P.-G. Andersson se už ve Fiestě RS WRC Tamrazova neobjeví

Andersson, Per Gunar - Axelsson, Emil
Andersson, Per Gunar - Axelsson, Emil, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. září 2013 20:51
Sdílej:

Jak to tak vypadá, tak P.-G. Andersson již letos nepojede s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu Oleksije Tamrazova. Vztahy mezi oběma piloty jsou na bodě mrazu.

Přitom zkraje léta to byla velmi pozitivní novina - P.-G. Anderssonovi se konečně podařilo zajistit si program v MS. V plánu bylo 6 soutěží v týmu AT, který vlastní Oleksij Tamrazov. Sportovním náčiním byl Ford Fiesta RS WRC. "Je skvělé dostat tuto šanci," řekl při oznámení spolupráce jezdec.

Jenže vůz ukrajinského týmu očividně trpěl špatnou připraveností - posuďte sami: Prvním startem byla Sardinie. Hned v první zkoušce měl Per-Gunar Andersson defekt pneumatiky (za to ovšem nelze vinit tým), ale začala zlobit technika (problémy s hřídelí). Ve Finsku sice Švéd 8. místem bodoval, ale zbrzdil ho diferenciál. V Německu se Fiesta RS WRC přehřála hned na startovní rampě... Pilot ji poté poslal do vinic.

"Můžete mít smůlu, ale když máte smůlu každou rally, tak to není jen tak. Po Německu jsem napsal Tamrazovovi mail, kde jsem se zeptal, jestli má cenu pokračovat a navrhl zlepšení," říká bývalý tovární pilot Suzuki. Dalším startem měla být Francouzská rally, ale na seznamu přihlášených Andersson nefiguruje.

Per Gunnar se dostal přes Suzuki, několik soukromých startů a Proton až do týmu AT, avšak spolupráce končí neslavně

Je teď tedy Tamrazov na pilota naštavaný? "Ne, proč by měl být? Možná si uvědomil, že provozovat WRC v týmu, který není na nejvyšší úrovni, nejde." Uvidíme ho tedy ještě letos na nějaké soutěži: "Opravdu nevím. Bylo by hezké, kdyby vyšel start ve Walesu." P.-G. navíc přišel o možnost stát se testovacím jezdcem Hyundaie, který už tyto pozice obsadil.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.