Malcolm Wilson bojuje za to, aby M-Sport zůstal i nadále součástí MS v rally. Jednou věcí je samozřejmě sehnat potřebný finanční obnos pro provoz týmu, tou druhou je ale udržet krok ve vývoji s ostatními. Od roku 2015 však mohou nastat horší časy.
V příštím roce nedojde k žádné nové homologaci vozů kategorie WRC. O tom jsme byli informováni ještě před letní přestávkou. "Je to pro nás velká pomoc a správný krok pro MS. Myslím, že kdyby to tak nebylo a Volkswagen by přišel s novým autem, tak by to WRC pravděpodobně zničilo. Je bez debaty, že to bylo správné rozhodnutí," říká Malcolm Wilson a naráží tak na obdobně napjatou finanční situaci u konkurence.
Je jasné, že po tomto rozhodnutí se lidem u M-Sportu a Citroënu lépe dýchá, ale už pro rok 2015 musí najít nějaké jiné řešení. Tehdy totiž bude moci Hyundai a VW nasadit vylepšené verze jejich speciálů. "Momentálně se koncentruji napřed na rok 2014, zde toho máme hodně co dělat. Co příjde potom, je stále ještě poměrně daleko," říká Wilson, který doufá, že M-Sport bude moci s podporou Fordu postavit nové auto.
"WRC je projektem prezentace. Pro M-Sport je důležité, aby ukázal konkurenceschopnost firmy. I když aktuálně nic nevím o tom, co bude v roce 2014 a už vůbec ne o tom, co bude v roce 2015, tak si myslím, že M-Sport bude i v budoucnosti nabízet auto ve špičkové kategorii."
Současně již začaly, jak jsme vás informovali ve zprávách ve zkratce, testy modifikované Fiesty pro rok 2014. Auto dostane, stejně jako verze R5, novou masku v souladu se sériovým modelem. Facelift měl přijít již zkraje roku, ale vše se nějak opozdilo.
Video z testů modernizované zbraně M-Sportu:
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.