Kris Meeke je pochopitelně zklamaný, ale zůstává klidným. Tým Citroën se rozhodl nedat mu šanci na jeho domácí soutěži, Rally GB, která se jede příští měsíc.
"Nemůžete očekávat, že budete ocenění [další šancí], když jste neodvedli práci, o kterou jste byli požádání. Nezáleží na tom, jak moc jste se snažili," uvažuje bývalý mistr IRC pocházející z Dungannonu. Tomu bylo řečeno, že pojede vedle Mikko Hirvonena ve Walesu, pokud v Austrálii dojede v TOP5.
V kvalifikaci Kris Meeke zazářil, když ji vyhrál. V úvodu soutěže se držel na 3. místě, dokonce před kolegou Hirvonenem, jenže pak havaroval. Navíc to byla již druhá nehoda Meekea s Citroënem DS3 WRC v této sezoně. Ve Finsku vyletěl z tratě na poslední vložce soutěže, pár set metrů před cílem. To mu patřila 5. příčka.
Yves Matton se po Austrálii nechal slyšet, že nehodlá učinit rychlé rozhodnutí, protože to "by nebylo pro Krise dobré." S postupem času k němu ale již dospěl, Meeke šanci nedostane, auto má k dispozici pro Wales Robert Kubica. Vítěz VC Kanady F1 2008 musel svoji kariéru ve formulích ukončit po nehodě, kterou utrpěl v lokální rally soutěži v Itálii téměř před třemi roky.
Meeke upozorňuje, že naučení se soutěží zabere rok až dva (v IRC také vyhrál titul až druhým rokem)
Od té doby se vrhl na rallysport. Letos jezdí s Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a v poslední soutěži šampionátu (Katalánsko) bude bojovat o titul. Meeke je momentálně ve Francii, kde vyvíjí modely R5 značek Peugeot a Citroën, odmítá však, že by byl rozhodnutím sklíčený: "Jsem pochopitelně zklamaný. Moc rád bych jel před domácími fanoušky ve Walesu.
Ve Finsku jsem ale neodvedl práci, o kterou jsem byl požádán. To samé se opakovalo v Austrálii, tam to bylo ještě závažnější. Nemůžete čekat ocenění, když jste nesplnili zadání. Ale nejel jsem úplně špatně. V soutěži WRC jsem nestartoval 18 měsíců, i přesto jsem byl schopný skočit do auta a hned zajíždět konkurenceschopné časy.
Ano, udělal jsem chyby, kterých lituji, ale z obou startů je spousta pozitivních věcí, které si mohu odnést. Citroën to uznal, ale rozhodl se dát šanci Robertovi za výkony, které letos ve WRC2 předváděl. On je skvělým jezdcem, skvělým chlapem a já mu přeji jen to nejlepší."
Na start s Mini JCW WRC ve Walesu Meeke letos nenaváže
Meeke přiznává, že nemá tušení, co s ním v budoucnosti bude: "Momentálně se toho na trhu jezdců děje opravdu hodně. Citroën ještě nepotvrdil žádného jezdce, také přichází Hyundai a u Fordu bychom se také mohli dočkat změn. Nevím kde, dokonce jestli vůbec, jsem na listu kandidátů, ale myslím, že jsem ukázal rychlost na to, abych bojoval v šampionátu WRC.
Myslím, že lidé si dobře neuvědomují, jak obtížné je být konkurenceschopný na takovéto úrovni při jednorázových startech. Minimálně rok, spíš ale dva, zabere, než se naučíte soutěže. Navíc si musíte zvyknout na auto. Podívejte se na Thierryho, vloni byl u Citroënu velmi průměrný, a tak ho nechal jít. Teď, rok poté, se o něj perou Citroën, Ford a Hyundai."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.