Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler získali pro značku ŠKODA s předstihem titul mistrů Evropy.
Nezávisle na výsledku probíhající Rally Chorvatsko, ve které jsou po prvním dni opět ve vedení, jsou oba Češi nedostižně v čele hodnocení jezdců a spolujezdců FIA ERC 2013*.
Jan Kopecký, pilot vozu ŠKODA Fabia Super 2000, je prvním Čechem, který zvítězil v absolutním hodnocení evropského rallyového šampionátu. „Tímto titulem se splnil můj velký životní sen. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu ŠKODA Motorsport za grandiózní práci po celou sezonu“, říká Kopecký, který už nemůže být v hodnocení letošní sezony ERC dostižen.
Po čtyřech druhých místech v Intercontinental Rally Challenge (IRC) v letech 2009 až 2012 je titul mistra Evropy vrcholem kariéry 31letého jezdce. Kopecký se tím zařadil po bok legend jako Němec Walter Röhrl či Ital Miki Biasion. Také Pavel Dresler už nemůže být v hodnocení spolujezdců dostižen. „Je to můj životní triumf a skvělá korunovace perfektního období v týmu ŠKODA Motorsport“, říká Dresler.
Jako vynikající úspěch celého týmu ŠKODA Motorsport hodnotí zisk titulu také jeho šéf Michal Hrabánek: „Triumfem v evropském šampionátu jsme přidali další velký úspěch do životopisu projektu ŠKODA Fabia Super 2000. Celý tým pracoval tvrdě po celou sezonu, abychom dosáhli tohoto cíle, a toto je pro všechny sladká odměna. Opět jsme potvrdili kvality vozu Fabia Super 2000 a technické kompetence značky ŠKODA.“
Kopecký jel s prototypem vozu ŠKODA Fabia Super 2000 poprvé v roce 2008 mimo jiné jako předjezdec na Barum Rally ve Zlíně a na rally v San Remu. Pět let poté sklízí ŠKODA a její pilot ovoce své práce. Jan Kopecký startoval poprvé za tým ŠKODA Motorsport v roce 2003, od roku 2008 je továrním pilotem a nyní evropským šampionem. Michal Hrabánek dodává: „Z celého srdce gratuluji oběma jezdcům k jejich životnímu úspěchu.“
Titul ERC je zaslouženou odměnou za obdivuhodnou sezónu dua Kopecký/Dresler ve voze ŠKODA Fabia Super 2000. V dosavadních sedmi ERC startech stanuli oba sedmkrát na pódiu. Vrcholem bylo vítězství na domácí Barum Rally ve Zlíně. K tomu slavili triumf na soutěžích v Rakousku, na Kanárských a Azorských ostrovech a v Rumunsku. Kopecký s Dreslerem přitom vítězili na všech površích – od sněhu, přes šotolinu až po asfalt.
40. ročník Rally Chorvatsko sestává ze 14 rychlostních zkoušek a 239,12 soutěžních kilometrů na kluzkém asfaltu. Centrum soutěže je při jubilejním ročníku na pobřeží Jaderského moře ve městě Poreč. Loni zvítězil v Chorvatsku bývalý tovární pilot ŠKODA Motorsportu Fin Juho Hänninen na své cestě za pozdějším titulem mistra Evropy.
*zisk evropského titulu je ovšem podmíněn také potvrzením FIA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?