Malcolm Wilson bojuje za to, aby M-Sport zůstal i nadále součástí MS v rally. Jednou věcí je samozřejmě sehnat potřebný finanční obnos pro provoz týmu, tou druhou je ale udržet krok ve vývoji s ostatními. Od roku 2015 však mohou nastat horší časy.
V příštím roce nedojde k žádné nové homologaci vozů kategorie WRC. O tom jsme byli informováni ještě před letní přestávkou. "Je to pro nás velká pomoc a správný krok pro MS. Myslím, že kdyby to tak nebylo a Volkswagen by přišel s novým autem, tak by to WRC pravděpodobně zničilo. Je bez debaty, že to bylo správné rozhodnutí," říká Malcolm Wilson a naráží tak na obdobně napjatou finanční situaci u konkurence.
Je jasné, že po tomto rozhodnutí se lidem u M-Sportu a Citroënu lépe dýchá, ale už pro rok 2015 musí najít nějaké jiné řešení. Tehdy totiž bude moci Hyundai a VW nasadit vylepšené verze jejich speciálů. "Momentálně se koncentruji napřed na rok 2014, zde toho máme hodně co dělat. Co příjde potom, je stále ještě poměrně daleko," říká Wilson, který doufá, že M-Sport bude moci s podporou Fordu postavit nové auto.
"WRC je projektem prezentace. Pro M-Sport je důležité, aby ukázal konkurenceschopnost firmy. I když aktuálně nic nevím o tom, co bude v roce 2014 a už vůbec ne o tom, co bude v roce 2015, tak si myslím, že M-Sport bude i v budoucnosti nabízet auto ve špičkové kategorii."
Současně již začaly, jak jsme vás informovali ve zprávách ve zkratce, testy modifikované Fiesty pro rok 2014. Auto dostane, stejně jako verze R5, novou masku v souladu se sériovým modelem. Facelift měl přijít již zkraje roku, ale vše se nějak opozdilo.
Video z testů modernizované zbraně M-Sportu:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?