Ve Francii se proti sobě postaví dva velcí rivalové - Sébastien Ogier a Sébastien Loeb. Pro Loeba to bude asi poslední závod jeho hvězdné kariéry a pro Ogiera se bude pravděpodobně jednat o zisk jeho prvního titulu.
Sébastienu Ogierovi už chybí k zisku jeho prvního titulu jediný bod. Vše může ukončit už na svém domácím závodu ve Francii. Soutěž bude ovšem velmi zajímavá. Nejen že se jede v rodném regionu devítinásobného mistra světa, Sébastiena Loeba, ale sám Seb Loeb bude na startu. Odborná i neodborná veřejnost už se nemůže dočkat jejich zřejmě posledního ostrého poměření sil, které se dřívě postaralo o několik zajímavých situací.
Ogier si samozřejmě velice dobře pamatuje na to, co zažíval jako týmový kolega Loeba u Citroënu. Tehdy ho tým nejednou přibrzdil, teď má ale šanci svého krajana už jako mistr světa (Power Stage se jede jako první zkouška rally a Ogierovi z ní stačí bod) porazit. Kdyby ho ale Loeb porazil, tak by to Ogiera zamrzelo.
"Nastupuji s tím, že chci vyhrát," řekl Sébastien Ogier pro Autosport. "Jediné, co mi ten den může znechutit, by samozřejmě bylo vítězství Sébastiena Loeba a nebo kdybych měl nějaký problém nebo něco takového. To by trochu zastínilo zisk mého titulu a z mého pohledu bych si to opravdu nezasloužil."
O konkurenceschopnosti Loeba po tak dlouhé době mimo auto už se toho namluvilo hodně. Ogier však očekává Loeba v dobré formě. "Vím, že bude okamžitě vpředu. Sice už pár měsíců nejel žádnou rally, ale na závodním okruhu je každý týden. Jsem přesvědčen, že je stále v rytmu. Navíc k tomu přidejte, že asfalt je prostě jeho povrchem a tuto rally velmi dobře zná. Jsem si jistý, že pojede na špici."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?