Dnes byl na programu shakedown na Rally Catalunya ve Španělsku. Na asfaltové trati byl nejrychlejší Dani Sordo s továrním Citroënem DS3 WRC. Na záda se mu lepila hned trojice Volkswagenů.
Shakedown byl situován poblíž města Salou a trať měřila 2,5 kilometrů. Jelo se za suchých a slunečných podmínek. Letos se jelo kompletně na asfaltu, což je změna ve srovnání s rokem 2012, kdy se jelo částečně na asfaltu a částečně na šotolině.
Výsledky shakedownu:
1. Dani Sordo (Citroën DS3 WRC): 1:22,7 min2. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC): +0,2s3. Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC): +0,3s4. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC): +0,6s5. Evgeny Novikov (Ford Fiesta RS WRC): +1,5s6. Thierry Neuville (Ford Fiesta RS WRC): +1,6s7. Khalid Al Qassimi (Citroën DS3 WRC): +1,9s8. Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta RS WRC): +2,3s9. Mikko Hirvonen (Citroën DS3 WRC): +2,8s10. Hayden Paddon (Ford Fiesta RS WRC): +2,9s11. Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC): +3,2s 12. Mads Ostberg (Ford Fiesta RS WRC): +3,7s13. Abdulaziz Al-Kuwari (Ford Fiesta RS WRC): +5,2s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?