V lednu se konečně dočkáme, Hyundai se vrátí do MS. Předchozí neúspěchy chtějí v Jižní Koreji zapomenout. První rok má sloužit k učení a ve druhém se chtějí začít pořádně prosazovat.
Hyundai díky úpravě pravidel nemusel před homologací vozu WRC postavit speciál S2000, namísto toho v Německu (kde sídlí tým) vyvíjí už druhou verzi speciálu WRC, která vyjede v roce 2015: "Ta [druhá verze] už ale bude na bázi nového modelu. Pro nás bude dobré získat během prvního roku zkušenosti o fungování týmu. Jedná se o dlouhodobý proces, v roce 2015 chceme být plně připraveni," odhaluje týmový manažer, Alain Penasse.
Tým chce hodit historii a nepovedený projekt Accetnu WRC, o který se staral britský tým MSD, za hlavu: "Konec byl neslavný a bylo tam hodně problémů. Tentokrát to v Koreji myslí opravdu vážně a za celým projektem stojí. Mluvíme zde o dlouhodobém angažmá v rally.
Hyundai si vybral rally proto, že auta jsou opticky podobná těm, co jezdí po silnici a divák se s nimi může ztotožnit. Hyundai se chce stát mladou a dynamicky vnímanou značkou, toho chce docílit pomocí rallysportu." V prvním roce budou nasazována dvě auta, na vybraných soutěžích dokonce tři: "Na trhu s jezdci je teď hodně pochybů.
Každého, kdo prokázal své výsledky, máme na seznamu." Hyundai by měl v brzké době oznámit jméno svého prvního jezdce pro sezonu 2014. V servisní zoně se však hodně mluví o zájmu o služby zkušeného Mikko Hirvonena a mladého Thierryho Neuvilla. Také současní testovací jezdci, Bryan Bouffier, Juho Hänninen a Chris Atkinson, doufají v nabídku.
"Řekli mi, že by možná zájem měli. Ale to může znamenat cokoliv. Mají svůj plán a nikomu nic neřeknou," komentuje situaci Chris Atkinson. Ten v létě jezdil s i20 WRC ve Francii na šotolině, příští týden se do vozu ve Španělsku vrátí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.