Novozélanďan, Hayden Paddon, připustil, že před startem Španělské rally cítí velký tlak. Poprvé pojede s vozem WRC a hned chce získat dobrý výsledek.
26 letý jezdec letos startoval ve WRC2 třikrát a dokázal přesvědčit natolik, že se pro Španělsko domluvil s továrním Qatar M-Sport WRT a usedne do jednoho z jejich vozů. "V příštím roce chceme přesednout do vozu WRC a v tomto startu musíme ukázat naši rychlost. Ve Španělsku si chceme otevřít dveře pro budoucnost," odhaluje Hayden Paddon.
"John i já se už na start s WRC moc těšíme a uděláme opravdu vše pro to, abychom z této příležitosti vytěžili maximum. Je to skvělá šance, ale zároveň jsme pod velkým tlakem na zisk výsledku. Naše cíle pro letošní sezonu jsme již dosáhli - vyhráli jsme opět [už o po 5.] titul na Novém Zélandu. Start ve Španělsku naše sebevědomí hodně podpoří. Je to jedna z největších šancí, kterou jsem kdy dostal."
Paddon si Fiestu RS WRC vyzkouší v pondělí na krátkém asfaltovém testu: "Čeká nás jen jeden 50 až 70 kilometrový test. Jsem si jistý, že nám to bude stačit. Podvozek a pocit z vozu bude hodně podobný verzi S2000. Jde tedy spíše o to, abychom si zvykli na sílu motoru a schopnosti vozu WRC." Paddon letos s Fiestou S2000 jel v rámci ERC na Ypres rally, ale tam havaroval. Ve WRC2 byl ve Finsku a Německu třetí (zde 8. absolutně), v Austrálii měl ale problémy.
"Cíl je docela jednoduchý - dojet do cíle. Díky tomu totiž budeme ve voze maximum možného času. Vybereme si pár zkoušek, kde se pokusíme ukázat naši rychlost. Přípravu na Španělsko rozhodne nepodceníme," zakončil soutěžák.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?