Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, skládá poklonu své posádce, která získala titul mistra světa WRC pro rok 2013. Podle něj sehrál Francouz už klíčovou roli při vývoji Pola R WRC.
Jedním z prvních gratulantů Ogierovi po dojezdu do cíle Power Stage byl Jost Capito. Po návratu do servisu promluvil o svých pocitech: "Je to něco vyjímečného. Profesionalita a chladnokrevnost, kterou ukázali, je neuvěřitelná. Myslím, že nejzajímavější věcí je, že on [Sébastien Ogier] toto auto vyvinul. Když k nám došel, tak neměl s WRC žádné ohromné zkušenosti, ale do vývoje byl zapojen od začátku.
Dojet si s tímto autem pro titul hned v prvním roce je neskutečný mezník. Před startem sezony jsme samozřejmě provedli jistá měření, podle nich jsme měli být schopni bojovat o podia. Prošli jsme snad všemi těžkými soutěžemi a úspěšně. Nevěděli jsme na začátku, jak bude auto spolehlivé nebo třeba jak bude rychlé na rozbité šotlině. Neměli jsme žádné porovnání.
Auto se ukázalo být lepším, než jsme si mysleli. Jezdci odvedli skvělou práci a my udělali méně chyb než ostatní. To konkurenci šokovalo a ta začala dělat chyby. Nebyli v pozici, ve které si mysleli, že budou.
Ogier sehrál hlavní úlohu ve vývoji mistrovského auta, míní Capito
Naše jistota rostla s každou další soutěží, jejich jistota se s každou další soutěží rozplývala. Nedokázal jsem si na začátku představit, že se něco takového stane. V minulosti jsem zažil několik velmi dobrých momentů [dva konstruktérské tituly s Fordem], ale tohle je první jezdecký titul, na kterém jsem se podílel."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?