Po skvělé stíhací jízdě vybojovali Esapekka Lappi a Janne Ferm pro značku ŠKODA na 55. ročníku Rally Sanremo druhé místo.
Finské duo ukázalo druhý den italské klasiky výborný výkon a posunulo se o čtyři příčky nahoru. Čerstvý mistr Evropy* Jan Kopecký dával na místě v roli diváka Lappimu cenné rady.
„Byla to skutečně těžká rally. Je to sen, startovat zde poprvé a hned být na pódiu,“ říká přešťastný Lappi a dodává: „Nasbírali jsme zde plno asfaltových zkušeností.“ Nejlepším časem v desáté, poslední rychlostní zkoušce, poskočilo finské duo ještě z průběžného čtvrtého místa až na pódium. Pro talentovaného pilota byl start na technických tratích v horách kolem středozemního moře absolutní novinkou, rovněž na asfaltu přitom teprve sbírá zkušenosti.
Velkou pomocí byl na legendární Rally Sanremo týmový kolega Jan Kopecký, který s šesti letošními triumfy v ERC ovládl celkové hodnocení a soutěž tentokrát sledoval v pozici diváka. „Jan mi dal opravdu pár dobrých tipů,“ pochvaloval si Lappi. Fakt, že poháry předával Lappimu s Fermem na konci soutěže Kopecký s Dreslerem, byl pro finskou posádku vskutku speciálním momentem.
Výsledkem v Sanremu potvrdil loňský finský šampión opět svůj talent. V loňském roce zvítězil při svém premiérovém startu v továrních barvách na soutěži v Polsku a v tomto roce v rámci WRC-2 v Portugalsku.
Také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) bral letos Lappi již dvě vítězství. V Číně pojede 2. – 3. listopadu o titul pro značku ŠKODA: „Cíl je společně s týmovým kolegou Gauravem Gillem jasný – vítězství v hodnocení značek.“
*podmíněno potvrzením FIA
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?