Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler získali pro značku ŠKODA s předstihem titul mistrů Evropy.
Nezávisle na výsledku probíhající Rally Chorvatsko, ve které jsou po prvním dni opět ve vedení, jsou oba Češi nedostižně v čele hodnocení jezdců a spolujezdců FIA ERC 2013*.
Jan Kopecký, pilot vozu ŠKODA Fabia Super 2000, je prvním Čechem, který zvítězil v absolutním hodnocení evropského rallyového šampionátu. „Tímto titulem se splnil můj velký životní sen. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu ŠKODA Motorsport za grandiózní práci po celou sezonu“, říká Kopecký, který už nemůže být v hodnocení letošní sezony ERC dostižen.
Po čtyřech druhých místech v Intercontinental Rally Challenge (IRC) v letech 2009 až 2012 je titul mistra Evropy vrcholem kariéry 31letého jezdce. Kopecký se tím zařadil po bok legend jako Němec Walter Röhrl či Ital Miki Biasion. Také Pavel Dresler už nemůže být v hodnocení spolujezdců dostižen. „Je to můj životní triumf a skvělá korunovace perfektního období v týmu ŠKODA Motorsport“, říká Dresler.
Jako vynikající úspěch celého týmu ŠKODA Motorsport hodnotí zisk titulu také jeho šéf Michal Hrabánek: „Triumfem v evropském šampionátu jsme přidali další velký úspěch do životopisu projektu ŠKODA Fabia Super 2000. Celý tým pracoval tvrdě po celou sezonu, abychom dosáhli tohoto cíle, a toto je pro všechny sladká odměna. Opět jsme potvrdili kvality vozu Fabia Super 2000 a technické kompetence značky ŠKODA.“
Kopecký jel s prototypem vozu ŠKODA Fabia Super 2000 poprvé v roce 2008 mimo jiné jako předjezdec na Barum Rally ve Zlíně a na rally v San Remu. Pět let poté sklízí ŠKODA a její pilot ovoce své práce. Jan Kopecký startoval poprvé za tým ŠKODA Motorsport v roce 2003, od roku 2008 je továrním pilotem a nyní evropským šampionem. Michal Hrabánek dodává: „Z celého srdce gratuluji oběma jezdcům k jejich životnímu úspěchu.“
Titul ERC je zaslouženou odměnou za obdivuhodnou sezónu dua Kopecký/Dresler ve voze ŠKODA Fabia Super 2000. V dosavadních sedmi ERC startech stanuli oba sedmkrát na pódiu. Vrcholem bylo vítězství na domácí Barum Rally ve Zlíně. K tomu slavili triumf na soutěžích v Rakousku, na Kanárských a Azorských ostrovech a v Rumunsku. Kopecký s Dreslerem přitom vítězili na všech površích – od sněhu, přes šotolinu až po asfalt.
40. ročník Rally Chorvatsko sestává ze 14 rychlostních zkoušek a 239,12 soutěžních kilometrů na kluzkém asfaltu. Centrum soutěže je při jubilejním ročníku na pobřeží Jaderského moře ve městě Poreč. Loni zvítězil v Chorvatsku bývalý tovární pilot ŠKODA Motorsportu Fin Juho Hänninen na své cestě za pozdějším titulem mistra Evropy.
*zisk evropského titulu je ovšem podmíněn také potvrzením FIA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?