Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler získali pro značku ŠKODA s předstihem titul mistrů Evropy.
Nezávisle na výsledku probíhající Rally Chorvatsko, ve které jsou po prvním dni opět ve vedení, jsou oba Češi nedostižně v čele hodnocení jezdců a spolujezdců FIA ERC 2013*.
Jan Kopecký, pilot vozu ŠKODA Fabia Super 2000, je prvním Čechem, který zvítězil v absolutním hodnocení evropského rallyového šampionátu. „Tímto titulem se splnil můj velký životní sen. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu ŠKODA Motorsport za grandiózní práci po celou sezonu“, říká Kopecký, který už nemůže být v hodnocení letošní sezony ERC dostižen.
Po čtyřech druhých místech v Intercontinental Rally Challenge (IRC) v letech 2009 až 2012 je titul mistra Evropy vrcholem kariéry 31letého jezdce. Kopecký se tím zařadil po bok legend jako Němec Walter Röhrl či Ital Miki Biasion. Také Pavel Dresler už nemůže být v hodnocení spolujezdců dostižen. „Je to můj životní triumf a skvělá korunovace perfektního období v týmu ŠKODA Motorsport“, říká Dresler.
Jako vynikající úspěch celého týmu ŠKODA Motorsport hodnotí zisk titulu také jeho šéf Michal Hrabánek: „Triumfem v evropském šampionátu jsme přidali další velký úspěch do životopisu projektu ŠKODA Fabia Super 2000. Celý tým pracoval tvrdě po celou sezonu, abychom dosáhli tohoto cíle, a toto je pro všechny sladká odměna. Opět jsme potvrdili kvality vozu Fabia Super 2000 a technické kompetence značky ŠKODA.“
Kopecký jel s prototypem vozu ŠKODA Fabia Super 2000 poprvé v roce 2008 mimo jiné jako předjezdec na Barum Rally ve Zlíně a na rally v San Remu. Pět let poté sklízí ŠKODA a její pilot ovoce své práce. Jan Kopecký startoval poprvé za tým ŠKODA Motorsport v roce 2003, od roku 2008 je továrním pilotem a nyní evropským šampionem. Michal Hrabánek dodává: „Z celého srdce gratuluji oběma jezdcům k jejich životnímu úspěchu.“
Titul ERC je zaslouženou odměnou za obdivuhodnou sezónu dua Kopecký/Dresler ve voze ŠKODA Fabia Super 2000. V dosavadních sedmi ERC startech stanuli oba sedmkrát na pódiu. Vrcholem bylo vítězství na domácí Barum Rally ve Zlíně. K tomu slavili triumf na soutěžích v Rakousku, na Kanárských a Azorských ostrovech a v Rumunsku. Kopecký s Dreslerem přitom vítězili na všech površích – od sněhu, přes šotolinu až po asfalt.
40. ročník Rally Chorvatsko sestává ze 14 rychlostních zkoušek a 239,12 soutěžních kilometrů na kluzkém asfaltu. Centrum soutěže je při jubilejním ročníku na pobřeží Jaderského moře ve městě Poreč. Loni zvítězil v Chorvatsku bývalý tovární pilot ŠKODA Motorsportu Fin Juho Hänninen na své cestě za pozdějším titulem mistra Evropy.
*zisk evropského titulu je ovšem podmíněn také potvrzením FIA
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.