Po skvělé stíhací jízdě vybojovali Esapekka Lappi a Janne Ferm pro značku ŠKODA na 55. ročníku Rally Sanremo druhé místo.
Finské duo ukázalo druhý den italské klasiky výborný výkon a posunulo se o čtyři příčky nahoru. Čerstvý mistr Evropy* Jan Kopecký dával na místě v roli diváka Lappimu cenné rady.
„Byla to skutečně těžká rally. Je to sen, startovat zde poprvé a hned být na pódiu,“ říká přešťastný Lappi a dodává: „Nasbírali jsme zde plno asfaltových zkušeností.“ Nejlepším časem v desáté, poslední rychlostní zkoušce, poskočilo finské duo ještě z průběžného čtvrtého místa až na pódium. Pro talentovaného pilota byl start na technických tratích v horách kolem středozemního moře absolutní novinkou, rovněž na asfaltu přitom teprve sbírá zkušenosti.
Velkou pomocí byl na legendární Rally Sanremo týmový kolega Jan Kopecký, který s šesti letošními triumfy v ERC ovládl celkové hodnocení a soutěž tentokrát sledoval v pozici diváka. „Jan mi dal opravdu pár dobrých tipů,“ pochvaloval si Lappi. Fakt, že poháry předával Lappimu s Fermem na konci soutěže Kopecký s Dreslerem, byl pro finskou posádku vskutku speciálním momentem.
Výsledkem v Sanremu potvrdil loňský finský šampión opět svůj talent. V loňském roce zvítězil při svém premiérovém startu v továrních barvách na soutěži v Polsku a v tomto roce v rámci WRC-2 v Portugalsku.
Také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) bral letos Lappi již dvě vítězství. V Číně pojede 2. – 3. listopadu o titul pro značku ŠKODA: „Cíl je společně s týmovým kolegou Gauravem Gillem jasný – vítězství v hodnocení značek.“
*podmíněno potvrzením FIA
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?