Jak to tak vypadá, tak P.-G. Andersson již letos nepojede s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu Oleksije Tamrazova. Vztahy mezi oběma piloty jsou na bodě mrazu.
Přitom zkraje léta to byla velmi pozitivní novina - P.-G. Anderssonovi se konečně podařilo zajistit si program v MS. V plánu bylo 6 soutěží v týmu AT, který vlastní Oleksij Tamrazov. Sportovním náčiním byl Ford Fiesta RS WRC. "Je skvělé dostat tuto šanci," řekl při oznámení spolupráce jezdec.
Jenže vůz ukrajinského týmu očividně trpěl špatnou připraveností - posuďte sami: Prvním startem byla Sardinie. Hned v první zkoušce měl Per-Gunar Andersson defekt pneumatiky (za to ovšem nelze vinit tým), ale začala zlobit technika (problémy s hřídelí). Ve Finsku sice Švéd 8. místem bodoval, ale zbrzdil ho diferenciál. V Německu se Fiesta RS WRC přehřála hned na startovní rampě... Pilot ji poté poslal do vinic.
"Můžete mít smůlu, ale když máte smůlu každou rally, tak to není jen tak. Po Německu jsem napsal Tamrazovovi mail, kde jsem se zeptal, jestli má cenu pokračovat a navrhl zlepšení," říká bývalý tovární pilot Suzuki. Dalším startem měla být Francouzská rally, ale na seznamu přihlášených Andersson nefiguruje.
Per Gunnar se dostal přes Suzuki, několik soukromých startů a Proton až do týmu AT, avšak spolupráce končí neslavně
Je teď tedy Tamrazov na pilota naštavaný? "Ne, proč by měl být? Možná si uvědomil, že provozovat WRC v týmu, který není na nejvyšší úrovni, nejde." Uvidíme ho tedy ještě letos na nějaké soutěži: "Opravdu nevím. Bylo by hezké, kdyby vyšel start ve Walesu." P.-G. navíc přišel o možnost stát se testovacím jezdcem Hyundaie, který už tyto pozice obsadil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.