Alsasan absolvoval v roce 2005 tajný test Fordu Focus RS WRC. Nakonec se ale rozhodl pro setrvání u Citroënu. "Bylo to fantastické," vzpomíná Malcolm Wilson
Sébastien Loeb a Citroën - fanouškům motorsportu se to může zdát jako 'dokonalé manželství'. Ale i tento vztah prošel zatěžkávací zkouškou. Před osmi lety byl Loeb se svým monackým spolujezdcem, Danielem Elenou, blízko přestupu k Fordu. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, už měl dokonce připravené finance, které by byly zapotřebí k angažování Loeba.
Francouz si vůz Ford Focus RS WRC specifikace 04 vyzkoušel v tajném testu. Brit, který stojí v čele M-Sportu, ještě dnes v rozhovoru pro Autosport vzpomíná na tento společný zážitek s nadšením: "Bylo fantastické ho vidět v našem autě." Test proběhl na severu Anglie, testovalo se v lesích.
Loeb mohl pro Ford získat podobné úspěchy, jaké získal s Citroënem: "Stejnou práci by odvedl i v našem autě. Věděli jsme, že ho chceme získat." Přestup mezi značkami se ale nakonec nekonal, velký podíl na tom měl patriotismus Sébastiena: "On je Francouz, jezdil ve francouzském voze a ve francouzském týmu.
Loeb mohl ve Fordu slavit stejné úspěchy jako v Citroënu, míní Wilson
Nakonec se rozhodl zůstat [u Citroënu]," vysvětluje Wilson, proč nakonec Citroën vyhrál. A to dokonce i přes fakt, že rok 2006 byl jakýmsi přechodovým a Loeb musel vzít zavděk Xsarou WRC týmu Kronos. V roce 2007 se už opět plně zapojil tovární tým a projekt C4 WRC byl dlouhodobý.
Tip: Přečtěte si také, jak málem do vozů Malcolma Wilsona také druhý ze Sébastienů, Ogier, viz zde
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?