AKTUALIZACE PO RZ15 - CÍL; Soutěž v Katalánsku má netradiční charakter. V pátek se začíná na asfaltu za tmy, v sobotu se jeden na asfaltu za dne a závěrečný den obstarají měřené testy na šotolině.
Po RZ15:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy třemi stejnými zkouškami. A opět kraloval Volkswagen, tentokrát byl všech třech nejrychlejší Ogier. Hned po servisu se Francouz dostal na druhé místo a na vedoucího Latvalu ztrácel pouhých 10s, po defektu skvělá stíhací jízda! Hned na další RZ však šel Ogier do čela - z auta Latvaly se po dojezdu kouřilo a pořadatelé oheň chtěli zasit, Fin z toho však nebyl zrovna nadšen. Na této zkoušce, RZ14, poškodil zavěšení své DS3 WRC Dani Sordo a musel na svoji domácí soutěži vzdát. Na poslední RZ15 už k žádné změně pořadí nedošlo.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:33:21,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+32,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:13,7
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:33,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+2:01,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:26,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+4:55,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
H. Paddon - J. Kennard
+6:55,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Barana
+10s
+11:14,1
Citroën DS3 RRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+13:26,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ12:
Dopoledne byly na programu tři měřené testy a na všech třech byli nejrychlejší jezdci VW. První dva vyhrál Andreas Mikkelsen a poslední pak Seb Ogier. Celkově Ogier během dopoledne nikdy moc na vítěze neztratil, a tak se na RZ11 posunul hned o dvě místa - z pátého na třetí.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:50:30,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+11,5
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+14,4
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+53,1
Citroën DS3 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:19,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+10s
+1:35,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:22,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:51,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+5:16,4
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+7:45,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ9:
Dnes odpoledne byly na programu další tři měřené testy, dva z nich se jely i ráno a jeden ne. Na čele se nadále přetahovali o každou desetinku Jari-Matti Latvala na VW a Dani Sordo na Citroënu. Hned první zkoušku po servisu však vyhrál Seb Ogier, i když Latvala ztratil pouze 0,6 a Sordo 0,7. Na čele se tak osamostatnil Fin. Ogier díky tomuto vítězství povyskočil hned o dvě příčky výše - před Novikova a Hirvonena na 4. pozici. Také Paddon se díky osmému času v RZ posunul před Prokopa.
RZ8 ovládl Thierry Neuville na Fordu. Dani Sordo zajel čas o 1,1s horší než Latvala, a tak náskok Fina na čele narostl na 1,2s po osmi odjetých zkouškách! Novikov se posunul v průběžném pořadí díky svému pátému času na RZ (+4,8s) před Hirvonena, který sice zajel šestý čas v RZ, ale ztratil už více (+12,2s). Tato zkouška byla bodovanou Power Stage, bonusové body si rozdělili:
1) Thierry Neuvile +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Jari-Matti Latvala +1 bod
Hned na RZ9 se situace obrátila, Hirvonen byl tentokrát rychlejší než Novikov a posunul se v celkovém pořadí před Rusa o 0,1s. Náš Martin Prokop také přespurtoval Paddona a přenocuje tak na osmém místě.
A jak vypadá situace ve WRC2? Robert Kubica si jede svoji vlastní ligu, když vede před Seppem Wiegandem na Fabii S2000 o 4 minuty. Třetí je Yazeed Al-Rajhi na Fiestě RRC, který ztrácí dalších 52s. Čtvrtý je Subhan Aksa s Fiestou R5. Až na poslední vložce dne odpadl do té doby druhý Elfyn Evans s Fiestou R5 týmu M-Sport.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:06:08,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+1,6
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+29,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,5
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+57,8
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+57,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:28,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+3:06,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+3:08,6
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+4:07,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ6:
Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu tři měřené testy. Hned v první z nich, RZ4, zajeli nejrychlejší čas dva jezdci - Jari-Matti Latvala a Dani Sordo. V čele průběžného pořadí se udržoval Sébastien Ogier, který zajel třetí čas. Do problémů se dostal Andreas Mikkelsen, který se propadl ze šestého místa po pátku na deváté poté, co trefil kámen, který prorazil gumu a poškodil tlumič. Do dalšího měřeného úseku už Nor neodstartoval. Zítra bude v rámci Rally2 pokračovat.
RZ5 vyhrál Sordo na Citroënu, což mu stačilo na posunutí se na průběžně druhé místo před Latvalu na VW o 0,5s. Na vedoucího Ogiera Sordovi v tu chvíli chybělo 6,5s a Latvalovi 7s. Díky výpadku Mikkelsena se na deváté místo posunul Martin Prokop a na desáté místo vyskočil Robert Kubica, vedoucí muž WRC2.
RZ6 vyhrál Jari-Matti Latvala o 0,5 před Danim Sordem, a tak do servisu oba jezdci jedou se shodným časem! Sébastiena Ogiera potkal defekt a ztratil necelých 54s, a tak se poroučel z vedení soutěže na šesté místo, na průběžně pátého Novikova však ztrácí pouze 0,4s. Náš Martin Prokop překonal Australana Haydena Paddona jedoucího také na Fiestě RS WRC a je osmý.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:24:16,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+0,0
Citroën DS3 WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+31,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+40,5
Citroën DS3 WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+46,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
S. Ogier - J. Ingrassia
+46,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:59,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+2:12,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+2:13,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Barana
+2:55,4
Ford Fiesta RS WRC
sobotní etapa
Po RZ3:
Dnes byly na programu tři měřené testy, dva svojí délkou přesahovaly 20 km a poslední měl něco málo přes 16 ostrých km. Ve všech třech zkouškách si nejrychlejší čas připsal Sébastien Ogier a nenechává nás tak na pochybách, že si letošní titul zaslouží. Vedení se tak Francouz ujal hned v RZ1 a následovali ho Sordo, Latvala a Neuville.
Během druhé RZ si svoje místa (6. a 7.) prohodili Mikkelsen a Novikov, když Rus si o příčku polepšil, Nor pohoršil. Na poslední zkoušce dne zajel Jari-Matti Latvala druhý čas to mu stačilo, aby se posunul před Daniho Sorda. Andreas Mikkelsen šel zpět před Evgenyho Novikova a na osmou příčku se na úkor Australana Haydena Paddona posunul Mads Ostberg. Náš Martin Prokop si po páteku drží hezké desáté místo.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
34:39,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+8,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+12,6
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+19,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+27,3
Citroën DS3 WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+27,8
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+28,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:07,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
H. Paddon - J. Kennard
+1:09,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:13,0
Ford Fiesta RS WRC
páteční etapa
Páteční etapu tvoří tři měřené testy, do kterých se vyráží v pořadí podle aktuální situace v MS. Jako první se tedy diváci kolem tratí dočkají Sébastiena Ogiera, následovat bude Thierry Neuville a Jari-Matti Latvala.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.