Kris Meeke je pochopitelně zklamaný, ale zůstává klidným. Tým Citroën se rozhodl nedat mu šanci na jeho domácí soutěži, Rally GB, která se jede příští měsíc.
"Nemůžete očekávat, že budete ocenění [další šancí], když jste neodvedli práci, o kterou jste byli požádání. Nezáleží na tom, jak moc jste se snažili," uvažuje bývalý mistr IRC pocházející z Dungannonu. Tomu bylo řečeno, že pojede vedle Mikko Hirvonena ve Walesu, pokud v Austrálii dojede v TOP5.
V kvalifikaci Kris Meeke zazářil, když ji vyhrál. V úvodu soutěže se držel na 3. místě, dokonce před kolegou Hirvonenem, jenže pak havaroval. Navíc to byla již druhá nehoda Meekea s Citroënem DS3 WRC v této sezoně. Ve Finsku vyletěl z tratě na poslední vložce soutěže, pár set metrů před cílem. To mu patřila 5. příčka.
Yves Matton se po Austrálii nechal slyšet, že nehodlá učinit rychlé rozhodnutí, protože to "by nebylo pro Krise dobré." S postupem času k němu ale již dospěl, Meeke šanci nedostane, auto má k dispozici pro Wales Robert Kubica. Vítěz VC Kanady F1 2008 musel svoji kariéru ve formulích ukončit po nehodě, kterou utrpěl v lokální rally soutěži v Itálii téměř před třemi roky.
Meeke upozorňuje, že naučení se soutěží zabere rok až dva (v IRC také vyhrál titul až druhým rokem)
Od té doby se vrhl na rallysport. Letos jezdí s Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a v poslední soutěži šampionátu (Katalánsko) bude bojovat o titul. Meeke je momentálně ve Francii, kde vyvíjí modely R5 značek Peugeot a Citroën, odmítá však, že by byl rozhodnutím sklíčený: "Jsem pochopitelně zklamaný. Moc rád bych jel před domácími fanoušky ve Walesu.
Ve Finsku jsem ale neodvedl práci, o kterou jsem byl požádán. To samé se opakovalo v Austrálii, tam to bylo ještě závažnější. Nemůžete čekat ocenění, když jste nesplnili zadání. Ale nejel jsem úplně špatně. V soutěži WRC jsem nestartoval 18 měsíců, i přesto jsem byl schopný skočit do auta a hned zajíždět konkurenceschopné časy.
Ano, udělal jsem chyby, kterých lituji, ale z obou startů je spousta pozitivních věcí, které si mohu odnést. Citroën to uznal, ale rozhodl se dát šanci Robertovi za výkony, které letos ve WRC2 předváděl. On je skvělým jezdcem, skvělým chlapem a já mu přeji jen to nejlepší."
Na start s Mini JCW WRC ve Walesu Meeke letos nenaváže
Meeke přiznává, že nemá tušení, co s ním v budoucnosti bude: "Momentálně se toho na trhu jezdců děje opravdu hodně. Citroën ještě nepotvrdil žádného jezdce, také přichází Hyundai a u Fordu bychom se také mohli dočkat změn. Nevím kde, dokonce jestli vůbec, jsem na listu kandidátů, ale myslím, že jsem ukázal rychlost na to, abych bojoval v šampionátu WRC.
Myslím, že lidé si dobře neuvědomují, jak obtížné je být konkurenceschopný na takovéto úrovni při jednorázových startech. Minimálně rok, spíš ale dva, zabere, než se naučíte soutěže. Navíc si musíte zvyknout na auto. Podívejte se na Thierryho, vloni byl u Citroënu velmi průměrný, a tak ho nechal jít. Teď, rok poté, se o něj perou Citroën, Ford a Hyundai."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?