Jak to tak vypadá, tak P.-G. Andersson již letos nepojede s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu Oleksije Tamrazova. Vztahy mezi oběma piloty jsou na bodě mrazu.
Přitom zkraje léta to byla velmi pozitivní novina - P.-G. Anderssonovi se konečně podařilo zajistit si program v MS. V plánu bylo 6 soutěží v týmu AT, který vlastní Oleksij Tamrazov. Sportovním náčiním byl Ford Fiesta RS WRC. "Je skvělé dostat tuto šanci," řekl při oznámení spolupráce jezdec.
Jenže vůz ukrajinského týmu očividně trpěl špatnou připraveností - posuďte sami: Prvním startem byla Sardinie. Hned v první zkoušce měl Per-Gunar Andersson defekt pneumatiky (za to ovšem nelze vinit tým), ale začala zlobit technika (problémy s hřídelí). Ve Finsku sice Švéd 8. místem bodoval, ale zbrzdil ho diferenciál. V Německu se Fiesta RS WRC přehřála hned na startovní rampě... Pilot ji poté poslal do vinic.
"Můžete mít smůlu, ale když máte smůlu každou rally, tak to není jen tak. Po Německu jsem napsal Tamrazovovi mail, kde jsem se zeptal, jestli má cenu pokračovat a navrhl zlepšení," říká bývalý tovární pilot Suzuki. Dalším startem měla být Francouzská rally, ale na seznamu přihlášených Andersson nefiguruje.
Per Gunnar se dostal přes Suzuki, několik soukromých startů a Proton až do týmu AT, avšak spolupráce končí neslavně
Je teď tedy Tamrazov na pilota naštavaný? "Ne, proč by měl být? Možná si uvědomil, že provozovat WRC v týmu, který není na nejvyšší úrovni, nejde." Uvidíme ho tedy ještě letos na nějaké soutěži: "Opravdu nevím. Bylo by hezké, kdyby vyšel start ve Walesu." P.-G. navíc přišel o možnost stát se testovacím jezdcem Hyundaie, který už tyto pozice obsadil.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.