"Roztají Seveřané" na francouzském asfaltu?

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. října 2013 11:15
Sdílej:

V továrních týmech jsou čtyři severští jezdci (dva Finové a dva Norové), jejich dominantou je zcela jasně sníh a šotolina. Jak se jim bude dařit na asfaltu?

Mikko Hirovnen

Pro mnoho lidí může být velmi zajímavá informace, že na předešlých šesti soutěžích, které se odjely na asfaltu, byl Mikko ve všech případech na stupních vítězů. Nikdy však o vítězství přímo nebojoval. Jenže tato stabilita je pro Citroën hodně důležitá: "Zdá se, že se ze mě stává pomalu specialista na asfalt.

Hirvonen má na asfaltu v posledních 6 soutěžích poměrně nečekanou bilanci: 6 umístění na podium

Pokud chceme zůstat ve hře o titul mezi značkami, tak potřebuje získat hodně bodů s oběma vozy. Chtěl bych proto zajet minimálně tak dobře, jako v Německu [3. místo]. Tato rally ale není jednoduchá, různé druhy asfaltů se dost často mění."

Mads Ostberg

Asfalt zcela jistě nepatří mezi oblíbený povrch u Madse Ostberga. Norský mladík by proto byl rád, kdyby získal umístění v TOP5, vloni zde byl také 5. Spolujezdec Ostberga, Jonas Andersson, navíc pojede již svou 100. soutěž v MS: "Musím mu pogratulovat. S ohledem na jeho četná tetování se jedná o velmi dobrého spolujezdce. Má hodně zkušeností a vloni mi na asfaltu hodně pomohl. Doufám, že pro něj zajedu v jeho 100. soutěži dobrý výsledek.

Německo pro nás bylo těžkou soutěží, proto je důležité vzít si z ní co nejvíc a aplikovat to ve Francii. Vloni jsme byli ve Francii o hodně rychlejší než v Německu. Důležitou roli může sehrát také počasí. Pokud by pršelo, na tratích bude hodně bláta. To jsme viděli vloni. Pokud bude hezky, tak to bude super soutěž. Myslím, že na vítězství bude útočit hodně jezdců.

Německo Ostbergovi podle vlastních slov sedí méně než Francie

My se budeme snažit zvládnout všechny zkoušky bez problémů a být v TOP5 nebo výše. Umístění v TOP5 by byl pro nás dobrý výsledek. Uvidíme, jak se bude soutěž vyvíjet."

Jari-Matti Latvala

V Německu Jari-Matti dlouho vedl, pak ale udělal chybu, která jej vyřadila ze soutěže. Nicméně prokázal vzestupnou tendenci svých výkonů na asfaltu, kterou můžeme pozorovat od loňska: "Ve Francii bych se, stejně jako vloni, rád dostal na podium. Francouzská rally se v určitých ohledech podobá té Německé. Jede se na asfaltu, zkoušky mají technicky hodně náročná místa, která ale najednou přecházejí do rychlých pasáží a některé testy se jednou v lese.

Vloni ve Francii Jari-Matti jen těsně podlehl Sébastienu Ogierovi, letos v Německu dlouho vedl

Polo R WRC tedy nastavíme stejně jako v Německu. Jediným rozdílem snad bude trošku tvrdší nastavení tlumičů. Sébastien Loeb pojede naposledy v MS a jeho souboj se Sébastienem Ogierem bude určitě lákadlem pro fanoušky. Pro tým ale stojí v popředí konstruktérský titul, což je i našim cílem a tím se budeme řídit."

Andreas Mikkelsen

Mikkelsen začínal v MS s privátními vozy Ford Focus RS WRC. Pak ale dolehla na jeho otce a hlavního sponzora krize a Andreas se musel vrátit do slabších a levnějších aut. Přes menší okliku se dostal ke Škodě UK a seriálu IRC, který se jezdil primárně na asfaltu. Tyto zkušenosti by se mu teď mohly hodit. Navíc v Německu nemohl kvůli zranění spolujezdce startovat, jak tedy dopadne jeho první rally s Polem R WRC na asfaltu?

"Do Francie se hodně těším. Vloni jsme dlouho sváděli krásný duel ve Fabiích S2000 se Sébastienem Ogierem. Pak mě ale zastavil problém s motorem. Těším se na to, jak to dopadne letos. Jenže pro mě se jedná o první start s Polem R WRC na asfaltu vůbec. V Německu jsem kvůli zranění Mikky nemohl jet.

Z IRC má Andreas s afaltem bohaté zkušenosti, což dokázal vloni ve Francii krásným soubojem s Ogierem

Ve Francii už jsem jel dvakrát, rychlé asfaltové tratě mi docela sedí. Řekl bych, že ve Francii se jezdí ještě o trošku rychleji než v Německu. Navíc, když zaprší, tak je trať extrémně kluzká. Mým cílem je získat co nejvíc zkušeností s Polem R WRC na asfaltu, tudíž odjet co nejvíc kilometrů. Proto nepojedu hned od začátku na maximum, ale zkusím najít dobrý rytmus."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.