Když Sébastien Loeb rozesílal faxy, aby ho někdo angažoval

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Citroën Sport
iM2 28. září 2013 20:51
Sdílej:

Při zpětném pohledu se zdá až úsměvné, že vítěz 78 soutěží WRC a 9 násobný mistr světa, Sébastien Loeb, musel někdy žádat o to, aby mu dal někdo šanci závodit. Ovšem opak je pravdou.

Pokud se vrátíme do minulosti, psal se rok 2001, tak právě zde bychom našli onen okamžik, o kterém se bavíme. Tehdy 28 letý francouzský jezdec, který posléze ovládl světovou scénu na více jak dekádu, rozesílal faxem svůj životopis všem týmům s prosbou o sedačku. 

Jenže pak přišla Rally San Remo a vše bylo jinak. Sébastien Loeb vypráví svůj příběh na stránce Citroënu: "Ve Francouzském šampionátu i J-WRC jsem se dostal na vrchol. Pak mi dal šanci Guy Fréquelin - dostal jsem poprvé možnost jet s Xsarou WRC továrního týmu podnik MS.

Abych byl upřímný, doufal jsem v dobrý výsledek. Během testů jsem více méně dosahoval časů jako Bug [Filipe Bugalski]. Po první zkoušce jsem byl 4 vteřiny za čelem soutěže a přitom jsem na to opravdu netlačil. Takže i přesto, že jsem si věřil, tohle bylo příjemným překvapením!" vzpomíná legendární pilot.

Spojení Loeb a Citroën Xsara WRC prostě fungovalo hned od začátku

"Konec soutěže se nám fenomenálně povedl, dokončili jsme hned za Panizzim. Před touto soutěží jsem obesílal značky faxem, abych jim připoměl, že jsem volný. Po San Remu se to změnilo. Každý mi volal a snažil se se mnou podepsat smlouvu. 

Od Citroënu jsem sice dostal nabídku jen na půlku sezony 2002, přesto jsem ji vzal. Chtěl jsem zůstat u Citroënu. No a myslím, že to bylo dobré rozhodnutí!" líčí Seb. V roce 2002 se jelo 14 soutěží, Loeb s Elenou startovali v 9. V Německu si na svoje konto připsali svoje první vítězství v kariéře ve WRC a nakonec obsadili 10. příčku v tabulce jezdců.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?