Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler získali pro značku ŠKODA s předstihem titul mistrů Evropy.
Nezávisle na výsledku probíhající Rally Chorvatsko, ve které jsou po prvním dni opět ve vedení, jsou oba Češi nedostižně v čele hodnocení jezdců a spolujezdců FIA ERC 2013*.
Jan Kopecký, pilot vozu ŠKODA Fabia Super 2000, je prvním Čechem, který zvítězil v absolutním hodnocení evropského rallyového šampionátu. „Tímto titulem se splnil můj velký životní sen. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu ŠKODA Motorsport za grandiózní práci po celou sezonu“, říká Kopecký, který už nemůže být v hodnocení letošní sezony ERC dostižen.
Po čtyřech druhých místech v Intercontinental Rally Challenge (IRC) v letech 2009 až 2012 je titul mistra Evropy vrcholem kariéry 31letého jezdce. Kopecký se tím zařadil po bok legend jako Němec Walter Röhrl či Ital Miki Biasion. Také Pavel Dresler už nemůže být v hodnocení spolujezdců dostižen. „Je to můj životní triumf a skvělá korunovace perfektního období v týmu ŠKODA Motorsport“, říká Dresler.
Jako vynikající úspěch celého týmu ŠKODA Motorsport hodnotí zisk titulu také jeho šéf Michal Hrabánek: „Triumfem v evropském šampionátu jsme přidali další velký úspěch do životopisu projektu ŠKODA Fabia Super 2000. Celý tým pracoval tvrdě po celou sezonu, abychom dosáhli tohoto cíle, a toto je pro všechny sladká odměna. Opět jsme potvrdili kvality vozu Fabia Super 2000 a technické kompetence značky ŠKODA.“
Kopecký jel s prototypem vozu ŠKODA Fabia Super 2000 poprvé v roce 2008 mimo jiné jako předjezdec na Barum Rally ve Zlíně a na rally v San Remu. Pět let poté sklízí ŠKODA a její pilot ovoce své práce. Jan Kopecký startoval poprvé za tým ŠKODA Motorsport v roce 2003, od roku 2008 je továrním pilotem a nyní evropským šampionem. Michal Hrabánek dodává: „Z celého srdce gratuluji oběma jezdcům k jejich životnímu úspěchu.“
Titul ERC je zaslouženou odměnou za obdivuhodnou sezónu dua Kopecký/Dresler ve voze ŠKODA Fabia Super 2000. V dosavadních sedmi ERC startech stanuli oba sedmkrát na pódiu. Vrcholem bylo vítězství na domácí Barum Rally ve Zlíně. K tomu slavili triumf na soutěžích v Rakousku, na Kanárských a Azorských ostrovech a v Rumunsku. Kopecký s Dreslerem přitom vítězili na všech površích – od sněhu, přes šotolinu až po asfalt.
40. ročník Rally Chorvatsko sestává ze 14 rychlostních zkoušek a 239,12 soutěžních kilometrů na kluzkém asfaltu. Centrum soutěže je při jubilejním ročníku na pobřeží Jaderského moře ve městě Poreč. Loni zvítězil v Chorvatsku bývalý tovární pilot ŠKODA Motorsportu Fin Juho Hänninen na své cestě za pozdějším titulem mistra Evropy.
*zisk evropského titulu je ovšem podmíněn také potvrzením FIA
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.