Alsasan absolvoval v roce 2005 tajný test Fordu Focus RS WRC. Nakonec se ale rozhodl pro setrvání u Citroënu. "Bylo to fantastické," vzpomíná Malcolm Wilson
Sébastien Loeb a Citroën - fanouškům motorsportu se to může zdát jako 'dokonalé manželství'. Ale i tento vztah prošel zatěžkávací zkouškou. Před osmi lety byl Loeb se svým monackým spolujezdcem, Danielem Elenou, blízko přestupu k Fordu. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, už měl dokonce připravené finance, které by byly zapotřebí k angažování Loeba.
Francouz si vůz Ford Focus RS WRC specifikace 04 vyzkoušel v tajném testu. Brit, který stojí v čele M-Sportu, ještě dnes v rozhovoru pro Autosport vzpomíná na tento společný zážitek s nadšením: "Bylo fantastické ho vidět v našem autě." Test proběhl na severu Anglie, testovalo se v lesích.
Loeb mohl pro Ford získat podobné úspěchy, jaké získal s Citroënem: "Stejnou práci by odvedl i v našem autě. Věděli jsme, že ho chceme získat." Přestup mezi značkami se ale nakonec nekonal, velký podíl na tom měl patriotismus Sébastiena: "On je Francouz, jezdil ve francouzském voze a ve francouzském týmu.
Loeb mohl ve Fordu slavit stejné úspěchy jako v Citroënu, míní Wilson
Nakonec se rozhodl zůstat [u Citroënu]," vysvětluje Wilson, proč nakonec Citroën vyhrál. A to dokonce i přes fakt, že rok 2006 byl jakýmsi přechodovým a Loeb musel vzít zavděk Xsarou WRC týmu Kronos. V roce 2007 se už opět plně zapojil tovární tým a projekt C4 WRC byl dlouhodobý.
Tip: Přečtěte si také, jak málem do vozů Malcolma Wilsona také druhý ze Sébastienů, Ogier, viz zde
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?