Hyundai by měl jet na vybraných soutěžích se třemi vozy

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
iM2 10. října 2013 15:08
Sdílej:

V lednu se konečně dočkáme, Hyundai se vrátí do MS. Předchozí neúspěchy chtějí v Jižní Koreji zapomenout. První rok má sloužit k učení a ve druhém se chtějí začít pořádně prosazovat.

Hyundai díky úpravě pravidel nemusel před homologací vozu WRC postavit speciál S2000, namísto toho v Německu (kde sídlí tým) vyvíjí už druhou verzi speciálu WRC, která vyjede v roce 2015: "Ta [druhá verze] už ale bude na bázi nového modelu. Pro nás bude dobré získat během prvního roku zkušenosti o fungování týmu. Jedná se o dlouhodobý proces, v roce 2015 chceme být plně připraveni," odhaluje týmový manažer, Alain Penasse.

Tým chce hodit historii a nepovedený projekt Accetnu WRC, o který se staral britský tým MSD, za hlavu: "Konec byl neslavný a bylo tam hodně problémů. Tentokrát to v Koreji myslí opravdu vážně a za celým projektem stojí. Mluvíme zde o dlouhodobém angažmá v rally.

Hyundai si vybral rally proto, že auta jsou opticky podobná těm, co jezdí po silnici a divák se s nimi může ztotožnit. Hyundai se chce stát mladou a dynamicky vnímanou značkou, toho chce docílit pomocí rallysportu." V prvním roce budou nasazována dvě auta, na vybraných soutěžích dokonce tři: "Na trhu s jezdci je teď hodně pochybů.

Každého, kdo prokázal své výsledky, máme na seznamu." Hyundai by měl v brzké době oznámit jméno svého prvního jezdce pro sezonu 2014. V servisní zoně se však hodně mluví o zájmu o služby zkušeného Mikko Hirvonena a mladého Thierryho Neuvilla. Také současní testovací jezdci, Bryan Bouffier, Juho Hänninen a Chris Atkinson, doufají v nabídku.

"Řekli mi, že by možná zájem měli. Ale to může znamenat cokoliv. Mají svůj plán a nikomu nic neřeknou," komentuje situaci Chris Atkinson. Ten v létě jezdil s i20 WRC ve Francii na šotolině, příští týden se do vozu ve Španělsku vrátí.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.