sordovi v tu chvíli chybělo 6,5s a Latvalovi 7s. Díky výpadku Mikkelsena se na deváté místo posunul Martin Prokop a na desáté místo vyskočil Robert Kubica, vedoucí muž WRC2.
RZ6 vyhrál Jari-Matti Latvala o 0,5 před Danim Sordem, a tak do servisu oba jezdci jedou se shodným časem! Sébastiena Ogiera potkal defekt a ztratil necelých 54s, a tak se poroučel z vedení soutěže na šesté místo, na průběžně pátého Novikova však ztrácí pouze 0,4s. Náš Martin Prokop překonal Australana Haydena Paddona jedoucího také na Fiestě RS WRC a je osmý.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:24:16,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+0,0
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+31,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+40,5
Citroën DS3 WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+46,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:59,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:12,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+2:13,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+2:55,4
Ford Fiesta RS WRC
sobotní etapa
Po RZ3:
Dnes byly na programu tři měřené testy, dva svojí délkou přesahovaly 20 km a poslední měl něco málo přes 16 ostrých km. Ve všech třech zkouškách si nejrychlejší čas připsal Sébastien Ogier a nenechává nás tak na pochybách, že si letošní titul zaslouží. Vedení se tak Francouz ujal hned v RZ1 a následovali ho Sordo, Latvala a Neuville.
Během druhé RZ si svoje místa (6. a 7.) prohodili Mikkelsen a Novikov, když Rus si o příčku polepšil, Nor pohoršil. Na poslední zkoušce dne zajel Jari-Matti Latvala druhý čas to mu stačilo, aby se posunul před Daniho Sorda. Andreas Mikkelsen šel zpět před Evgenyho Novikova a na osmou příčku se na úkor Australana Haydena Paddona posunul Mads Ostberg. Náš Martin Prokop si po páteku drží hezké desáté místo.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
34:39,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+8,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+12,6
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+19,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+27,3
Citroën DS3 WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+28,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:07,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+1:09,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:13,0
Ford Fiesta RS WRC
páteční etapa
Páteční etapu tvoří tři měřené testy, do kterých se vyráží v pořadí podle aktuální situace v MS. Jako první se tedy diváci kolem tratí dočkají Sébastiena Ogiera, následovat bude Thierry Neuville a Jari-Matti Latvala.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?