Hyundai by měl jet na vybraných soutěžích se třemi vozy

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
iM2 10. října 2013 15:08
Sdílej:

V lednu se konečně dočkáme, Hyundai se vrátí do MS. Předchozí neúspěchy chtějí v Jižní Koreji zapomenout. První rok má sloužit k učení a ve druhém se chtějí začít pořádně prosazovat.

Hyundai díky úpravě pravidel nemusel před homologací vozu WRC postavit speciál S2000, namísto toho v Německu (kde sídlí tým) vyvíjí už druhou verzi speciálu WRC, která vyjede v roce 2015: "Ta [druhá verze] už ale bude na bázi nového modelu. Pro nás bude dobré získat během prvního roku zkušenosti o fungování týmu. Jedná se o dlouhodobý proces, v roce 2015 chceme být plně připraveni," odhaluje týmový manažer, Alain Penasse.

Tým chce hodit historii a nepovedený projekt Accetnu WRC, o který se staral britský tým MSD, za hlavu: "Konec byl neslavný a bylo tam hodně problémů. Tentokrát to v Koreji myslí opravdu vážně a za celým projektem stojí. Mluvíme zde o dlouhodobém angažmá v rally.

Hyundai si vybral rally proto, že auta jsou opticky podobná těm, co jezdí po silnici a divák se s nimi může ztotožnit. Hyundai se chce stát mladou a dynamicky vnímanou značkou, toho chce docílit pomocí rallysportu." V prvním roce budou nasazována dvě auta, na vybraných soutěžích dokonce tři: "Na trhu s jezdci je teď hodně pochybů.

Každého, kdo prokázal své výsledky, máme na seznamu." Hyundai by měl v brzké době oznámit jméno svého prvního jezdce pro sezonu 2014. V servisní zoně se však hodně mluví o zájmu o služby zkušeného Mikko Hirvonena a mladého Thierryho Neuvilla. Také současní testovací jezdci, Bryan Bouffier, Juho Hänninen a Chris Atkinson, doufají v nabídku.

"Řekli mi, že by možná zájem měli. Ale to může znamenat cokoliv. Mají svůj plán a nikomu nic neřeknou," komentuje situaci Chris Atkinson. Ten v létě jezdil s i20 WRC ve Francii na šotolině, příští týden se do vozu ve Španělsku vrátí.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.