Alsasan absolvoval v roce 2005 tajný test Fordu Focus RS WRC. Nakonec se ale rozhodl pro setrvání u Citroënu. "Bylo to fantastické," vzpomíná Malcolm Wilson
Sébastien Loeb a Citroën - fanouškům motorsportu se to může zdát jako 'dokonalé manželství'. Ale i tento vztah prošel zatěžkávací zkouškou. Před osmi lety byl Loeb se svým monackým spolujezdcem, Danielem Elenou, blízko přestupu k Fordu. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, už měl dokonce připravené finance, které by byly zapotřebí k angažování Loeba.
Francouz si vůz Ford Focus RS WRC specifikace 04 vyzkoušel v tajném testu. Brit, který stojí v čele M-Sportu, ještě dnes v rozhovoru pro Autosport vzpomíná na tento společný zážitek s nadšením: "Bylo fantastické ho vidět v našem autě." Test proběhl na severu Anglie, testovalo se v lesích.
Loeb mohl pro Ford získat podobné úspěchy, jaké získal s Citroënem: "Stejnou práci by odvedl i v našem autě. Věděli jsme, že ho chceme získat." Přestup mezi značkami se ale nakonec nekonal, velký podíl na tom měl patriotismus Sébastiena: "On je Francouz, jezdil ve francouzském voze a ve francouzském týmu.
Loeb mohl ve Fordu slavit stejné úspěchy jako v Citroënu, míní Wilson
Nakonec se rozhodl zůstat [u Citroënu]," vysvětluje Wilson, proč nakonec Citroën vyhrál. A to dokonce i přes fakt, že rok 2006 byl jakýmsi přechodovým a Loeb musel vzít zavděk Xsarou WRC týmu Kronos. V roce 2007 se už opět plně zapojil tovární tým a projekt C4 WRC byl dlouhodobý.
Tip: Přečtěte si také, jak málem do vozů Malcolma Wilsona také druhý ze Sébastienů, Ogier, viz zde
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?