Jak to tak vypadá, tak P.-G. Andersson již letos nepojede s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu Oleksije Tamrazova. Vztahy mezi oběma piloty jsou na bodě mrazu.
Přitom zkraje léta to byla velmi pozitivní novina - P.-G. Anderssonovi se konečně podařilo zajistit si program v MS. V plánu bylo 6 soutěží v týmu AT, který vlastní Oleksij Tamrazov. Sportovním náčiním byl Ford Fiesta RS WRC. "Je skvělé dostat tuto šanci," řekl při oznámení spolupráce jezdec.
Jenže vůz ukrajinského týmu očividně trpěl špatnou připraveností - posuďte sami: Prvním startem byla Sardinie. Hned v první zkoušce měl Per-Gunar Andersson defekt pneumatiky (za to ovšem nelze vinit tým), ale začala zlobit technika (problémy s hřídelí). Ve Finsku sice Švéd 8. místem bodoval, ale zbrzdil ho diferenciál. V Německu se Fiesta RS WRC přehřála hned na startovní rampě... Pilot ji poté poslal do vinic.
"Můžete mít smůlu, ale když máte smůlu každou rally, tak to není jen tak. Po Německu jsem napsal Tamrazovovi mail, kde jsem se zeptal, jestli má cenu pokračovat a navrhl zlepšení," říká bývalý tovární pilot Suzuki. Dalším startem měla být Francouzská rally, ale na seznamu přihlášených Andersson nefiguruje.
Per Gunnar se dostal přes Suzuki, několik soukromých startů a Proton až do týmu AT, avšak spolupráce končí neslavně
Je teď tedy Tamrazov na pilota naštavaný? "Ne, proč by měl být? Možná si uvědomil, že provozovat WRC v týmu, který není na nejvyšší úrovni, nejde." Uvidíme ho tedy ještě letos na nějaké soutěži: "Opravdu nevím. Bylo by hezké, kdyby vyšel start ve Walesu." P.-G. navíc přišel o možnost stát se testovacím jezdcem Hyundaie, který už tyto pozice obsadil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?