Při zpětném pohledu se zdá až úsměvné, že vítěz 78 soutěží WRC a 9 násobný mistr světa, Sébastien Loeb, musel někdy žádat o to, aby mu dal někdo šanci závodit. Ovšem opak je pravdou.
Pokud se vrátíme do minulosti, psal se rok 2001, tak právě zde bychom našli onen okamžik, o kterém se bavíme. Tehdy 28 letý francouzský jezdec, který posléze ovládl světovou scénu na více jak dekádu, rozesílal faxem svůj životopis všem týmům s prosbou o sedačku.
Jenže pak přišla Rally San Remo a vše bylo jinak. Sébastien Loeb vypráví svůj příběh na stránce Citroënu: "Ve Francouzském šampionátu i J-WRC jsem se dostal na vrchol. Pak mi dal šanci Guy Fréquelin - dostal jsem poprvé možnost jet s Xsarou WRC továrního týmu podnik MS.
Abych byl upřímný, doufal jsem v dobrý výsledek. Během testů jsem více méně dosahoval časů jako Bug [Filipe Bugalski]. Po první zkoušce jsem byl 4 vteřiny za čelem soutěže a přitom jsem na to opravdu netlačil. Takže i přesto, že jsem si věřil, tohle bylo příjemným překvapením!" vzpomíná legendární pilot.
Spojení Loeb a Citroën Xsara WRC prostě fungovalo hned od začátku
"Konec soutěže se nám fenomenálně povedl, dokončili jsme hned za Panizzim. Před touto soutěží jsem obesílal značky faxem, abych jim připoměl, že jsem volný. Po San Remu se to změnilo. Každý mi volal a snažil se se mnou podepsat smlouvu.
Od Citroënu jsem sice dostal nabídku jen na půlku sezony 2002, přesto jsem ji vzal. Chtěl jsem zůstat u Citroënu. No a myslím, že to bylo dobré rozhodnutí!" líčí Seb. V roce 2002 se jelo 14 soutěží, Loeb s Elenou startovali v 9. V Německu si na svoje konto připsali svoje první vítězství v kariéře ve WRC a nakonec obsadili 10. příčku v tabulce jezdců.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?