Wilson doufá, že bude s Fiestami pokračovat i nadále

Wilson, Malcolm
Wilson, Malcolm, foto: Ford Motor Company
iM2 24. září 2013 22:37
Sdílej:

Malcolm Wilson bojuje za to, aby M-Sport zůstal i nadále součástí MS v rally. Jednou věcí je samozřejmě sehnat potřebný finanční obnos pro provoz týmu, tou druhou je ale udržet krok ve vývoji s ostatními. Od roku 2015 však mohou nastat horší časy.

V příštím roce nedojde k žádné nové homologaci vozů kategorie WRC. O tom jsme byli informováni ještě před letní přestávkou. "Je to pro nás velká pomoc a správný krok pro MS. Myslím, že kdyby to tak nebylo a Volkswagen by přišel s novým autem, tak by to WRC pravděpodobně zničilo. Je bez debaty, že to bylo správné rozhodnutí," říká Malcolm Wilson a naráží tak na obdobně napjatou finanční situaci u konkurence. 

Je jasné, že po tomto rozhodnutí se lidem u M-Sportu a Citroënu lépe dýchá, ale už pro rok 2015 musí najít nějaké jiné řešení. Tehdy totiž bude moci Hyundai a VW nasadit vylepšené verze jejich speciálů. "Momentálně se koncentruji napřed na rok 2014, zde toho máme hodně co dělat. Co příjde potom, je stále ještě poměrně daleko," říká Wilson, který doufá, že M-Sport bude moci s podporou Fordu postavit nové auto.

"WRC je projektem prezentace. Pro M-Sport je důležité, aby ukázal konkurenceschopnost firmy. I když aktuálně nic nevím o tom, co bude v roce 2014 a už vůbec ne o tom, co bude v roce 2015, tak si myslím, že M-Sport bude i v budoucnosti nabízet auto ve špičkové kategorii."

Současně již začaly, jak jsme vás informovali ve zprávách ve zkratce, testy modifikované Fiesty pro rok 2014. Auto dostane, stejně jako verze R5, novou masku v souladu se sériovým modelem. Facelift měl přijít již zkraje roku, ale vše se nějak opozdilo.

Video z testů modernizované zbraně M-Sportu:

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.