Novozélanďan, Hayden Paddon, připustil, že před startem Španělské rally cítí velký tlak. Poprvé pojede s vozem WRC a hned chce získat dobrý výsledek.
26 letý jezdec letos startoval ve WRC2 třikrát a dokázal přesvědčit natolik, že se pro Španělsko domluvil s továrním Qatar M-Sport WRT a usedne do jednoho z jejich vozů. "V příštím roce chceme přesednout do vozu WRC a v tomto startu musíme ukázat naši rychlost. Ve Španělsku si chceme otevřít dveře pro budoucnost," odhaluje Hayden Paddon.
"John i já se už na start s WRC moc těšíme a uděláme opravdu vše pro to, abychom z této příležitosti vytěžili maximum. Je to skvělá šance, ale zároveň jsme pod velkým tlakem na zisk výsledku. Naše cíle pro letošní sezonu jsme již dosáhli - vyhráli jsme opět [už o po 5.] titul na Novém Zélandu. Start ve Španělsku naše sebevědomí hodně podpoří. Je to jedna z největších šancí, kterou jsem kdy dostal."
Paddon si Fiestu RS WRC vyzkouší v pondělí na krátkém asfaltovém testu: "Čeká nás jen jeden 50 až 70 kilometrový test. Jsem si jistý, že nám to bude stačit. Podvozek a pocit z vozu bude hodně podobný verzi S2000. Jde tedy spíše o to, abychom si zvykli na sílu motoru a schopnosti vozu WRC." Paddon letos s Fiestou S2000 jel v rámci ERC na Ypres rally, ale tam havaroval. Ve WRC2 byl ve Finsku a Německu třetí (zde 8. absolutně), v Austrálii měl ale problémy.
"Cíl je docela jednoduchý - dojet do cíle. Díky tomu totiž budeme ve voze maximum možného času. Vybereme si pár zkoušek, kde se pokusíme ukázat naši rychlost. Přípravu na Španělsko rozhodne nepodceníme," zakončil soutěžák.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.