"Roztají Seveřané" na francouzském asfaltu?

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. října 2013 11:15
Sdílej:

V továrních týmech jsou čtyři severští jezdci (dva Finové a dva Norové), jejich dominantou je zcela jasně sníh a šotolina. Jak se jim bude dařit na asfaltu?

Mikko Hirovnen

Pro mnoho lidí může být velmi zajímavá informace, že na předešlých šesti soutěžích, které se odjely na asfaltu, byl Mikko ve všech případech na stupních vítězů. Nikdy však o vítězství přímo nebojoval. Jenže tato stabilita je pro Citroën hodně důležitá: "Zdá se, že se ze mě stává pomalu specialista na asfalt.

Hirvonen má na asfaltu v posledních 6 soutěžích poměrně nečekanou bilanci: 6 umístění na podium

Pokud chceme zůstat ve hře o titul mezi značkami, tak potřebuje získat hodně bodů s oběma vozy. Chtěl bych proto zajet minimálně tak dobře, jako v Německu [3. místo]. Tato rally ale není jednoduchá, různé druhy asfaltů se dost často mění."

Mads Ostberg

Asfalt zcela jistě nepatří mezi oblíbený povrch u Madse Ostberga. Norský mladík by proto byl rád, kdyby získal umístění v TOP5, vloni zde byl také 5. Spolujezdec Ostberga, Jonas Andersson, navíc pojede již svou 100. soutěž v MS: "Musím mu pogratulovat. S ohledem na jeho četná tetování se jedná o velmi dobrého spolujezdce. Má hodně zkušeností a vloni mi na asfaltu hodně pomohl. Doufám, že pro něj zajedu v jeho 100. soutěži dobrý výsledek.

Německo pro nás bylo těžkou soutěží, proto je důležité vzít si z ní co nejvíc a aplikovat to ve Francii. Vloni jsme byli ve Francii o hodně rychlejší než v Německu. Důležitou roli může sehrát také počasí. Pokud by pršelo, na tratích bude hodně bláta. To jsme viděli vloni. Pokud bude hezky, tak to bude super soutěž. Myslím, že na vítězství bude útočit hodně jezdců.

Německo Ostbergovi podle vlastních slov sedí méně než Francie

My se budeme snažit zvládnout všechny zkoušky bez problémů a být v TOP5 nebo výše. Umístění v TOP5 by byl pro nás dobrý výsledek. Uvidíme, jak se bude soutěž vyvíjet."

Jari-Matti Latvala

V Německu Jari-Matti dlouho vedl, pak ale udělal chybu, která jej vyřadila ze soutěže. Nicméně prokázal vzestupnou tendenci svých výkonů na asfaltu, kterou můžeme pozorovat od loňska: "Ve Francii bych se, stejně jako vloni, rád dostal na podium. Francouzská rally se v určitých ohledech podobá té Německé. Jede se na asfaltu, zkoušky mají technicky hodně náročná místa, která ale najednou přecházejí do rychlých pasáží a některé testy se jednou v lese.

Vloni ve Francii Jari-Matti jen těsně podlehl Sébastienu Ogierovi, letos v Německu dlouho vedl

Polo R WRC tedy nastavíme stejně jako v Německu. Jediným rozdílem snad bude trošku tvrdší nastavení tlumičů. Sébastien Loeb pojede naposledy v MS a jeho souboj se Sébastienem Ogierem bude určitě lákadlem pro fanoušky. Pro tým ale stojí v popředí konstruktérský titul, což je i našim cílem a tím se budeme řídit."

Andreas Mikkelsen

Mikkelsen začínal v MS s privátními vozy Ford Focus RS WRC. Pak ale dolehla na jeho otce a hlavního sponzora krize a Andreas se musel vrátit do slabších a levnějších aut. Přes menší okliku se dostal ke Škodě UK a seriálu IRC, který se jezdil primárně na asfaltu. Tyto zkušenosti by se mu teď mohly hodit. Navíc v Německu nemohl kvůli zranění spolujezdce startovat, jak tedy dopadne jeho první rally s Polem R WRC na asfaltu?

"Do Francie se hodně těším. Vloni jsme dlouho sváděli krásný duel ve Fabiích S2000 se Sébastienem Ogierem. Pak mě ale zastavil problém s motorem. Těším se na to, jak to dopadne letos. Jenže pro mě se jedná o první start s Polem R WRC na asfaltu vůbec. V Německu jsem kvůli zranění Mikky nemohl jet.

Z IRC má Andreas s afaltem bohaté zkušenosti, což dokázal vloni ve Francii krásným soubojem s Ogierem

Ve Francii už jsem jel dvakrát, rychlé asfaltové tratě mi docela sedí. Řekl bych, že ve Francii se jezdí ještě o trošku rychleji než v Německu. Navíc, když zaprší, tak je trať extrémně kluzká. Mým cílem je získat co nejvíc zkušeností s Polem R WRC na asfaltu, tudíž odjet co nejvíc kilometrů. Proto nepojedu hned od začátku na maximum, ale zkusím najít dobrý rytmus."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.