Včera večer se Volkswagenu povedl 'Meisterstück' - ve své první sezoně získal díky Sébastienu Ogierovi titul mistra světa mezi jezdci. Jak hodnotí samotný jezdec tento počin?
"Jsem přešťastný! Každého na světě bych mohl obejmout. Ten pocit se dá jen velmi těžko popsat slovy. Vyhrát svůj první titul mistra světa ve Francii, to je jako splnění velkého snu. Během posledních pár dní jsem se na to snažil moc nemyslet, abych pak na superspeciálce neudělal nějakou hloupou chybu.
Teď zažívám ohromnou úlevu. Jako malý kluk jsem se svým tátou obdivoval závodní vozy během Rally Monte Carlo v Gapu. A teď jsem já a Julien mistrem světa. To je neskutečné. Vím ale, že rally je týmový sport. Tento úspěch by nebyl možný nebýt skvělého týmu Volkswagen. Musím každému v týmu poděkovat, je jedno jestli je to řidič kamionu, mechanik nebo inženýr. Jedno je jisté, toto oslavíme ve velkém!" řekl včera večer nový mistr světa v automobilových soutěžích, Sébastien Ogier.
První vítězství posádky Ogier-Ingrassia s Polem R WRC přišlo na sněhu ve Švédsku - tedy v soutěži, kde to od nich před sezonou nikdo nečekal.
Jeho navigátor, Julien Ingrassia, dodává: "Je to asi nejlepší den v mém životě - v mé kariéře určitě. Kdyby mi někdo na začátku roku řekl, že já a Sébastien budeme mistry světa ještě několik soutěží před koncem roku, tak bych mu řekl, že se zbláznil. Už před třemi týdny v Austrálii jsme byli zisku titulu blízko, ale teď to vyšlo."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.