V továrních týmech jsou čtyři severští jezdci (dva Finové a dva Norové), jejich dominantou je zcela jasně sníh a šotolina. Jak se jim bude dařit na asfaltu?
Mikko Hirovnen
Pro mnoho lidí může být velmi zajímavá informace, že na předešlých šesti soutěžích, které se odjely na asfaltu, byl Mikko ve všech případech na stupních vítězů. Nikdy však o vítězství přímo nebojoval. Jenže tato stabilita je pro Citroën hodně důležitá: "Zdá se, že se ze mě stává pomalu specialista na asfalt.
Hirvonen má na asfaltu v posledních 6 soutěžích poměrně nečekanou bilanci: 6 umístění na podium
Pokud chceme zůstat ve hře o titul mezi značkami, tak potřebuje získat hodně bodů s oběma vozy. Chtěl bych proto zajet minimálně tak dobře, jako v Německu [3. místo]. Tato rally ale není jednoduchá, různé druhy asfaltů se dost často mění."
Mads Ostberg
Asfalt zcela jistě nepatří mezi oblíbený povrch u Madse Ostberga. Norský mladík by proto byl rád, kdyby získal umístění v TOP5, vloni zde byl také 5. Spolujezdec Ostberga, Jonas Andersson, navíc pojede již svou 100. soutěž v MS: "Musím mu pogratulovat. S ohledem na jeho četná tetování se jedná o velmi dobrého spolujezdce. Má hodně zkušeností a vloni mi na asfaltu hodně pomohl. Doufám, že pro něj zajedu v jeho 100. soutěži dobrý výsledek.
Německo pro nás bylo těžkou soutěží, proto je důležité vzít si z ní co nejvíc a aplikovat to ve Francii. Vloni jsme byli ve Francii o hodně rychlejší než v Německu. Důležitou roli může sehrát také počasí. Pokud by pršelo, na tratích bude hodně bláta. To jsme viděli vloni. Pokud bude hezky, tak to bude super soutěž. Myslím, že na vítězství bude útočit hodně jezdců.
Německo Ostbergovi podle vlastních slov sedí méně než Francie
My se budeme snažit zvládnout všechny zkoušky bez problémů a být v TOP5 nebo výše. Umístění v TOP5 by byl pro nás dobrý výsledek. Uvidíme, jak se bude soutěž vyvíjet."
Jari-Matti Latvala
V Německu Jari-Matti dlouho vedl, pak ale udělal chybu, která jej vyřadila ze soutěže. Nicméně prokázal vzestupnou tendenci svých výkonů na asfaltu, kterou můžeme pozorovat od loňska: "Ve Francii bych se, stejně jako vloni, rád dostal na podium. Francouzská rally se v určitých ohledech podobá té Německé. Jede se na asfaltu, zkoušky mají technicky hodně náročná místa, která ale najednou přecházejí do rychlých pasáží a některé testy se jednou v lese.
Vloni ve Francii Jari-Matti jen těsně podlehl Sébastienu Ogierovi, letos v Německu dlouho vedl
Polo R WRC tedy nastavíme stejně jako v Německu. Jediným rozdílem snad bude trošku tvrdší nastavení tlumičů. Sébastien Loeb pojede naposledy v MS a jeho souboj se Sébastienem Ogierem bude určitě lákadlem pro fanoušky. Pro tým ale stojí v popředí konstruktérský titul, což je i našim cílem a tím se budeme řídit."
Andreas Mikkelsen
Mikkelsen začínal v MS s privátními vozy Ford Focus RS WRC. Pak ale dolehla na jeho otce a hlavního sponzora krize a Andreas se musel vrátit do slabších a levnějších aut. Přes menší okliku se dostal ke Škodě UK a seriálu IRC, který se jezdil primárně na asfaltu. Tyto zkušenosti by se mu teď mohly hodit. Navíc v Německu nemohl kvůli zranění spolujezdce startovat, jak tedy dopadne jeho první rally s Polem R WRC na asfaltu?
"Do Francie se hodně těším. Vloni jsme dlouho sváděli krásný duel ve Fabiích S2000 se Sébastienem Ogierem. Pak mě ale zastavil problém s motorem. Těším se na to, jak to dopadne letos. Jenže pro mě se jedná o první start s Polem R WRC na asfaltu vůbec. V Německu jsem kvůli zranění Mikky nemohl jet.
Z IRC má Andreas s afaltem bohaté zkušenosti, což dokázal vloni ve Francii krásným soubojem s Ogierem
Ve Francii už jsem jel dvakrát, rychlé asfaltové tratě mi docela sedí. Řekl bych, že ve Francii se jezdí ještě o trošku rychleji než v Německu. Navíc, když zaprší, tak je trať extrémně kluzká. Mým cílem je získat co nejvíc zkušeností s Polem R WRC na asfaltu, tudíž odjet co nejvíc kilometrů. Proto nepojedu hned od začátku na maximum, ale zkusím najít dobrý rytmus."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.