V továrních týmech jsou čtyři severští jezdci (dva Finové a dva Norové), jejich dominantou je zcela jasně sníh a šotolina. Jak se jim bude dařit na asfaltu?
Mikko Hirovnen
Pro mnoho lidí může být velmi zajímavá informace, že na předešlých šesti soutěžích, které se odjely na asfaltu, byl Mikko ve všech případech na stupních vítězů. Nikdy však o vítězství přímo nebojoval. Jenže tato stabilita je pro Citroën hodně důležitá: "Zdá se, že se ze mě stává pomalu specialista na asfalt.
Hirvonen má na asfaltu v posledních 6 soutěžích poměrně nečekanou bilanci: 6 umístění na podium
Pokud chceme zůstat ve hře o titul mezi značkami, tak potřebuje získat hodně bodů s oběma vozy. Chtěl bych proto zajet minimálně tak dobře, jako v Německu [3. místo]. Tato rally ale není jednoduchá, různé druhy asfaltů se dost často mění."
Mads Ostberg
Asfalt zcela jistě nepatří mezi oblíbený povrch u Madse Ostberga. Norský mladík by proto byl rád, kdyby získal umístění v TOP5, vloni zde byl také 5. Spolujezdec Ostberga, Jonas Andersson, navíc pojede již svou 100. soutěž v MS: "Musím mu pogratulovat. S ohledem na jeho četná tetování se jedná o velmi dobrého spolujezdce. Má hodně zkušeností a vloni mi na asfaltu hodně pomohl. Doufám, že pro něj zajedu v jeho 100. soutěži dobrý výsledek.
Německo pro nás bylo těžkou soutěží, proto je důležité vzít si z ní co nejvíc a aplikovat to ve Francii. Vloni jsme byli ve Francii o hodně rychlejší než v Německu. Důležitou roli může sehrát také počasí. Pokud by pršelo, na tratích bude hodně bláta. To jsme viděli vloni. Pokud bude hezky, tak to bude super soutěž. Myslím, že na vítězství bude útočit hodně jezdců.
Německo Ostbergovi podle vlastních slov sedí méně než Francie
My se budeme snažit zvládnout všechny zkoušky bez problémů a být v TOP5 nebo výše. Umístění v TOP5 by byl pro nás dobrý výsledek. Uvidíme, jak se bude soutěž vyvíjet."
Jari-Matti Latvala
V Německu Jari-Matti dlouho vedl, pak ale udělal chybu, která jej vyřadila ze soutěže. Nicméně prokázal vzestupnou tendenci svých výkonů na asfaltu, kterou můžeme pozorovat od loňska: "Ve Francii bych se, stejně jako vloni, rád dostal na podium. Francouzská rally se v určitých ohledech podobá té Německé. Jede se na asfaltu, zkoušky mají technicky hodně náročná místa, která ale najednou přecházejí do rychlých pasáží a některé testy se jednou v lese.
Vloni ve Francii Jari-Matti jen těsně podlehl Sébastienu Ogierovi, letos v Německu dlouho vedl
Polo R WRC tedy nastavíme stejně jako v Německu. Jediným rozdílem snad bude trošku tvrdší nastavení tlumičů. Sébastien Loeb pojede naposledy v MS a jeho souboj se Sébastienem Ogierem bude určitě lákadlem pro fanoušky. Pro tým ale stojí v popředí konstruktérský titul, což je i našim cílem a tím se budeme řídit."
Andreas Mikkelsen
Mikkelsen začínal v MS s privátními vozy Ford Focus RS WRC. Pak ale dolehla na jeho otce a hlavního sponzora krize a Andreas se musel vrátit do slabších a levnějších aut. Přes menší okliku se dostal ke Škodě UK a seriálu IRC, který se jezdil primárně na asfaltu. Tyto zkušenosti by se mu teď mohly hodit. Navíc v Německu nemohl kvůli zranění spolujezdce startovat, jak tedy dopadne jeho první rally s Polem R WRC na asfaltu?
"Do Francie se hodně těším. Vloni jsme dlouho sváděli krásný duel ve Fabiích S2000 se Sébastienem Ogierem. Pak mě ale zastavil problém s motorem. Těším se na to, jak to dopadne letos. Jenže pro mě se jedná o první start s Polem R WRC na asfaltu vůbec. V Německu jsem kvůli zranění Mikky nemohl jet.
Z IRC má Andreas s afaltem bohaté zkušenosti, což dokázal vloni ve Francii krásným soubojem s Ogierem
Ve Francii už jsem jel dvakrát, rychlé asfaltové tratě mi docela sedí. Řekl bych, že ve Francii se jezdí ještě o trošku rychleji než v Německu. Navíc, když zaprší, tak je trať extrémně kluzká. Mým cílem je získat co nejvíc zkušeností s Polem R WRC na asfaltu, tudíž odjet co nejvíc kilometrů. Proto nepojedu hned od začátku na maximum, ale zkusím najít dobrý rytmus."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?