Malcolm Wilson bojuje za to, aby M-Sport zůstal i nadále součástí MS v rally. Jednou věcí je samozřejmě sehnat potřebný finanční obnos pro provoz týmu, tou druhou je ale udržet krok ve vývoji s ostatními. Od roku 2015 však mohou nastat horší časy.
V příštím roce nedojde k žádné nové homologaci vozů kategorie WRC. O tom jsme byli informováni ještě před letní přestávkou. "Je to pro nás velká pomoc a správný krok pro MS. Myslím, že kdyby to tak nebylo a Volkswagen by přišel s novým autem, tak by to WRC pravděpodobně zničilo. Je bez debaty, že to bylo správné rozhodnutí," říká Malcolm Wilson a naráží tak na obdobně napjatou finanční situaci u konkurence.
Je jasné, že po tomto rozhodnutí se lidem u M-Sportu a Citroënu lépe dýchá, ale už pro rok 2015 musí najít nějaké jiné řešení. Tehdy totiž bude moci Hyundai a VW nasadit vylepšené verze jejich speciálů. "Momentálně se koncentruji napřed na rok 2014, zde toho máme hodně co dělat. Co příjde potom, je stále ještě poměrně daleko," říká Wilson, který doufá, že M-Sport bude moci s podporou Fordu postavit nové auto.
"WRC je projektem prezentace. Pro M-Sport je důležité, aby ukázal konkurenceschopnost firmy. I když aktuálně nic nevím o tom, co bude v roce 2014 a už vůbec ne o tom, co bude v roce 2015, tak si myslím, že M-Sport bude i v budoucnosti nabízet auto ve špičkové kategorii."
Současně již začaly, jak jsme vás informovali ve zprávách ve zkratce, testy modifikované Fiesty pro rok 2014. Auto dostane, stejně jako verze R5, novou masku v souladu se sériovým modelem. Facelift měl přijít již zkraje roku, ale vše se nějak opozdilo.
Video z testů modernizované zbraně M-Sportu:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?