Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, skládá poklonu své posádce, která získala titul mistra světa WRC pro rok 2013. Podle něj sehrál Francouz už klíčovou roli při vývoji Pola R WRC.
Jedním z prvních gratulantů Ogierovi po dojezdu do cíle Power Stage byl Jost Capito. Po návratu do servisu promluvil o svých pocitech: "Je to něco vyjímečného. Profesionalita a chladnokrevnost, kterou ukázali, je neuvěřitelná. Myslím, že nejzajímavější věcí je, že on [Sébastien Ogier] toto auto vyvinul. Když k nám došel, tak neměl s WRC žádné ohromné zkušenosti, ale do vývoje byl zapojen od začátku.
Dojet si s tímto autem pro titul hned v prvním roce je neskutečný mezník. Před startem sezony jsme samozřejmě provedli jistá měření, podle nich jsme měli být schopni bojovat o podia. Prošli jsme snad všemi těžkými soutěžemi a úspěšně. Nevěděli jsme na začátku, jak bude auto spolehlivé nebo třeba jak bude rychlé na rozbité šotlině. Neměli jsme žádné porovnání.
Auto se ukázalo být lepším, než jsme si mysleli. Jezdci odvedli skvělou práci a my udělali méně chyb než ostatní. To konkurenci šokovalo a ta začala dělat chyby. Nebyli v pozici, ve které si mysleli, že budou.
Ogier sehrál hlavní úlohu ve vývoji mistrovského auta, míní Capito
Naše jistota rostla s každou další soutěží, jejich jistota se s každou další soutěží rozplývala. Nedokázal jsem si na začátku představit, že se něco takového stane. V minulosti jsem zažil několik velmi dobrých momentů [dva konstruktérské tituly s Fordem], ale tohle je první jezdecký titul, na kterém jsem se podílel."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?