V lednu se konečně dočkáme, Hyundai se vrátí do MS. Předchozí neúspěchy chtějí v Jižní Koreji zapomenout. První rok má sloužit k učení a ve druhém se chtějí začít pořádně prosazovat.
Hyundai díky úpravě pravidel nemusel před homologací vozu WRC postavit speciál S2000, namísto toho v Německu (kde sídlí tým) vyvíjí už druhou verzi speciálu WRC, která vyjede v roce 2015: "Ta [druhá verze] už ale bude na bázi nového modelu. Pro nás bude dobré získat během prvního roku zkušenosti o fungování týmu. Jedná se o dlouhodobý proces, v roce 2015 chceme být plně připraveni," odhaluje týmový manažer, Alain Penasse.
Tým chce hodit historii a nepovedený projekt Accetnu WRC, o který se staral britský tým MSD, za hlavu: "Konec byl neslavný a bylo tam hodně problémů. Tentokrát to v Koreji myslí opravdu vážně a za celým projektem stojí. Mluvíme zde o dlouhodobém angažmá v rally.
Hyundai si vybral rally proto, že auta jsou opticky podobná těm, co jezdí po silnici a divák se s nimi může ztotožnit. Hyundai se chce stát mladou a dynamicky vnímanou značkou, toho chce docílit pomocí rallysportu." V prvním roce budou nasazována dvě auta, na vybraných soutěžích dokonce tři: "Na trhu s jezdci je teď hodně pochybů.
Každého, kdo prokázal své výsledky, máme na seznamu." Hyundai by měl v brzké době oznámit jméno svého prvního jezdce pro sezonu 2014. V servisní zoně se však hodně mluví o zájmu o služby zkušeného Mikko Hirvonena a mladého Thierryho Neuvilla. Také současní testovací jezdci, Bryan Bouffier, Juho Hänninen a Chris Atkinson, doufají v nabídku.
"Řekli mi, že by možná zájem měli. Ale to může znamenat cokoliv. Mají svůj plán a nikomu nic neřeknou," komentuje situaci Chris Atkinson. Ten v létě jezdil s i20 WRC ve Francii na šotolině, příští týden se do vozu ve Španělsku vrátí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.