Dnes byl na programu shakedown na Rally Catalunya ve Španělsku. Na asfaltové trati byl nejrychlejší Dani Sordo s továrním Citroënem DS3 WRC. Na záda se mu lepila hned trojice Volkswagenů.
Shakedown byl situován poblíž města Salou a trať měřila 2,5 kilometrů. Jelo se za suchých a slunečných podmínek. Letos se jelo kompletně na asfaltu, což je změna ve srovnání s rokem 2012, kdy se jelo částečně na asfaltu a částečně na šotolině.
Výsledky shakedownu:
1. Dani Sordo (Citroën DS3 WRC): 1:22,7 min2. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC): +0,2s3. Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC): +0,3s4. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC): +0,6s5. Evgeny Novikov (Ford Fiesta RS WRC): +1,5s6. Thierry Neuville (Ford Fiesta RS WRC): +1,6s7. Khalid Al Qassimi (Citroën DS3 WRC): +1,9s8. Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta RS WRC): +2,3s9. Mikko Hirvonen (Citroën DS3 WRC): +2,8s10. Hayden Paddon (Ford Fiesta RS WRC): +2,9s11. Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC): +3,2s 12. Mads Ostberg (Ford Fiesta RS WRC): +3,7s13. Abdulaziz Al-Kuwari (Ford Fiesta RS WRC): +5,2s
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.