Kris Meeke je pochopitelně zklamaný, ale zůstává klidným. Tým Citroën se rozhodl nedat mu šanci na jeho domácí soutěži, Rally GB, která se jede příští měsíc.
"Nemůžete očekávat, že budete ocenění [další šancí], když jste neodvedli práci, o kterou jste byli požádání. Nezáleží na tom, jak moc jste se snažili," uvažuje bývalý mistr IRC pocházející z Dungannonu. Tomu bylo řečeno, že pojede vedle Mikko Hirvonena ve Walesu, pokud v Austrálii dojede v TOP5.
V kvalifikaci Kris Meeke zazářil, když ji vyhrál. V úvodu soutěže se držel na 3. místě, dokonce před kolegou Hirvonenem, jenže pak havaroval. Navíc to byla již druhá nehoda Meekea s Citroënem DS3 WRC v této sezoně. Ve Finsku vyletěl z tratě na poslední vložce soutěže, pár set metrů před cílem. To mu patřila 5. příčka.
Yves Matton se po Austrálii nechal slyšet, že nehodlá učinit rychlé rozhodnutí, protože to "by nebylo pro Krise dobré." S postupem času k němu ale již dospěl, Meeke šanci nedostane, auto má k dispozici pro Wales Robert Kubica. Vítěz VC Kanady F1 2008 musel svoji kariéru ve formulích ukončit po nehodě, kterou utrpěl v lokální rally soutěži v Itálii téměř před třemi roky.
Meeke upozorňuje, že naučení se soutěží zabere rok až dva (v IRC také vyhrál titul až druhým rokem)
Od té doby se vrhl na rallysport. Letos jezdí s Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a v poslední soutěži šampionátu (Katalánsko) bude bojovat o titul. Meeke je momentálně ve Francii, kde vyvíjí modely R5 značek Peugeot a Citroën, odmítá však, že by byl rozhodnutím sklíčený: "Jsem pochopitelně zklamaný. Moc rád bych jel před domácími fanoušky ve Walesu.
Ve Finsku jsem ale neodvedl práci, o kterou jsem byl požádán. To samé se opakovalo v Austrálii, tam to bylo ještě závažnější. Nemůžete čekat ocenění, když jste nesplnili zadání. Ale nejel jsem úplně špatně. V soutěži WRC jsem nestartoval 18 měsíců, i přesto jsem byl schopný skočit do auta a hned zajíždět konkurenceschopné časy.
Ano, udělal jsem chyby, kterých lituji, ale z obou startů je spousta pozitivních věcí, které si mohu odnést. Citroën to uznal, ale rozhodl se dát šanci Robertovi za výkony, které letos ve WRC2 předváděl. On je skvělým jezdcem, skvělým chlapem a já mu přeji jen to nejlepší."
Na start s Mini JCW WRC ve Walesu Meeke letos nenaváže
Meeke přiznává, že nemá tušení, co s ním v budoucnosti bude: "Momentálně se toho na trhu jezdců děje opravdu hodně. Citroën ještě nepotvrdil žádného jezdce, také přichází Hyundai a u Fordu bychom se také mohli dočkat změn. Nevím kde, dokonce jestli vůbec, jsem na listu kandidátů, ale myslím, že jsem ukázal rychlost na to, abych bojoval v šampionátu WRC.
Myslím, že lidé si dobře neuvědomují, jak obtížné je být konkurenceschopný na takovéto úrovni při jednorázových startech. Minimálně rok, spíš ale dva, zabere, než se naučíte soutěže. Navíc si musíte zvyknout na auto. Podívejte se na Thierryho, vloni byl u Citroënu velmi průměrný, a tak ho nechal jít. Teď, rok poté, se o něj perou Citroën, Ford a Hyundai."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.