Sébastien Loeb je fenomenálním pilotem v historii světového šampionátu. Legendární Francouz tvořil ve spojení s továrním (v sezoně 2006 dokonce s polotovárním) Citroënem dlouhá léta nepřekonatelnou dvojici. Pojďme se ohlédnout za tím, čeho dosáhl.
Sébastien Loeb...
...vyhrál 9 titulů mistra světa mezi jezdci (navíc v po sobě jdoucích letech, 2004-2012)
...vyhrál s nejvyšším náskokem. V roce 2010 jej od druhého v pořadí [Jari-Matti Latvala] dělilo rovných 105 bodů.
...získal 78 vítězství. Dřívejší rekord držel Carlos Sainz, ten vyhrál 26 soutěží. Loeb tuto metu překonal již v Japonsku v roce 2006. Jeho úspěšnost v procentním vyjádření je 46,71 %.
...v sezoně 2008 získal 11 vítězství, což je pochopitelně také rekord. V tom roce vítězil s úspěšností 73,3 %.
...mezi roky 2005 a 2010 vyhrál 18 po sobě jdoucích asfaltových soutěží.
...v Německu vyhrál hned 9 krát.
...se radoval na 23 různých soutěžích. Druhý v tomto pořadí je Carlos Sainz, ten ale vyhrál pouze na 13 rozdílných podnicích.
...vyhrál ve Finsku v roce 2012 s průměrnou rychlostí 122,89 km/h.
...získal 116 podiových umístění. Jeho úspěšnost na zisk podia je 69,46 %.
...stanul 15 krát po sobě na podium (v sezonách 2008 až 2009).
...v jedné sezoně získal 13 podiových umístění (2005, 2007 a 2008).
...v roce 2010 měl úspěšnost stanutí na podium 92,31 %.
...ve své kariéře získal 1619 bodů.
...mezi roky 2009 a 2011 dokončil na bodovaných místech 28 po sobě jdoucích soutěží.
...vyhrál 900 rychlostních zkoušek.
...19 vítězství zaznamenal systémem start-cíl (vedl od začátku až do cíle).
...dokázal na Tour de Corse 2005 vyhrát všechny zkoušky soutěže.
...v roce 2005 vyhrál 43,14 % zkoušek ročníku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.