Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, potvrdil francouzskému Sport24.com, že bychom v příštím roce mohli vidět za volantem továrního Citroënu DS3 WRC Roberta Kubicu. Zároveň připustil, že jedná ohledně budoucí sezony s pěticí jezdců.
Otázka: Yvesi, dá se říci, že Robert Kubica projde jakousi zkouškou, která mu buďto otevře nebo zavře dveře do továrního týmu pro příští rok, když mu ve Velké Británii dáte možnost jet s vozem DS3 WRC?Yves Matton: Ne, my tento start nepovažujeme za zkoušku, kterou by musel Robert splnit. S Robertem jsme měli smlouvu o umožnění startu ve WRC podle výsledků získaných ve WRC2. Ještě to [mistrovský titul] není jisté, ale má k tomu dobře nakročeno. Lhůta pro podání přihlášek na Rally Wales GB nás donutila oznámit start už před finálním rozhodnutím ve WRC2. Zaslouží si svoji šanci, aby prokázal, jak na tom ve WRC je. Je možné, že příští rok pojede s námi.
O: Všichni víme o jeho kvalitách na asfaltu. Rally GB bude tedy se svými blátivými cestami velkým testem...YM: On je přirozeně rychlý na asfaltu. V rally ale musíte být rychlí za spousty okolností a různých podmínek. Na okruhu dokázal snadno určit, jestli se dostal na 100 % limitu. V rally se ale musel vyrovnat s dalšími faktory jako je rozpis nebo předvídavostí ohledně zkoušek. Ještě se pochopitelně má co učit.
O: Robert má určitě omezení v podobě poraněné pravé ruky. Mohl byste nám prosím konkrétně popsat systém, který mu pomáhá zvládat soutěžní vůz? YM: Vše, co jsme pro něj upravili ve verzi DS3 RRC přeneseme ve Velké Británii do modelu WRC. Největší změna se týká ruční brzdy, která funguje obráceně, a přesun řazení zprava do leva. A jasně, změnili jsme rozložení tlačítek na volantu. Na všechny změny jsme dostali svolení od FIA.
Kubica může být rychlý, ale s 15 odjetými soutěžemi nemá šanci u Citroënu dostat pozici jezdce číslo 1.
O: Nehrozí, že mu tyto modifikace pomohou k dosažení větší rychlosti?YM: Ne, protože možnosti provedení změn definovala FIA. Rychlost přeřazení rychlostního stupně nesmí být rychlejší než je obvyklé usekvenční převodovky. Pokud by se ukázalo, že by řazení bylo rychlejší, než je běžné, ihned by to [FIA] upravila.
O: Je momentálně Robert Kubica na čele mezi jezdci, kteří mají šanci získat místo u Citroënu pro rok 2014?YM: Je jedním z kandidátů, ale není na čele. Na jeho kontě v kariéře rally jezdce je zatím jen 15 soutěží. V týmu jako Citroën nemůže s takovými zkušenostmi dostat status pilota číslo 1.
O: Dobře, to tedy evokuje další jméno - Thierry Neuville. Jak vypadá jeho šance na příchod k týmu?YM: Jednali jsme, ale jednání skončila neúspěšně.
Neuville se příští rok k Citroënu nevrátí.
O: A co Dani Sordo a Mikko Hirvonen, jejichž výkony byly letos spíše zklámáním?YM: Neříkám, že tu v příštím roce nebudou, ale v roce 2014 máme nové cíle a chceme pracovat jinak. Hledáme trošku jiné profily jezdců.
O: Co si máme představit pod tím, že chcete pracovat jinak?YM: Snažíme se odhalit nové talenty. Ty bychom rádi přivedli až do WRC. Nechceme hned mluvit o titulech, ty by měly přijít časem. Chceme získávat vítězství, to jsou jasné cíle pro nový rok.
O: Dalo by se tedy představit si, že by do Vašeho týmu přišel Francois?YM: To by se dalo (smích)... Jenže mladí talentování francouzští jezdci ještě nemají dostatek zkušeností. Měli by se spíše zkusit prosadit ve WRC2. Jezdci z programu Top driver de Citroën (organizováno Citroënem na 6 soutěžích MS) by měli postoupit o stupeň výše, tedy do WRC2.
O: S kolika piloty tedy dnes vlastně jednáte?YM: Jednáme s pěti piloty.
O: Kubica, Sordo, Hirvonen a ještě dvě jména chybí...YM: Už nějakou dobu jsme v kontaktu s Madsem Ostbergem, ale také s Krisem Meekem.
Doby, kdy Citroën sám financoval sportovní aktivity, jsou pryč. Matton byl požádán o snížení nákladů.
O: Jak se Vám daří zajišťovat dva programy, WRC a WTCC, ve světle finanční stránky celého koncernu PSA, kterému se v poslední době moc nedaří?YM: Koncern mě požádal, abych snížil náklady na sport, což jsem udělal. Podporují nás ale velmi solidní partneři. Díky nim můžeme provozovat týmy v obou šampionátech. WTCC je méně nákladné jak WRC. Vztah je asi 1:4. Kontrakt s Abu Dhabi vyprší například v roce 2015, ale máme možnost ho o další dva roky prodloužit. Je zřejmé, že bez našich partnerů by značka samotná nebyla schopna podpořit oba programy zároveň.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.