Má Neuville podepsáno s Hyundaiem?

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: www.worldrallypics.com
iM2 24. října 2013 19:29
Sdílej:

Během tohoto týdne bylo potvrzeno, že Belgičan odmítl nabídku Citroënu a nejnovější zvěsti hovoří o tom, že přijal nabídku Korejců.

Celá tato novina vznikla tak, že Thierry Neuville na jedné ze sociálních síti označil logo Hyundai a fotky z testu vozů, jako že se mu líbí. Je to spolu s M-Sportem zcela jasně jedna ze dvou možností, která se mu nabízí poté, co dříve odmít nabídku Citroënu a do VW jsou dveře zavřeny. 

Nakonec Alain Penasse, což je týmový manažer nově vznikajícího týmu, se nijak netají tím, že svému krajanovi nabídl dlouholetou spolupráci s určitě velmi slušným výdělkem. Nicméně bývalý manažer Freddyho Loixe a také Francoise Duvala potvrdil, že Hyundai nebude v roce 2014 mířit za vítězstvími, to je jejich cíl až pro rok další. Na druhou stranu můžeme namítat, že to samé tvrdil před svým vstupem do WRC i Volkswagen. 

Thierry Neuville na italské Sardinii ještě v rámci IRC a Nicolasem Klingerem

Projekt Hyundaie by ale na druhou stranu také neměl dopadnout jako projekty Suzuki nebo Prodrivu/BMW. I tak by ale bylo pro mladého soutěžáka podepsání s novým Hyundaiem sázkou v loterii. Nicméně pro mladého pilota by vidina stát se továrním jezdcem tohoto výrobce mohla být dost lákavá. 

Proč se Neuville neupsal Citroënu? Důvod může být velice prostý - hlavní mecenáš týmu, emirát Abu Dhabi. Thierryho totiž podporuje Qatar a má mít od Nassera Al-Attiyaha slíbenou podporu až do konce roku 2022. Nebo že by duo Neuville-Gilsoul zůstalo další rok u M-Sportu? To by se samozřejmě velice líbilo Malcolmu Wilsonovi. Ten by ale potřeboval přesvědčit Ford, aby opět dal jeho projektu podporu ať plnou nebo částečnou. Na druhou stranu ke konci sezony (tedy ve Walesu) nebo od té příští by se ve voze měla objevit nová převodovka a motor. Dojde také ke změně vzhledu v souladu s aktuálně vyráběnou verzí Fordu Fiesta. 

Od roku 2015 nás však čekají ve WRC větší změny a je velkou otázkou, co bude od této sezony s týmy Fordu a Citroënu. To vše by měl vzít Thierry také při svém rozhodování v potaz...

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.