Během tohoto týdne bylo potvrzeno, že Belgičan odmítl nabídku Citroënu a nejnovější zvěsti hovoří o tom, že přijal nabídku Korejců.
Celá tato novina vznikla tak, že Thierry Neuville na jedné ze sociálních síti označil logo Hyundai a fotky z testu vozů, jako že se mu líbí. Je to spolu s M-Sportem zcela jasně jedna ze dvou možností, která se mu nabízí poté, co dříve odmít nabídku Citroënu a do VW jsou dveře zavřeny.
Nakonec Alain Penasse, což je týmový manažer nově vznikajícího týmu, se nijak netají tím, že svému krajanovi nabídl dlouholetou spolupráci s určitě velmi slušným výdělkem. Nicméně bývalý manažer Freddyho Loixe a také Francoise Duvala potvrdil, že Hyundai nebude v roce 2014 mířit za vítězstvími, to je jejich cíl až pro rok další. Na druhou stranu můžeme namítat, že to samé tvrdil před svým vstupem do WRC i Volkswagen.
Thierry Neuville na italské Sardinii ještě v rámci IRC a Nicolasem Klingerem
Projekt Hyundaie by ale na druhou stranu také neměl dopadnout jako projekty Suzuki nebo Prodrivu/BMW. I tak by ale bylo pro mladého soutěžáka podepsání s novým Hyundaiem sázkou v loterii. Nicméně pro mladého pilota by vidina stát se továrním jezdcem tohoto výrobce mohla být dost lákavá.
Proč se Neuville neupsal Citroënu? Důvod může být velice prostý - hlavní mecenáš týmu, emirát Abu Dhabi. Thierryho totiž podporuje Qatar a má mít od Nassera Al-Attiyaha slíbenou podporu až do konce roku 2022. Nebo že by duo Neuville-Gilsoul zůstalo další rok u M-Sportu? To by se samozřejmě velice líbilo Malcolmu Wilsonovi. Ten by ale potřeboval přesvědčit Ford, aby opět dal jeho projektu podporu ať plnou nebo částečnou. Na druhou stranu ke konci sezony (tedy ve Walesu) nebo od té příští by se ve voze měla objevit nová převodovka a motor. Dojde také ke změně vzhledu v souladu s aktuálně vyráběnou verzí Fordu Fiesta.
Od roku 2015 nás však čekají ve WRC větší změny a je velkou otázkou, co bude od této sezony s týmy Fordu a Citroënu. To vše by měl vzít Thierry také při svém rozhodování v potaz...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.